Jeg giver min mormor pakkekalender hvert år. Startede det år min morfar døde i september og vintermånederne var mørke og kolde for hende. Så var der en kærlig hilsen hver morgen :)
Jeg laver den sammen med min søster og mine to kusiner, så det er kun 6 pakker vi skal skaffe hver. Det er så hendes julegave (hun ønsker sig alligevel aldrig noget) og derfor er der budget til lidt mere.
Det er faktisk ret svært at finde på noget, men jeg køber ofte noget lækkert hvis vi er udenlands (chokolade, dåser med pate, kaffe, the osv). Andet, der har gjort lykke har været billeder af børnene, julekort (klar med frimærke og alt), julemærker, sjove ting til køkkenet (blomstrede gummihansker), en dvd, julemusik, cremer.
Vi gør det, at vi lægger alle pakkerne i en kurv og så kan hun selv vælge dagens pakke (der er altså ikke numre på). Så har vi skrevet et lille brev/kort og sat på hver pakke og jeg tror det giver mindst lige så meget glæde som pakken i sig selv. Jeg skriver typisk om hvorfor jeg lige har tænkt på hende da jeg købte den pågældende gave. Hun snakker ofte om hvor hyggeligt det er med morgenbrev og gave i december :-)
Anmeld