Far glemte datter på bagsædet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg tænker STRAKS som Bibi, men det kan muligvis være en arbejdsskade :) I vores børnehave, ringer de hvis barnet ikke er kommet - og vi som forældre ikke har ringet besked. Havde deres dagpleje dog bare haft samme politik, jamen så var barnet sikkert stadig i live..... Trist. Alene i USA dør CA 25 børn om året - glemt i biler. Og tallet for dyr der er døde i biler kan ikke engang tælles!!! :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

Bellis-vb

Nu skete det ikke dagen efter, hændelsen i Belgien, men en uges tid efter, d.18/6. Barnet er blevet obseveret i bilen, omkring 12.30, hvor hun var i live, han reagerede ikke med det samme, men kom dog tilbage for at tjekke - men her var pigen kravlet ud af stolen, og lå på gulvet, så han kunne ikke se hende. Nr.1 : En dagplejemor ringer ofte, hvis barnet ikke kommer ( det gør de ofte ikke, i en institution, og dog - vi har en aftale om, at hvis vi ikke er der inden 9.00, kommer vi ikke. Nr.2 : Hvorfor ringer manden, der obsevere pigen, ikke til politiet med det samme, folk gør det gerne, når de ser en hund i bilen. Nr.3 : Hvordan kan faren glemme sit lille barn. Jeg synes ikke det virker suspekt, men tragisk - dybt tragisk, for forældrene, ham der obseverede pigen og for pigen. Og nej, han er ikke stadig tilbageholdt, blev løsladt igår.

Anmeld

26. juni 2009

Simon-vb

KH Bibi skrev:
Og så en twist: Hvad hvis det ikke er en ulykke? Det er da underligt, at det lige sker, dagen efter, at det skete i Belgien. Og pudsigt, at ingen vil udtale sig og at han stadig er tilbageholdt. (Lad nu være at kaste jer over mig. Det er et spørgsmål!)
Som Helene skrev så sker det faktisk ikke så sjælden og jeg har ikke hørt om nogle sager hvor det er sket med vilje. Det behøver ikke være helt tilfældig at det sket i Belgien sådan ca. i samme periode. Belgien og Danmark kunne opleve samme varmt vejr, sommerferien lige om hjornet osv. Jeg tror dog at det er én af dilemmaer politiet står med, for hvis de ikke betragter hændelsen som kriminal da det kunne ses som en nemt måde at begå straffri mord. På den anden side hvor mange vil gerne slå deres småbørn ihjel? Jeg er ihvertfald glad for jeg ikke er en politimand der skal sigte ham, det er virkelig at sparke en mand der ligger langt ned.

Anmeld

26. juni 2009

Simon-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeg tænker STRAKS som Bibi, men det kan muligvis være en arbejdsskade :) I vores børnehave, ringer de hvis barnet ikke er kommet - og vi som forældre ikke har ringet besked. Havde deres dagpleje dog bare haft samme politik, jamen så var barnet sikkert stadig i live..... Trist. Alene i USA dør CA 25 børn om året - glemt i biler. Og tallet for dyr der er døde i biler kan ikke engang tælles!!! :(
Ja, jeg kan huske et tilfæld ligesom denne her men hvor faren blev ved med at modtage sms om at der var alarm fra bilen. Han kiggede ude til parkeringspladsen fra kontoret men da han ikke kunne se der var nogle folk ved at bryde ind i bilen slukkede han for alarmen uden at bevæge sig ud af kontoret! Og tallet for hvor mange gang det heldigvis bliver opdaget i tid heller ikke...

Anmeld

26. juni 2009

Ida-s-vb

KH Bibi skrev:
Og så en twist: Hvad hvis det ikke er en ulykke? Det er da underligt, at det lige sker, dagen efter, at det skete i Belgien. Og pudsigt, at ingen vil udtale sig og at han stadig er tilbageholdt. (Lad nu være at kaste jer over mig. Det er et spørgsmål!)
Det var altså også min første grimme tanke. Forhåbentlig forholder det sig ikke sådan - men kan man nogensinde opklare det? Stakkels familie, stakkels mor. Kan man fortsat leve sammen med en mand, som har dræbt ens barn af tankeløshed? Jeg er ikke sikker på at jeg kunne tilgive sådan noget.

Anmeld

27. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Faren vil i hvertfald blive sigtet for uagtsomt mandrab i følge dansk lov. I andre lande bliver man ikke altid sigtet... Så hvis Faren har aggeret 'copycat' så har han ikke fået læst ordenligt på lektien... Det er bare så svært at forestille sig hvordan man kan glemme et barn på bagsædet, når man lige har afleveret den anden.... Men det er også svært at forestille sig at nogen bevidst vil efterlade et barn i en bil, omend det nok er den sikreste måde at slippe af med drab på den letteste og mindst strafbare måde... Men når jeg tænker på de liselser den lille pige har været igennem, og den langsomme død hun har lidt, så kan jeg ikke forestille mig at nogen kan finde på sådan noget med fuldt overlæg - det er nok en af de mest modbydelige dødsmåder jeg kan komme i tanke om rent fagligt.... Og nej, det er svært at måle om det kan være en bevidst handling, derfor vil politiet naturligvis snakke meget med Moren, Farens netværk, dagplejeren og gennemgå mandens liv fra vugge til i dag, og se om der er sket noget lignende, om han har lidt eller lider af psykiske sygdomme, depression mm. Lige som de vil kontankte arbejdspladsen for at høre om han var særligt stresset, skulle til en speciel samtale den givne dag - alt bliver endevendt. Og tilsidst bliver brikkerne så lagt sammen. Hvis Moren måske siger han havde et anstrengt forhold til den mindste datter, hvis kollegaerne på arbejdet fortæller at han ikke var stresset og for det meste gik og nynnede osv....så kan det danne ret gode billeder, eller han har sagt til en ven i tennisklubben, at sagen fra Belgien lyder interessant ect....

