Er der andre som har det lige som mig, med deres lille Baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Maria86

Min lille dejlige dreng er snart 7 måneder, og vejer desværre for meget. Hvis man kikker på den normale vækstkurve. Jeg er bekymret, og går konstant og er bange for at give ham for meget mad. Det er faktisk det der fylder mine tanker mest.
Sidst da han blev vejet og målt vist talene 67 cm og 10,8 kg. hmm og når folk ser ham så får jeg altid smidt i nakken, nøj han er buttet hva, har i overfodret ham?. Og så griner de, for han er jo en lille prop med charme!. 
men det er efterhånden meget følsomt for mig når folk siger det. 
Både min Mand og jeg har været til læge med ham, og de siger at det bare er en face, men vi forstår stadig ikke hvorfor han har taget så meget på, når han ikke spiser så meget som andre børn på hans alder. Når jeg ser andre babyer rundt omkring er de så tynde og der er en vis forskel.
Vi forstår simpelthen ikke hvad vi har gjort galt. Vores lille guldklump var flaskebarn fra fødslen, da jeg ikke kunne producere nok mælk til ham med nok næring, så jeg går og tænker det måske er derfor?. Han spiser ikke mere end 1 dl mos, grød osv, plus han får ikke mere end 100 ml modermælkserstatnig pr gang og selvfølgelig væske og frugt. Han spiser hver 4 time, så på den måde, kan vi altså ikke se det er det som er problemet..Eller hvad?? Jeg håber der er en herinde som enten har det på samme måde som mig med deres lille Guldklump, da jeg virkelig føler mig alene i verden mht det. Min lille dreng trives og er altid glad. Så det er ikke fordi det på nogen måde påvirker ham. Kun lidt motorisk. Han er lidt forsinket med nogle ting.¨Men vi tager den med ro, og tumler med ham og holder ham igang så meget som muligt. 

Grunden til jeg skriver som sagt, så er det mere mig som har brug for lidt støtte, vejledning elle trøst fra andre som enten har det på samme måde som mig, eller kender andre som har små babyer som vejer lidt af det samme. Jeg har sku nok lidt brug for at vide jeg ikke er alene.

Mange Hilsner
Fra den unge usikre mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

hej søde

jeg forstå dig fuldt ud!!! men babyer skal altså have lidt for meget fedt! det er godt for deres udvikling og hjerne.... bare sørg for at du bruger god olie i hans mad og ikke for meget smør... koldpresset rapsolie er super godt! der er stort set ingen mættede fedtsyrer i....

Nikoline er også en lille buttet en :0) som 6 mdr vejede hun 9,5 kg og var 68 cm...  fra begyndelsen af er hun vokset to hakker over den normale kurve, men hun følger sin egen kurve...

når i bare giver jeres dreng sund god mad med nok fedt i så kan i ikke gøre andet :0) og der er ingen grund til bekymring, han skal have det han har brug for... laver du hans mad selv? og hvor langt er han med de forskellige fødevarer?  nu går der ikke så mange mdr. så begynder han at prøve på at kravle og så forbrænder han en masse krudt :0) tænk nu også hvis han blev forkølet... så er det bedst for en bebs at have noget på sidebenene :0)

mange knus

Anmeld

3. september 2009

Lilletrold

Kære Maria

Jeg vil skynde mig og berolige dig og sige der INTET er galt med jeres dreng og INTET er galt med jer. Vi har selv en god basse på 12,1 kg og 80 cm. Han er lige blevet 1 år, men hans vægt og mål følger et barn på 18 mdr !!!! Og jeg har lært nu at tage det stille og roligt. August var en stor dreng da han blev født på godt 4200 gram. Og man siger de tredobler deres vægt de føste baby måneder og når de så først begynder at bevæge sig, så falder det hele på plads. Når jeg kigger på billeder af August for bare et par måneder siden var han en lille zumu bryder, men nu er han bare fin. Jeg var selv til noget ekstra tjek med August hos en frivillig sundhedsplejerske og hun sagde også jeg over fodrede min søn, og det ville få konsekvenser for hans motorik og når han skulle kravle og gå - 14 dage efter kravlede han !!!! Og det bedste af det hele, jeg skal ikke bekymre mig, når han bliver syg, fremfor hvis han var en lille splejs. Og folks kommentarer skal man bare lære at smile af. Der er mange der siger at August er en stor dreng, men mændene i både min og min mands familie var store som små og er flotte mænd nu, så jeg er slet slet ikke bekymret. Og igen ingen børn er ens - heldigvis, så man skal ikke følge de tabeller så nøje. August har holdt sin vægt de sidste mange måneder og han kravler, rejser sig op og igår gik han med sin gåvogn. Så i skal ikke være bange.

