Stakkels far og stakkels mor - deres liv bliver aldrig det samme...
Jeg tror aldrig, at man med tekniske hjælpemidler kan sikre sig mod hændelser, der er så meget en del af hverdagsrutinen - og så går galt. Til gengæld er vi mange, der har alt for meget i hovedet samtidigt - der er lige en sms at svare på på vej ud af døren, og man skal også lige mentalt forberede sig til mødet kl. 9, og hvem køber ind til aftensmad i aften, og husk lige at sende fødselsdagskortet til mormor, og iøvrigt får man ikke sagt ordentligt farvel, fordi man var oppe at skændes med kæresten over morgenmaden... For alle os gælder det om at skrue ned for noget af det, hvor vi er på hele tiden. Nej, man tjekker ikke mail, før man kører på arbejde. Nej, man fører ikke lange mobilsamtaler i bilen. Nej, det er ikke om morgenen aftensmaden bliver planlagt. Vi skal lære at være mere til stede her og nu - og så er det ikke så oplagt at glemme det vigtigaste af det hele.
Jeg tror aldrig, min mand eller jeg kunne glemme vores børn i bilen (heller ikke da de var mindre). Men det havde faren i historien nok heller ikke troet om sig selv, at han kunne. Selv er jeg bare super lykkelig for, at min snart 5-årige selv kan åbne for sikkerhedsselen - og iøvrigt gør det, hver gang vi er kommet frem. Han klatrer også gerne frem på forsæderne og åbner fordøren. (Jeg tror, at jeg også snart laver et "kursus" for min 3-årige.)
Anmeld