Burkha - forbudt i Danmark???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

Bellis-vb

Ja, det lidt "pudsige" er vel, at nogen Muslimer bliver langt mere religiøse her i landet, end hvis de var i hjemlandet. Og tager Burka og tørklæde meget alvorligt. Og så synes jeg det er tankevækkende, at vi i DK er meget imod at forbyde, fordi det krænker ens demokratiske ret, men i muslimske lande - som jo lever efter denne religion, er man selv begyndt at forbyde klædningsdele - ofte fordi den ikke bunder i selve religionen (og tager fokus væk) men i tolkninger og stammers traditioner. Og jeg er helt for ytringsfrihed, ret til at vælge og den slags. Men ikke for en hver pris. Og man forbyder rygmærker og maskering, men ikke dette klædningsstykke?? Jeg har ikke skrevet i denne tråd før, fordi jeg faktisk ikke vidste om jeg var for eller imod - og det ved jeg nok heller ikke endnu, men jeg undre mig over, at der kan sættes lighedstegn mellem forbud og undertrykkelse?! Selvfølgelig KAN det bliver/være sådan, men her har kvinden jo forbud mod at gå uden, altså ikke en ret til at vælge. Og vi har jo mange andre forbud, i et demokrati, netop for at KUNNE kalde os demokrati og ikke leve i diktatur. Man kan så diskutere om der er den store forskel, for i alle samfund vil der jo være forbud - det er så måden de håndhæves, vedtages og med hvilken tanke bag, der gør forskellen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

Ida-s-vb

Men lad os så sige, det er forbudt. Tror i seriøst, at politiet vil prioritere en burka-razzia forud for andre opgaver. Hvad skal der i ske med de kvinder, man afslører? Skal man straffe deres mænd? Hvad nu hvis de siger det er deres eget valg?

Anmeld

23. august 2009

Bellis-vb

jamen, du har jo ret IdaS - for så er det kvinderne der bliver ramt. Men måske, et forbud kan vise, at vi ikke tolerere den slags for undertrykkelse??? Uden at have en decideret værdi?! Og er det så ikke ligegyldigt med lovgivning?? Ja, jeg synes ikke det er så lige til :)

Anmeld

23. august 2009

Det er stadig mig-vb

De bliver simpelthen nødt til at sige det er deres eget valg, uanset om det er eller ej!!!!! De kan risikere at miste livet hvis de modsætter sig mandens ønske og får ham til at tabe ansigt. Der er tale om helt ekstreme æresbegreber, som VI ikke engang kan begynde at sættes os ind i selvom vi gerne ville.... Hvis forbudet kom fra politisk side, så ville manden ikke tabe ansigt. For så er det ikke kun HANS burkaklæde kone, men alles burkaklædte koner, hvilket er mere acceptabelt i de kredse. Jeg har personligt altid HADET når folk dækker deres ansigt - uanset om det er ekstreme muslimer, BZ'ere, ballademagere eller morddømte. Og jeg har ofte tænkt, hvorfor må man ikke have en bil med tonede ruder i førersiden så? Hvorfor SKAL politiet kunne se hvem man er, når man tilsyneladende bare kan trække et lagen over hovedet og erklære sig muslimk kvinde. Det er faktisk lidt uhyggeligt at tænke på alle de ting man vil kunne slippe afsted med, blot ved at bære burka.... Men endnu mere interessant - hvordan føder de? :laugh: Er ellers enig med Bellis hele vejen igennem.

Anmeld

24. august 2009

Spunk-vb

Tror nu nok at tonede ruder i bilens forreste del har med trafiksikkerhed at gøre....

Anmeld

24. august 2009

Det er stadig mig-vb

Hahaha nej, det er fordi politiet SKAL kunne se føren af køretøjet - det kunne jo være en eftersøgt, eller en kunne sidde og sove, være skide fuld eller en dreng på 12 osv.... Vi har tonede ruder i bilen, pånær på fører siden, og sigtbarheden er præcis den samme - bilen er jo ikke på nogen måde mørkere, de laver det jo så smart, at det ser ud som dagslys indefra og ud....så ingen farer dér. Gudskelov!

Anmeld

25. august 2009

Pia S-vb

Nu spørger jeg bare helt forsigtigt - hvor var alle henne med deres protester, da man forbød rygmærkerne??? Men det er jo noget helt andet ikke :silly:

Anmeld

25. august 2009

Det er stadig mig-vb

Præcis min pointe!! Man må politisk godt forbyde rygmærker, men fandeme NEJ om man må forbyde en burka!! For politikkere må overhoved ikke bestemme hvad man skal have på.....med mindre man er rocker altså! Ligestillingen længe leve!! Og kan vi få et højt hurra for demokratiet....... :huh: ....som øøøh, altså kun virker hvis man går i stangtøj, er fri religiøst set og ikke har hang til motorcykler.

Anmeld

26. august 2009

lærerinden-vb

Til HeleneK ang. børnenes kommentar på burkhaen- Min søn råbte højlydt, en dag vi passerede en kvinde i burkha,: " Se mor, der går sorte slyngel"- Vi læser en del tegneserier..... Jeg kunne f have gravet mig ned med min sanddal i den nærmeste hundelort....På den anden side, så ved han jo ikke bedre, og han er jo bare så dejligt umiddelbar. :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.