Den dag jeg var til tjek ved den anden sundhedsplejerske og hun sagde det ville få konsekvenser med hans vægt, sultede jeg August i to dage, med det resultat at han var ulykkelig og ikke ville sove, og så måtte jeg stå ved at mor ved sgu bedst og så fik han det mad han havde behov for. Jeres dreng skal nok komme i gear, bare vent, og man siger også at drenge generelt er lidt langsommere i forhold til pigernes udvikling.

Jeg håber det kan give jer lidt ro ellers er du velkommen til at spørge om alt det du vil - knus Carina og August

Anmeld

3. september 2009

Honningblomst

I min verden kan babyer ikke veje for meget...og jeg er helt sikker på din baby er som han skal være.
Jeg har tre drenge og den ene var og er meget stor og sådan er han bare...det er selvfølgeligt vigtigt at være obs når de bliver større, men som baby der mener jeg bare de skal være som de nu er.
Hvis det nu var den anden vej rundt, så ville jeg blive nervøs...men altså, han er helt sikkert bare lækker og helt perfekt...personligt synes jeg de buttede babyer er de smukkeste...
Knus Eva

Anmeld

3. september 2009

pipsen

Der er intet galt i at have en buttet baby. Jeg har også en stor baby nu og en dreng på 3, som også var en kæmpe baby med dejlige store deller og elastik om håndleddet. Han er nu en høj og slank dreng og det skete helt af sig selv  Nyd din baby og nyd han har lidt polstring på kroppen, han er bare sund og så snart han rigtig begynder at kravle/gå rasler dellerne lige så stille af.

Anmeld

3. september 2009

Misjelle

Vil nu også mene at en buttet baby bestemt er sundhedstegn . Synes virkelig ikke du skal holde igen med maden, så længe det er sundt og nærende det du giver ham . Herhjemme har vi godt nok en meget slank baby på 6 mdr. og han spiser altså over 2 dl. grød/mos pr. måltid, så tror bestemt ikke du giver din dreng for meget at spise. Børn er jo bare forskellige og vil også tage på i forskelligt tempo .

knus Michelle

Anmeld

3. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Babyer skal være runde og buttede - gerne med et par elastikker. Vores datter på lidt over 5 mdr. vejer 8,6 kg og er 70 cm. Ja hun ligger i den høje ende på begge mål. Men det er ikke ensbetydende med, at hun kommer til, at få vægtproblemer senere i livet.

Jeres søn skal da bare spise det han gerne vil og I skal bare lade folk tænke, hvad de vil. Når de er så små skal de spise det de kan og vil. Vores datter er lige startet på grød og hun spiser som hun aldrig har foretaget sig andet. Der er mange der har kommenteret, at hun er et rigtig madøre. Jeg er kun glad for, at hun er glad for mad og ikke skal kæmpe med, at få hende til, at spise grød.

Vores søn vejede lidt mindre end vores datter, da han havde samme alder. Han er i dag næsten 2 år og er en sund slank dreng der ikke er bagud motorisk.

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

3. september 2009

TbCp

Maria86 skriver:

Min lille dejlige dreng er snart 7 måneder, og vejer desværre for meget. Hvis man kikker på den normale vækstkurve. Jeg er bekymret, og går konstant og er bange for at give ham for meget mad. Det er faktisk det der fylder mine tanker mest.
Sidst da han blev vejet og målt vist talene 67 cm og 10,8 kg. hmm og når folk ser ham så får jeg altid smidt i nakken, nøj han er buttet hva, har i overfodret ham?. Og så griner de, for han er jo en lille prop med charme!. 
men det er efterhånden meget følsomt for mig når folk siger det. 
Både min Mand og jeg har været til læge med ham, og de siger at det bare er en face, men vi forstår stadig ikke hvorfor han har taget så meget på, når han ikke spiser så meget som andre børn på hans alder. Når jeg ser andre babyer rundt omkring er de så tynde og der er en vis forskel.
Vi forstår simpelthen ikke hvad vi har gjort galt. Vores lille guldklump var flaskebarn fra fødslen, da jeg ikke kunne producere nok mælk til ham med nok næring, så jeg går og tænker det måske er derfor?. Han spiser ikke mere end 1 dl mos, grød osv, plus han får ikke mere end 100 ml modermælkserstatnig pr gang og selvfølgelig væske og frugt. Han spiser hver 4 time, så på den måde, kan vi altså ikke se det er det som er problemet..Eller hvad?? Jeg håber der er en herinde som enten har det på samme måde som mig med deres lille Guldklump, da jeg virkelig føler mig alene i verden mht det. Min lille dreng trives og er altid glad. Så det er ikke fordi det på nogen måde påvirker ham. Kun lidt motorisk. Han er lidt forsinket med nogle ting.¨Men vi tager den med ro, og tumler med ham og holder ham igang så meget som muligt. 