Anmeld

27. juni 2009

mariaf-vb

Jeg er også så rystet og berørt af det der er sket med den lille pige. Tænk at sidde i en glohed bil og ikke blive hentet ud. Hun må have været så ked af det og bange, og sikke en pinefuld død. Jeg har selv en lille pige på et år, og jeg kan simpelthen ikke lade være med at sammenligne hende med det barn :-( Jeg kan på ingen måde forestille mig, at man bevidst lader sit barn blive i en varm bil. Den far må have været så stresset. Jeg læste for nyligt om et barn i USA der var død på den måde, og det berørte mig også rigtig meget. Dagen efter skulle jeg køre mine to store børn i skole (de plejer altid at cykle, men den dag havde jeg bilen hjemme). Udover mine to store børn, havde jeg også Clara på 1 år siddende bagved mig i autostolen. På vej hjem fra skolen slog det mig pludselig, at "gud, hun sidder jo bagved mig". Jeg havde glemt alt om hende på trods af, at vi havde været i bilen i maks. 7 min. Hun sad helt stille, og kiggede bare ud, og jeg kunne ikke se hende, da hun sad lige bag mig. Jeg fik simpelthen så ondt i hjertet ved tanken om, at jeg i et splitsekund havde glemt hende, og kunne ikke lade være med at tænke på det barn i USA, jeg havde læst om. Så selv om jeg vil lægge hovedet på blokken og sige, at jeg aldrig ville kunne glemme mit barn, så var det lidt af en "aha" oplevelse for mig! Jeg håber virkelig, at den stakkels far og mor får al den hjælp, som de har brug for. Jeg tror ikke, at jeg ville kunne tilgive min mand, hvis det skete. Ej heller tror jeg, at hvis jeg var skyld i mit barns død (og meget pinefulde i dette tilfælde), at jeg ville kunne leve videre med den viden. Maria

Anmeld

27. juni 2009

MetteNB-vb

Synes simpelthen, det er ganske forfærdeligt og ubegribeligt. Har været helt dårlig af at tænke på, hvordan den lille pige har haft det. Jeg tænker, at faderen ikke kan overleve dette. Hvis man på denne tankeløse måde er ansvarlig for sit barns liv, tror jeg ikke, man kan leve videre!! Stakkels mor og stakkels øvrige familiemedlemmer og venner. Det er så forfærdeligt. - og hvis han er copycat.............. kan jeg slet ikke forestille mig!!! - men man ved jo aldrig. Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig...... men jeg er tilbøjelig til det. Jeg tror ikke, at hverken jeg selv eller min mand nogensinde kunne glemme en af drengene i bilen.

Anmeld

27. juni 2009

mørk-vb

Jeg kan simpelthen ikke tro, at der skulle være tale om en bevidst handling fra farens side. De gange forældre slår deres børn ihjel, sker det vel typisk i et øjebliks affekt, hvor alt går galt og ikke som et velovervejet drab ud fra en forestilling om, at alt ville være bedre, såfremt lille X ikke var her længere. Hvordan skulle et 1-årigt barn kunne være så ødelæggende eller generende for ens liv, at man ikke kan se anden udvej end at slå det ihjel!? Det tror jeg simpelthen ikke på. Var der ikke også en ældre søskende? Nej, jeg kan ikke tro andet, end at det var tankeløshed.

Anmeld

28. juni 2009

Simon-vb

Jeg mener ikke der var tale om tankeløshed. Hvad var det lige han skulle havde tankt han ikke gjort? Han havde jo tankt sig at aflevere pigen ellers vil han ikke havde sat hende ind i bilen! Jeg mener der er tale om en dybt tragiske uheld ligesom hvis han havde parkeret under et træ der blev ramt af lyn, faldet ned over bilen og drabt pigen. Meget, meget uheldig. Lige her idag sket der noget for mig der også virker helt umuligt dog uden alvorlig konsekvenser. Jeg kom for at hente mit barn fra en fødselsdagsfest og sammen med nogle andre forældre sad jeg mig ned ved et bord og fik et stykke lagkage. På en eller andet måde blev mit tallerken skubbede ind i en kasket der lå på bordet. Jeg troede per automatik at det var min kasket fordi jeg har til vane at sidde i skygge og ligger kasketen på bordet. Jeg tog så kasketen op, så at der var kommet en lille stykke af fløde på kanten, slikkede den og lagde den på plads igen. Ejeren af kasketen så snuppede den med den samme! Først der blev jeg klar over at min kasket var stadigvæk på mit hoved! Min kasket er rød mens den jeg havde slikket var brun og faktisk noget anderledes men det var så lige meget. Der havde bare ikke været en plads i skyggen og det blev jeg snydt af. Pinligt men ingen kom noget til. Måske på samme måde havde manden normalt afleveret den yngste barn først og det forhold plus andre uheldig omstandigheder gjort uheldet mulig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.