Kalendergaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2009

Hobitten-vb

uhh - god ide der med legoborgen.. Den kan helt klart bruges når han bliver lidt ældre (og bedre forstår det der med at skulle vente på pakkerne.. ;) ) Men ideen med at bygge tingene inden de bliver pakket ind er også ret god.. Så det kan leges med med det samme. :) Ja jeg tror det bliver lego der skal pakkes ind i år!! :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Mor til to-vb

Nej hvor var det godt du startede den tråd, Heidi. Og med alle de gode Lego forslag, er jeg pludselig endnu mere glad for at min mand lige er startet med at arbejde på Lego :laugh: Hvem var det der gav sin mor og mormor kalendergave? Hvad putter I i den? Det var nemlig en rigtig god ide synes jeg. Så kunne ungerne være med til at lave den.

Anmeld

20. oktober 2009

kongster-vb

Jeg giver min mormor pakkekalender hvert år. Startede det år min morfar døde i september og vintermånederne var mørke og kolde for hende. Så var der en kærlig hilsen hver morgen :) Jeg laver den sammen med min søster og mine to kusiner, så det er kun 6 pakker vi skal skaffe hver. Det er så hendes julegave (hun ønsker sig alligevel aldrig noget) og derfor er der budget til lidt mere. Det er faktisk ret svært at finde på noget, men jeg køber ofte noget lækkert hvis vi er udenlands (chokolade, dåser med pate, kaffe, the osv). Andet, der har gjort lykke har været billeder af børnene, julekort (klar med frimærke og alt), julemærker, sjove ting til køkkenet (blomstrede gummihansker), en dvd, julemusik, cremer. Vi gør det, at vi lægger alle pakkerne i en kurv og så kan hun selv vælge dagens pakke (der er altså ikke numre på). Så har vi skrevet et lille brev/kort og sat på hver pakke og jeg tror det giver mindst lige så meget glæde som pakken i sig selv. Jeg skriver typisk om hvorfor jeg lige har tænkt på hende da jeg købte den pågældende gave. Hun snakker ofte om hvor hyggeligt det er med morgenbrev og gave i december :-)

Anmeld

20. oktober 2009

Hobitten-vb

Jeg laver en til min mor hvert år.. Det startede med at være nogle hjemmelavede broderede ting (f.eks. servietringe, små billeder og juleduge) suppleret med julenisser, julelys og gode søde sager. Men de senere år har tiden ikke lige altid været til at få lavet det hjemmelavede.. ;) Så nu er det meget forskelligt.. Julekort, adventslys, nisser, søde sager, bøger... Hun er også god til at sige hvis hun f.eks. mangler en tandbørste, en creme, grydesvampe, servietter osv.. (Her i familien får man kun en pakkekalender hvis man tror på julemanden - men derfor kan man jo godt sige højt ud i rummet hvis der er noget man ønsker sig af ham.. ;) ) Et år fik hun en troldhasselgren d. 1. og små juleting til at hænge på, resten af dagene.. De sidste par år har jeg suppleret med billeder af barnebarnet (scanningsbilledet for 4 år siden vakte stor jubel... ;) ) og også ting/tegninger han har lavet.. Det bliver jo så til mere og mere fra ham.. :)

Anmeld

20. oktober 2009

Mor til to-vb

Det er altså nogle rigtig gode ideer Kongster og Hobit. Jeg synes virkelig det er sødt og det vil jeg i gang med til min mor. Min mormor er desværre død, så hende bliver der ikke noget til. Det kunne jo være rart hvis det var en tradition der holdt ved til jeg selv bliver gammel. Lidt bagtanker har man vel lov at have...:laugh:

Anmeld

20. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja det er nogle fantastiske ideer der er kommet frem her :) Har også lige klappet mig selv på skulderen :laugh: :laugh: :laugh: Aiii jeg skal vist lige have kigget hele tråden igennem for at se om jeg kan få ideer til de sidste kalendergaver..... Men kom endelig med flere rigtig gode ideer :) :)

Anmeld

21. oktober 2009

Zak-vb

Jeg har købt to store kasser med Duplo, dem pakker jeg så ind til 24 gaver :)

Anmeld

22. oktober 2009

millas-vb

Hej hvor finder man en sådan legojulekalender og bvad indeholder den? lyder spændende :)

Anmeld

22. oktober 2009

Hobitten-vb

Tror den kan fåes de fleste steder hvor de sælger lego.. Jeg har set den i div. legetøjsforretninger og i Bilka. De findes vist i flere udgaver Lego pirat og Lego city i hvert fald. Den jeg lige kiggede på var der små legomænd og bitte små legoting i (juletræer, snemænd, slæder osv.) Måske ikke vildt meget i forhold til prisen - men sådan er det vist med de fleste julekalendre af den slags.. ;)

Anmeld

22. oktober 2009

millas-vb

tusind tak jeg prøver at kigge i bilka og BR :) så må man jo se om det nok el der skal gis lidt ved siden af. Ved du om der så er til 24 dage i en?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.