Giv et godt putte-tip og vind!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Webredaktøren-vb

KONKURRENCEN ER SLUT:

... men del gerne flere tips med hinanden alligevel smile

Vinder denne gang blev: Naja
Stort tillykke!

Hver måned udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op som ”Månedens læsertips" i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior”

Denne gang er overskriften "Putteritualer".

Hvordan er jeres putteritualer?
Putter I jeres børn i egen seng? Får de vuggevise, godnathistorie eller lydbog? Og hvilke små fif har fungeret for jer, når børnene skal puttes?

Altså - hvad er dit bedste tip i forhold til få børnene lagt i seng på en harmonisk måde?

Har du et godt tip til andre forældre, så del det her, hvorefter vi kårer månedens bedste læsertip enlightened

Bedste læsertip præmieres naturligvis med en overraskelse fra redaktionen o-klapperi

Upload gerne billeder, der illustrerer dit læsertip her eller send fotoet til tr@oxygen.dk

OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

als-vb

Vi har kørt den samme rutine med vores datter i halvandet år nu, så der er meget sjældent bøvl med at få hende puttet. Når vi har spist og tiden passer så siger vi at det er tid til f.eks bad og så skal der tøj og nattøj på og så børstet tænder og så op i seng. Så tager vi en dunk vand med op, hun ligger sig i sengen med dyne på og en bamse og så får hun en kort godnathistorie, lidt at drikke, slukekr lyset kysser godnat og så går den ud der putter og 5 min efter sover hun tungt. Hun bliver altid puttet i egen seng, med mindre hun er syg, om natten hvis hun vågner må hun gerne komme ind til os og sove videre. Hun er lige inde i en periode hvor hun tror der er monstre i hjørnet...

Anmeld

28. september 2011

luckas-vb

Vi har kørt med samme rutine siden vores datter var 4 mdr. Hun bliver puttet 1 time efter manden kommer hjem fra job, og det er ham der putter hende. Hun bliver skiftet, bliver lagt iseng og får sin nulle. (sutteklud) hun sover aldrig til middag i sin tremmeseng og hun får kun nulle når hun skal sove om natten. Det har gjort at hun ved at når hun kommer i tremmesengen og får nulle så skal hun sove. Så så snart hun bliver lagt og får nulle, får den lidt kys og kram og så krummer hun sig sammen om den og falder hurtigt i søvn. Da hun fik lov at sove til middag i sin tremmeseng havde vi lidt problemer med at få hende til at sove om aftenen. Så nu sover hun til middag enten i kravlegården eller i barnevognen.

Anmeld

28. september 2011

kongster-vb

Det, der virker bedst hos os er tid og ro. Hvis jeg forsøger at haste sengelægning igennem, så er det helt sikkert, at der går længere tid før ungerne sover og at de kommer ind i stuen 10 gange efter de er puttet. Hvis jeg overbeviser mig selv om, at jeg har al tid i hele verden, så går det som regel hurtigere fra de bliver puttet til de sover. De der 5-10-15 minutter hvor jeg sidder helt stille på sengekanten uden at skæve til uret og snakker om løst og fast eller synger eller bare er stille - de er givet godt ud! Mange små og store oplevelser/bekymringer/glæder bliver også fortalt ved sengetid.

Anmeld

28. september 2011

Mor-3-vb

Hos os har vi faktisk altid haft den samme rutine.. vi spiser aftensmad tidligt. så lidt rolig leg,så sang/ læsning. Så tandbørstning og så bliver drengene på 3 år puttet kl 19. Det vi har fundet ud af virker roligt på dem. Er at de selv vælger, hva de vil sove med den nat. Hvilket har resulteret i nogle meget skøre ting så som Biler/ pony/heste og en ordentlig stak Jumbobøger,fodboldbluser :laugh: .. Har grint lidt af det, og har kun sagt nej en gang, da den ene ville have en 2 etageres bilgarage med i seng.. Men han kunne godt se, det var der ikke lige plads til under dynen :laugh: Men det virker, de bliver lagt og bliver liggende og så sover de som regel efter 15 minutter. Hvilket de ikke gjorde før vi startede på det.. Så det er dejligt :) Den store på 5, får læst eller sunget, hun låner 2 bøger om ugen i skolen og dem læser vi/jeg for hende. hun bliver som regl puttet lidt efter, da hun har svært ved at komme op om morgenen :)

