Planen er at vi skal have barnedåb for sarah d 9 august, der blev sendt indbydelser ud allerede i maj og min kære svigermor var en af de første der sagde ja. Nu skal hun opereres for en lille bitte kræftknude i brystet d 6 eller 10 aug. Det er også helt ok at hun så siger at hun ikke selv vil køre de 70 km hjem til os hvis hun ikke er helt frisk (hun er førtidspensionist og dårligt gående). Det har jeg fuldt forståelse for, og siger til hende at hun bare kan give endelig besked dagen før. Så langt så godt.
Så fik hun den ide at en veninde kunne køre hende frem og tilbage, men at veninden så blev nød til at være med til festen bagefter. Det snakkede hun med min mand om, der sagde at han blev nød til at snakke med mig før han gav et svar. Hun ringede så i forgårs for at høre hvad vi havde fundet ud af. Jeg snakkede med hende og sagde at det var helt fint hvis hun kunne komme med i kirken, men at til festen bagefter ville vi helst ikke have veninden med, vi kender hende jo slet ikke, og begrundede det med at festen er for familie og venner. Altså folk vi kender!
Jeg kunne godt høre at hun blev skuffet men syntes det var ok.
Det var det så bare ikke alligevel! (og nu bliver jeg gal) Hun skriver en sms til min mand, hvori der står at når vi ikke vil ha hende
med til festen skulle vi ikke se efter hende i kirken for hun vil ikke komme. det var klart min beslutning om at hun ikke måtte komme med, og at jeg jo så ikke ønskede at se hende! Det havde været hendes eneste mulighed for at komme hvis hun kunne blive kørt. (øhh, tænkte jeg - hvad med et tog??) Så nu ville hun sidde ganske alene med sin hund den dag, og håbede at vi ville sælge det bedste billede af Sarah til hende, så hun kunne se hende i dåbskjolen!
Jeg blev ikke sur til at starte med, syntes bare hun var total latterlig, men kom så til at tænke på hvad hun sagde under hele min graviditet: "jeg vil så gerne være en del af sarahs liv, og håber jeg kommer til at se rigtig meget til hende". Hun kom ikke og så hende på sygehuset efter fødslen, og hun aflyste 4 afteler om at se hende da vi kom hjem. sarah var 1½ mdr før hun så hende første gang. og har kun set hende den ene gang. Sarah er 4 mdr nu. Desuden synes hun det er for dårligt at vi ikke kører ind til hende i hvert fald 3 gange om mdr.
Så nu er jeg godt gal og enormt skuffet. Ved godt at det ikke er første gang at jeg bliver gjort til skurken i sådanne ting, jeg er altid kællingen når vi siger nej til hendes forslag.
vi vil gerne hente hende på stationen hvis hun tar toget og vi skal nok køre hende dertil igen når hun vil hjem, men så er undskyldningen at hun ikke selv kan komme op i toget og at hun skal have en sideplads, som hun ikke kan resevere hjem da hun ikke ved hvad tid hun tar hjem!
Så nu er jeg den rigtig rigtig dumme svigerdatter, hun ønskede hun aldrig havde fået!
Anmeld