Jeg tror at bibi selvfølgelig mener. at hun ikke forstår folk der tager en uddannelse, når man VED at der ikke er noget at få bagefter, fordi det måske er et job, hvor man i DK kun har brug for 6 personer af den slags... det er da også dumt, økonomisk, men hvis man brænder for det, og bliver landets bedste til jobbet, jamen så er det jo ingen sag lige pludselig, at få et job bagefter.
Og med hensyn til det med at bliver lægesekretær. så tror jeg at bibi forstod det som om, at du Mørk, måske forventede en masse nye udfordringer, og at bibi så fortæller dig, at der for de fleste lægesekretærer ikke er flere udfordringer end enhver anden sekretær/kontordame-dims. for elvom man arbejder for en læge, så er man jo trods alt stadig "bare" sekretær...
Altså du kan i bund og grund være privat sekretær for Hr. Mortensen, eller for lægen, men jobbet er stadig det samme, og lige kedeligt (i bibis øjne)...
hun sagde intet om at der ikke var et job at få som lægesekretær, eller at du ikke skulle tage det. Hun sagde kun at hvis det var vilde udfordringer du ledte efter, så var det nok alligevel ikke jobbet som lægesekretær der ville give dig de store udfordringer.
Anyways, jeg vælger job ud fra hvad der er realistisk for mig..
jeg har ikke nogen uddannelse, og må derfor tage hvad man kan få. Samtidig tænker jeg også på hvad jeg kan leve for af løn, og om jeg kan klare jobbet...
Anmeld