Anmeld

28. september 2011

desirefinck-vb

Vores datter er ikke så gammel endnu, så der kan være dage hvor det er lidt svært at få hende til at sove.. Men vi spiser kl 17.00 og derefter kommer hun i bad, få nattøj på, børstet tænder.. og så er der ca en time til hun skal i seng kl 19.00 og der plejer vi at lege stille eller se lidt tegnefilm. Hun få sin natflaske kl 18.45 og så bliver hun lagt i seng med hendes nusseklud og sut, sammen med en lille gonat sang. og de gode dage tager det kun få minutter at falde i søvn. Men det vare ikke længe før jeg starter med at læse for hende, nu har hun snart 1 års fødselsdag og en af hendes gaver er at jeg har fået lavet en bog hvor det er hende selv som har hovedrollen, så den håber jeg hun bliver glad for og at vi kan læse den mange gange :0)

Anmeld

28. september 2011

smor-vb

Webredaktøren SKREV:

Hver måned udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op som ”Månedens læsertips' i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior”

Denne gang er overskriften 'Putteritualer'.

Hvordan er jeres putteritualer?

Putter I jeres børn i egen seng? Får de vuggevise, godnathistorie eller lydbog? Og hvilke små fif har fungeret for jer, når børnene skal puttes?

Altså - hvad er dit bedste tip i forhold til få børnene lagt i seng på en harmonisk måde?

Har du et godt tip til andre forældre, så del det her, hvorefter vi kårer månedens bedste læsertip enlightened

Bedste læsertip præmieres naturligvis med en overraskelse fra redaktionen o-klapperi

Upload gerne billeder, der illustrerer dit læsertip her eller send fotoet til tr@oxygen.dk

OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn.

Anmeld

28. september 2011

smor-vb

hej

vi har to drenge her i huset og de er meget aktive begge to, til trods for at de ikke er så gamle. den ældste er snart 4 og den yngste er 16 mrd. vi gør det at vi hver dag (man - fre) har en fast sengetid. vi spiser omkring kloken 18, derefter så får det nattøj på, børstet tænder og lagt ind i seng med deres sovedyr og den yngste har sutten i munden. vi siger godnat til dem og de får et natnys og et natkram fra os begge, så bliver der sagt godnat og lyset bliver slukket og døren lukket. der går sjældent mere end 2-3 minutter og så sover begge drenge trykt, godt, varmt og roligt. og der er stort set hvorend vi sover (besøger af og til mine forældre på fyn i en weekend og derfor overnatter vi der, se billedet nedenfor. :-))

Anmeld

29. september 2011

Spunk-vb

Her spiser vi mellem kl. 17 og 18. Derefter er der familiehygge - det kan være leg, læs bog, se tv, gå tur, lege i haven, slå kolbøtter i sengen, danse, synge eller meget andet. Spunken har heldigvis ikke brug for en 'rolig' aktivitet for at kunne falde i søvn efterfølgende. Kl. 19 starter putteritualet (far og mor skiftes). Vi går ud til puslepladsen hvor hun får tør ble og nattøj på og derefter børstet tænder. Så får hun en tår vand og vi siger godnat til den forælder der ikke putter og hunden. Derefter bliver hun puttet med dyne, putteklud og sut og vi læser en historie. I en lang periode læste vi den samme historie hver aften, men nu læser vi bidder af længere historier - lige for tiden 'Emil fra Lønneberg'. Efter læsning nusser jeg hende, slukker lyset og sætter mig igen og holder i hånden mens jeg synger 'Godnat du klare stjerne'. Derefter går jeg - lover at jeg vil kigge ind lidt senere og lader døren stå åben. De vigtigste pointer er: En tår vand - den har hun selv indført Jeg kigger ind til dig senere - så falder hun til ro, hvis hun klynker lidt. Alt i alt tager ritualet 10-15 minutter og spunken faldt nemt i søvn af sig selv herefter.

Anmeld

5. oktober 2011

smil123-vb

Herhjemme kommer børnene i bad, får børstet tænder og så ind i vores seng, hvor der læses fælles godnathistorie.

Herefter skal de hver især (har 3 børn 3,5,8 år) fortælle 3 ting fra deres dag, som har været sjovt eller rart. Fx. kan en sig 'det var sjovt at lege fangeleg i frikvateret oppe i skolen' eller 'det var rart at Sofie hjalp mig da jeg faldt oppe i børnehaven' osv. Vi (voksne) fortæller og 3 ting fra vores hverdag som har været godt eller sjovt.

Det er sådan en god og hyggelig måde at slutte dagen på :-)Herefter kommer de så ind i hver deres seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.