Er der andre som har det lige som mig, med deres lille Baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

Diana...

Hej Søde

Du har en dejlig perfekt baby med dejlig gode ellestikker lige som det skal være. Du kan ikke overfoder en baby på den alder lige så snart han begynder at blive mere mobil så udligner det sig. Jeg har selv en stor dreng og har os hørt det samme som dig op til flere gange han vejer 1 kg mindre en din dejlige dreng og er en måned yngre. det går så ikke så stærkt med vægten mere men det fordi han er begynd og kravle osv så han bruger os meget krudt. og han spiser bare meget.

En baby skal skam have nogen gode ellestikker rund om kring synes jeg.

Kæmpe kram til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

Bondepigen

Maria86 skriver:

Min lille dejlige dreng er snart 7 måneder, og vejer desværre for meget. Hvis man kikker på den normale vækstkurve. Jeg er bekymret, og går konstant og er bange for at give ham for meget mad. Det er faktisk det der fylder mine tanker mest.
Sidst da han blev vejet og målt vist talene 67 cm og 10,8 kg. hmm og når folk ser ham så får jeg altid smidt i nakken, nøj han er buttet hva, har i overfodret ham?. Og så griner de, for han er jo en lille prop med charme!. 
men det er efterhånden meget følsomt for mig når folk siger det. 
Både min Mand og jeg har været til læge med ham, og de siger at det bare er en face, men vi forstår stadig ikke hvorfor han har taget så meget på, når han ikke spiser så meget som andre børn på hans alder. Når jeg ser andre babyer rundt omkring er de så tynde og der er en vis forskel.
Vi forstår simpelthen ikke hvad vi har gjort galt. Vores lille guldklump var flaskebarn fra fødslen, da jeg ikke kunne producere nok mælk til ham med nok næring, så jeg går og tænker det måske er derfor?. Han spiser ikke mere end 1 dl mos, grød osv, plus han får ikke mere end 100 ml modermælkserstatnig pr gang og selvfølgelig væske og frugt. Han spiser hver 4 time, så på den måde, kan vi altså ikke se det er det som er problemet..Eller hvad?? Jeg håber der er en herinde som enten har det på samme måde som mig med deres lille Guldklump, da jeg virkelig føler mig alene i verden mht det. Min lille dreng trives og er altid glad. Så det er ikke fordi det på nogen måde påvirker ham. Kun lidt motorisk. Han er lidt forsinket med nogle ting.¨Men vi tager den med ro, og tumler med ham og holder ham igang så meget som muligt. 

Grunden til jeg skriver som sagt, så er det mere mig som har brug for lidt støtte, vejledning elle trøst fra andre som enten har det på samme måde som mig, eller kender andre som har små babyer som vejer lidt af det samme. Jeg har sku nok lidt brug for at vide jeg ikke er alene.

Mange Hilsner
Fra den unge usikre mor

Tror overhovedet ikke du skal være nervøs. Emma vejede også 10 kg, da hun var 7 mdr. Nu hvor hun er 11 mdr. vejer hun 11 kg, og jeg giver hende bare det hun kan spise.

Tværtimod er der en i min familie som er bekymret for sin søn. Han skal  til børnelæge og undersøges. Han vejer 15 kg. og er kun 5½ mdr. ca.
Han har taget 2,5 kg på i løbet af en måned .

Anmeld

4. september 2009

Bondepigen

Hov glemte at sige hun blev målt til 72 cm.... Men jeg har mødt virkelig mange buttede bebser, bl.a. min egen.

Anmeld

4. september 2009

Maria86

bondepigen skriver:

Hov glemte at sige hun blev målt til 72 cm.... Men jeg har mødt virkelig mange buttede bebser, bl.a. min egen.

Din datter er da også utrolig dejlig 
Jamen jeg kan heller ikke se hvorfor sp samt nogle læger har så travlt med buttede babyers vægt. Sålænge de trives, er glade osv, så kan jeg heller ik se problemet.

Sålænge det ikke fortsætter i samme tempo som det har gjort de mange måneder, så er jeg slet heller ik bekymret mere. Er også samtidig utrolig glad og faldet meget mere til ro efter jeg har læst det i har skrevet.
Jeg skulle ha lavet en profil herinde noget før 
Knus

Anmeld

4. september 2009

Vinker

En baby må hellere veje for meget end for lidt! Deres vægt kan overhovedet ikke sammenlignes med voksne da de er i en stor udviklingsface og betyder det ikke at fordi din søn er tyk nu, at han også vil forblive det.

Det er vigtigt at babyer får den mad de har behov for - også selvom de er tykke så derfor skal du ikke holde for meget igen med at give ham mad. Han har netop brug for fedtstof til at udvikle hjernen.

Der er ikke nogen sammenhæng med hvem der får tykke babyer og hvorfor. Om det er flaskebarn eller brystbarn - Det er meget forskelligt!

Det ses også ofte at deres vægt pludselig står stille et par måneder. Der vokser de ofte i længden og bliver med tiden tyndere!

Det der kan være et problem set i forhold til vægten er at han nok ikke så nemt kan bevæge sig - altså kravle osv, men det er blot et spørgsmål om tid så igen; du skal ikke være bekymret

Hilsen Rikke, der ikke synes det er sjovt at ha en søn der vejer for lidt i forhold til sin alder!

Anmeld

4. september 2009

AstridM

Begge vores piger vejede over 12 kg da de var 9 mdr.. og over 11 da de var 7 mdr.

De skal have fedt. Jeg har tidligere haft anoreksi og det lyder som om du også har nogen en snært af mad angsten, men det skal du ikke have. Det render af igen når de begynder at gå.