Grunden til jeg skriver som sagt, så er det mere mig som har brug for lidt støtte, vejledning elle trøst fra andre som enten har det på samme måde som mig, eller kender andre som har små babyer som vejer lidt af det samme. Jeg har sku nok lidt brug for at vide jeg ikke er alene.

Mange Hilsner
Fra den unge usikre mor

Åhhh hvor hørte jeg også tit kommentarer om Liva da hun var den alder!
Det var så træls at høre på!
Vi var bare glade fordi hun kom 5 uger før termin og var en lille splejs... så var det bare skønt at se en lille "fed unge" 
Men der var altid folk der skulle kommentere det.

Bare vent når de begynder at kravle gå osv så "udjævner" det sig

Men som andre skriver...babyer skal altså være buttede! såden et par små dejlige lårbasser med elastikker er da bare skønt

Er sikker på din dreng er helt fantastisk!

Anmeld

3. september 2009

Mumto3

Jeg vil bare lige tilslutte mig koret: Din dreng er IKKE overvægtig/vejer for meget!!!

Det er super godt for udviklingen af hjernen at han har lidt ekstra fedt (som altså IKKE er ekstra!!!). I gør intet galt!!! Giv ham alt det mad han gerne vil have! (det eneste jeg synes du skal holde igen med, det er pulvermos, det der bare skal blandes op med vand. Det er der alt for meget sukker i. Det kan bruges som en nødløsning, men ikke som daglig kost!)

Jeg har 3 børn og de har alle vejet over 10 kg da de var 6 mdr gamle! -og de er alle slanke i dag!

Nyd at din dreng spiser! Der er mange forældre der er frusterede over at deres børn ikke har lyst til at spise.

Pak alle dine bekrymringer væk, og spørg så til folk når de kommer med deres kommentare: Hvor tynd synes du en baby skal være, før du ikke synes det er en tyk baby? Det skal nok få folk til at holde deres kæft! For alle normale mennesker ved godt at babyer ikke skal på slankekur og ikke være tynde. Det er vores fordrejede skønhedsideal der slår igennem helt ned til babyerne.

Fra læge side siger man at omkring 2 års alderen bør hvalpefedte være røget af igen, men der er altså lææænge til din søn fylder 2 år!!!!

Anmeld

4. september 2009

Maria86

Hvor er det dejligt at høre fra jer alle sammen Det har helt klart givet mig en vis ro indvendig nu, efter jeg har læst alt det i har skrevet. Der har siden mikkel var nyfødt været fokus på hans vægt ifølge sundhedsplejesken, så jeg tror hun ødelagde det for mig den gang. ( han var allerede en prop der) Det har så resulteret i at jeg frygtede hver gang hun kom, og jeg havde det skidt med at give ham mad når hun var der, da hun mente jeg overfodret ham. Som også i siger, så kan jeg jo ikke sulte ham. Og jeg mener selv ikke jeg giver ham for meget. Heldigvis idag har jeg fået en ny dejlig sundhedsplejeske.
Dog er der stadig fokus på hans vægt.  Jeg takker inderligt for alle jeres udtalelser
Samtidig vil jeg også sige tak for de gode råd i er kommet med, og jeg vil helt klart gøre brug af dem.   
Jeg laver Mikkels mad selv for det meste, men suplere lidt med pulvergrød og mos på glas. Men jeg undgår det så vidt muligt. 
Hvis nogle af jer er interesseret i at være min ven herinde, ville det være super dejligt Jeg er nemlig ny på siden, og kender ingen herinde, så håber det er okay med jer?

Mange knus fra
Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.