Dejligt at læse at det for de flestes vedkommende er lysten der gør at man får børn.
Da jeg virkelig selv tænkte efter, så er grunden mest den, at jeg har 3 søskende som jeg har haft det rigtigt hyggeligt sammen med. Børn er for mig lig hygge og en anderledes måde at opleve verden på.
Jeg havde så småt tænkt på det med børn i nogle år før vi fik vores søn, og min kæreste og jeg havde snakket om det i 3/4 år, da jeg blev gravid. Hvornår det tidligst skulle være var op til mig, da det var mig, der skulle holde pause fra min uddannelse.
Da vi fik vores søn gik tingene helt galt. Har efterfølgende spurgt min kæreste hvorfor det egentligt var at han ville have børn. (Det var ham, der havde sagt at det godt måtte være snart).
Han fortalte, at da han var spejder, så havde der dér være en mand på omkring de fyrre, som stadig boede hjemme og som ikke havde børn - og sådan ville han ikke ende.
På et andet tidspunkt sagde han, at grunden til at han ville have et barn var; 'At han ville være noget i sine forældres øjne'. Da følte jeg mig godt nok udnyttet...
Efter mange samtaler har det vist sig at den sidste udmelding ikke var den egentlige grund.
Anmeld