Anmeld

4. september 2009

Bondepigen

Maria86 skriver:

Din datter er da også utrolig dejlig 
Jamen jeg kan heller ikke se hvorfor sp samt nogle læger har så travlt med buttede babyers vægt. Sålænge de trives, er glade osv, så kan jeg heller ik se problemet.

Sålænge det ikke fortsætter i samme tempo som det har gjort de mange måneder, så er jeg slet heller ik bekymret mere. Er også samtidig utrolig glad og faldet meget mere til ro efter jeg har læst det i har skrevet.
Jeg skulle ha lavet en profil herinde noget før 
Knus

Tak.  Din søn er osse virkelig nuser. Han ser da bare så sund og rask ud. Han er da overhovedet ikke tykkere end så mange andre.

Anmeld

4. september 2009

Miamaja

det skal du ikke vaere nogle babyer er bare meget store og tykke uden de bliver det som voksne.

jeg var kaempe baby og tyk at se paa som baby. folk troede jeg var 3 mdr som nyfodt, og er nu hoj og slank, og kan spise alt uden at tage saerligt paa. pudsigt.

Anmeld

6. september 2009

Mor til Frederic og Freya

Maria86 skriver:

Min lille dejlige dreng er snart 7 måneder, og vejer desværre for meget. Hvis man kikker på den normale vækstkurve. Jeg er bekymret, og går konstant og er bange for at give ham for meget mad. Det er faktisk det der fylder mine tanker mest.
Sidst da han blev vejet og målt vist talene 67 cm og 10,8 kg. hmm og når folk ser ham så får jeg altid smidt i nakken, nøj han er buttet hva, har i overfodret ham?. Og så griner de, for han er jo en lille prop med charme!. 
men det er efterhånden meget følsomt for mig når folk siger det. 
Både min Mand og jeg har været til læge med ham, og de siger at det bare er en face, men vi forstår stadig ikke hvorfor han har taget så meget på, når han ikke spiser så meget som andre børn på hans alder. Når jeg ser andre babyer rundt omkring er de så tynde og der er en vis forskel.
Vi forstår simpelthen ikke hvad vi har gjort galt. Vores lille guldklump var flaskebarn fra fødslen, da jeg ikke kunne producere nok mælk til ham med nok næring, så jeg går og tænker det måske er derfor?. Han spiser ikke mere end 1 dl mos, grød osv, plus han får ikke mere end 100 ml modermælkserstatnig pr gang og selvfølgelig væske og frugt. Han spiser hver 4 time, så på den måde, kan vi altså ikke se det er det som er problemet..Eller hvad?? Jeg håber der er en herinde som enten har det på samme måde som mig med deres lille Guldklump, da jeg virkelig føler mig alene i verden mht det. Min lille dreng trives og er altid glad. Så det er ikke fordi det på nogen måde påvirker ham. Kun lidt motorisk. Han er lidt forsinket med nogle ting.¨Men vi tager den med ro, og tumler med ham og holder ham igang så meget som muligt. 

Grunden til jeg skriver som sagt, så er det mere mig som har brug for lidt støtte, vejledning elle trøst fra andre som enten har det på samme måde som mig, eller kender andre som har små babyer som vejer lidt af det samme. Jeg har sku nok lidt brug for at vide jeg ikke er alene.

Mange Hilsner
Fra den unge usikre mor

Ved at misundelse er en grim ting ...

Og forstår dig godt mht til kommentar fra folk mm. Men vil give de andre ret, heller lidt for meget end for lidt. ...  Men man tænker og tænker hvad gør man forkert osv. Prøver at ryste folks kommentare - meninger - holdninger mm, men det rammer alligevel...

Vi har kæmpet lige med det modsatte. Dette giver også kommentare mm ( sulter i ham? han taber jo bukserne, osv), folk skal bare vide hvor meget vi kæmper for at få ham til at spise 24-7. Jeg ville ønske vores var lidt større, så man ikke også bekymre sig om at han lige til aften ikke ville spise mere end 4 ske-fulde... Vi har altid kun købt bukser der har det der kanp og elastik system på indersiden og de de er spændt helt ind - så elastik popper ud, selv om vi prøver at gemme dem ned... han er lige blevet 1 år 85 cm og 9,8 kg

Som folk siger: det skal han nok rende af igen. Hvor vi sidder med en der ikke har meget at tære af. 

Så være stolt af din dreng, han er som han er. Uanset størrelse er de elsket.

Anmeld

6. september 2009

LISBETH:-)

Hejsa,
Jeg synes din dreng ser virkelig virkelig nusser ud!!!!! Du skal som alle andre har sagt ikke være bekymret.

Min datter har altid været lille i det. 3 dage før hun blev født fødte en af mine veninder en dreng, de vejde stort set det samme og var lige høje. Da de var 1 år vejede han 4 kg. mere end Amalie og var også en del højere. Han var virkelig buttet. I dag vejer han kun et par kg, mere og er slet ikke hverken tyk eller buttet at se på. Han var lidt senere til at gå end de fleste andre børn. Men i dag hvor de er 2 år, er han motorisk fuldt ud på lige fod med alle andre 2 årige.

Min datter vejer kun 10,5 kg og er 2 år. Vi har været til special læge som vejede og målte hende, han sage at der ikke findes for tynde eller for tykke børn (kun i ekstreme tilfælde) det er først når et barn er 4 år gammel at man kan begynde at sige de er for tykke eller tynde.

Nyd din søn, og glæd jer over at i har fået en dejlig søn, med en god appetit.

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.