Er der andre som har det lige som mig, med deres lille Baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2009

Rose

Lilletrold skriver:

Kære Maria

Jeg vil skynde mig og berolige dig og sige der INTET er galt med jeres dreng og INTET er galt med jer. Vi har selv en god basse på 12,1 kg og 80 cm. Han er lige blevet 1 år, men hans vægt og mål følger et barn på 18 mdr !!!! Og jeg har lært nu at tage det stille og roligt. August var en stor dreng da han blev født på godt 4200 gram. Og man siger de tredobler deres vægt de føste baby måneder og når de så først begynder at bevæge sig, så falder det hele på plads. Når jeg kigger på billeder af August for bare et par måneder siden var han en lille zumu bryder, men nu er han bare fin. Jeg var selv til noget ekstra tjek med August hos en frivillig sundhedsplejerske og hun sagde også jeg over fodrede min søn, og det ville få konsekvenser for hans motorik og når han skulle kravle og gå - 14 dage efter kravlede han !!!! Og det bedste af det hele, jeg skal ikke bekymre mig, når han bliver syg, fremfor hvis han var en lille splejs. Og folks kommentarer skal man bare lære at smile af. Der er mange der siger at August er en stor dreng, men mændene i både min og min mands familie var store som små og er flotte mænd nu, så jeg er slet slet ikke bekymret. Og igen ingen børn er ens - heldigvis, så man skal ikke følge de tabeller så nøje. August har holdt sin vægt de sidste mange måneder og han kravler, rejser sig op og igår gik han med sin gåvogn. Så i skal ikke være bange.

Den dag jeg var til tjek ved den anden sundhedsplejerske og hun sagde det ville få konsekvenser med hans vægt, sultede jeg August i to dage, med det resultat at han var ulykkelig og ikke ville sove, og så måtte jeg stå ved at mor ved sgu bedst og så fik han det mad han havde behov for. Jeres dreng skal nok komme i gear, bare vent, og man siger også at drenge generelt er lidt langsommere i forhold til pigernes udvikling.

Jeg håber det kan give jer lidt ro ellers er du velkommen til at spørge om alt det du vil - knus Carina og August

Hvor er det skønt at læse dit indlæg, jeg kan faktisk huske da du for mange måneder siden skrev et indlæg, lige da du havde snakket med sundhedsplejersken og derfor havde besluttet at skære ned på maden til August. Og du var bundulykkelig. Og nu er du bare selvsikker og glad for August lige som han er. 
Det er fantastisk dejligt at lige gyldigt hvad man tvivler på eller er usikker på, så finder man jo ud af det med tiden. Og i sidste ende ved man jo selv bedst.

Og alle de mennesker der kommer med de bemærkninger om tykkelsen og meget andet på de små bebser, de tænker sig simpelthen ikke om. Jeg har også en ordentlig basse af en dreng, han vejer næsten 13 kg og er 11 mdr. Jeg gider bare ikke tage mig af at andre til tider mener at vide bedre end mig. 
Jeg kender en del som har tynde babyer, og maden de indtager er det samme som min dreng!!!? Spørg mig ikke hvorfor det fordeles så forskelligt. Og de er lige så kede af at høre om de nu giver deres bebser mad nok! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.