Havde lige en snak med dagplejemoderen.
I går havde hun (min datter, ikke dagplejemoderen :) ) gået med pølser i bleen i skoven og havde syntes det var vildt ulækkert. De gik hjem og fik en ren ble og der havde hun sagt at hun gerne ville gå uden ble. Det havde hun fået lov til efter at have tisset på toilettet. Hun var blevet sat på toilettet 3 gange og havde tisset alle 3 gange. Under eftermiddagsmaden havde hun så lavet i bukserne, meget tyndt. Ærgerligt, men sådan er det jo... Hun havde fået ble på igen.
I morges, da jeg gav hende tøj på, sagde hun at hun gerne ville gå uden ble og det havde hun fået lov til. Hun skulle bare på toilettet. Hun tissede og det fik DPM at vide. Hun ringer til mig 11.30 for at fortælle at hun havde lavet tyndt tyndt i bukserne en time efter at hun kom derned. Ok siger jeg, men sådan er det jo når man går uden ble. Men dpm syntes det var synd for pigen og også rigtig træls, da hun jo skulle spritte alt af pga bakterier. Så hun ville gerne have, at hun kom med ble på om morgenen. Når pigen så har lavet, kan hun komme af med bleen.
Hun har ingen problemer med at lave på toilettet. Faktisk er det mest det hun har gjort. Jeg kan forstå at mange ikke vil lave på toilettet og derfor har bleen på, så de ikke får forstoppelse eller lignende.
Min holdning er, at man ikke skal gå med ble, fordi de voksne synes det er ulækkert at gøre det rent, hvis man ellers er klar. Nu har hun lavet 2 gange i bukserne... Er hun så klar? Hun har ikke tisset i bukserne, men har heller ikke selv sagt til når hun skulle på toilettet.
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil spørge om, men vil I komme med nogen tilbagemeldinger på dette, så kan det jo være. at jeg finder ud af det :) . Tak.
Anmeld