Maria86 skriver:
Min lille dejlige dreng er snart 7 måneder, og vejer desværre for meget. Hvis man kikker på den normale vækstkurve
. Jeg er bekymret, og går konstant og er bange for at give ham for meget mad. Det er faktisk det der fylder mine tanker mest.
Sidst da han blev vejet og målt vist talene 67 cm og 10,8 kg. hmm og når folk ser ham så får jeg altid smidt i nakken, nøj han er buttet hva, har i overfodret ham?. Og så griner de, for han er jo en lille prop med charme!. 
men det er efterhånden meget følsomt for mig når folk siger det.
Både min Mand og jeg har været til læge med ham, og de siger at det bare er en face, men vi forstår stadig ikke hvorfor han har taget så meget på, når han ikke spiser så meget som andre børn på hans alder. Når jeg ser andre babyer rundt omkring er de så tynde og der er en vis forskel.
Vi forstår simpelthen ikke hvad vi har gjort galt.
Vores lille guldklump var flaskebarn fra fødslen
, da jeg ikke kunne producere nok mælk til ham med nok næring, så jeg går og tænker det måske er derfor?. Han spiser ikke mere end 1 dl mos, grød osv, plus han får ikke mere end 100 ml modermælkserstatnig pr gang og selvfølgelig væske og frugt. Han spiser hver 4 time, så på den måde, kan vi altså ikke se det er det som er problemet..Eller hvad?? Jeg håber der er en herinde som enten har det på samme måde som mig med deres lille Guldklump, da jeg virkelig føler mig alene i verden mht det. Min lille dreng trives og er altid glad. Så det er ikke fordi det på nogen måde påvirker ham. Kun lidt motorisk.
Han er lidt forsinket med nogle ting.¨Men vi tager den med ro, og tumler med ham og holder ham igang så meget som muligt.
Grunden til jeg skriver som sagt, så er det mere mig som har brug for lidt støtte, vejledning elle trøst fra andre som enten har det på samme måde som mig, eller kender andre som har små babyer som vejer lidt af det samme. Jeg har sku nok lidt brug for at vide jeg ikke er alene.
Mange Hilsner
Fra den unge usikre mor
Ved at misundelse er en grim ting

...
Og forstår dig godt mht til kommentar fra folk mm. Men vil give de andre ret, heller lidt for meget end for lidt.

... Men man tænker og tænker hvad gør man forkert osv. Prøver at ryste folks kommentare - meninger - holdninger mm, men det rammer alligevel...
Vi har kæmpet lige med det modsatte. Dette giver også kommentare mm ( sulter i ham? han taber jo bukserne, osv), folk skal bare vide hvor meget vi kæmper for at få ham til at spise 24-7. Jeg ville ønske vores var lidt større, så man ikke også bekymre sig om at han lige til aften ikke ville spise mere end 4 ske-fulde... Vi har altid kun købt bukser der har det der kanp og elastik system på indersiden og de de er spændt helt ind - så elastik popper ud, selv om vi prøver at gemme dem ned... han er lige blevet 1 år 85 cm og 9,8 kg
Som folk siger: det skal han nok rende af igen. Hvor vi sidder med en der ikke har meget at tære af.
Så være stolt af din dreng, han er som han er. Uanset størrelse er de elsket.