Som flere er inde på, så skal man vælge med hjertet, men hjernen må nu også godt være med :)
Hvis jeg i sin tid skulle vælge med hjertet, så var jeg vel endt et eller andet sted i chokoladebanchen.
Retsmedicin er nok ikke noget man kan vælge med hjertet, men interessen for faget kan udvikle sig til sand kærlighed. Det har heller aldrig været noget jeg ville være, men vejene drejede pludselig bare den vej og undervejs blev jeg bare tændt!
Så nogle uddannelser udvikler sig bare, og selv er jeg typen der bare godt kan lide at uddanne mig hele tiden, og vel egentlig resten af livet.
Jeg har også taget uddannelsen som kriminaltekniker i USA, så jeg kunne være med på alle fronter.
For nogle år siden troede jeg faktisk jeg var færdig med at uddanne mig, men så fik vi CT - og MR scannere, og da jeg godt vil være med fremme i skoene, jamen så ville jeg naturligvis også uddanne mig i brugen af scannerne....og sådan kommer der hele tiden nye spændende ting, og jeg kan simpelthen ikke lade være med at skulle gå i dybten med alt og få papir på jeg kan det til perfektion!
Her på mine ældre dage kan jeg da godt få tanken, om jeg skulle finde på noget indenfor chokoladebranchen og lære dét fra bunden. Vi har jo kun ét liv, og det er kort, så det er da bare om at få udviddet horisonten og holde sig i form mentalt og få noget ud af livet man synes er sjovt.
Hver dag skal være en glæde, og hvis man er inde på en uddannelse der føles rar og inspirerende, uanset fremtidsudsigterne, jamen så er det da det man skal hvis bare man er glad.....
Det giver vel heller ikke mening at gå til italiensk, blomsterbinding eller porcelainsmaling, men hvis det giver glæde i livet, jamen så er der jo en mening.
Og sådan er det vel også med uddannelser.....
Anmeld