Efter nattøj, højtlæsning og godnatsang slutter jeg altid dagen af med den samme sætning:
'God nat min skat og tak for en dejlig dag. Det har været dejligt at ..... med dig. Jeg elsker dig og glæder mig til at være sammen med dig i morgen.'
Hvad jeg nævner fra dagens løb kan være meget forskelligt, men det er altid noget som vi begge to har nydt at lave. Det kan være en stor oplevelse som vi har brugt hele dagen på, men det kan også bare være noget vi har hygget os med i 2 minutter.
Jeg gør det både for hans skyld og for min egen. Vi har rigtig mange dejlige stunder sammen, men vi har også konflikter, f.eks. når han ikke vil have børstet tænder. Derfor synes jeg det er vigtigt for os begge to at vi slutter dagen med at minde os selv og hinanden om det positive, og at vi alt i alt synes det er dejligt at være sammen.
Ved at sige tak minder jeg mig selv om at hver dag med min søn er en kæmpe gave, som jeg ikke må tage for givet. For i morgen er han en dag ældre og den dag vi har haft sammen i dag kommer aldrig tilbage. Pludselig er han blevet stor, så det er med at nyde dagene sammen med ham mens jeg har dem.
Og så tror jeg på, at når jeg på forhånd forventer at i morgen bliver endnu en god dag, så er der lidt større chance for at den bliver det. Jeg synes den indstilling til livet har givet mig meget, og derfor vil jeg gerne dele den med min søn. Samtidig tror jeg det giver ham noget tryghed at vide at hans mor ikke er i tvivl om at i morgen bliver endnu en dejlig dag. Det er en god tanke at falde i søvn på.
Anmeld