Navneleg ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Willysmor-vb

Jeg kan godt få flere børn men det skal være med kejsersnit og nøje overvåges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Bellis-vb

Jamen, deter da rigtigt - at der er mange drengenavne der ender på S :) Men vi skal jo også synes om dem :laugh: De må gerne være brugte, bare ikke for meget. Og navne som Thomas, Andreas, Anders ja, det er navne fra min egen generation - så kender mindste én, ved de pågældende navne. Så det bliver det ikke. Vi overvejer lidt Marius. :cheer:

Anmeld

18. juni 2009

ano-vb

Hej Jeg er gravid i 32. uge og ved at det bliver en dreng. Vi har også været lidt omkring i jagten på det helt rigtige navn. Vi vil gerne have et det skal være et typisk dansk navn, men helst ikke nogle af dem der klinger "gammelt" (er ikke så vild med Viggo, Oskar osv.) Vi var omkring Markus på et tidspunkt, men da vi kom i tanke om Jonas, så har det hængt ved siden - så det bliver det vist (det ender jo også med s). Det er jo også et almindeligt navn, og vi kender ikke så mange der hedder det. Hvis det havde været en pige skulle hun have heddet Katrine.

Anmeld

18. juni 2009

Caidas-vb

Vi vidste midt i graviditeten at vi skulle have 2 piger, og snakkede lidt frem og tilbage. Vi skrev så hver 10 navne på en seddel. Et af navnene var ens, Freja. Der efter gik vi efter at finde et navn med 5 bogstaver der passede til. Det blev så Luise. Det hed de så fra en uge før i den rækkefølge. Vi kunne dog også li navnet Simone, men da vores efternavn starter med SI, lød det lidt dumt.

Anmeld

18. juni 2009

ano-vb

Jeg læste i en debattråd i et andet forum om en, der havde opkaldt sin datter efter sin mor og sin svigermor - altså barnets mormor og farmor - fordi det var smukke navne, som passede godt sammen. Det er jeg RIGTIGT glad for, min mor ikke gjorde med mig - så ville jeg have heddet Else-Else! :P

Anmeld

18. juni 2009

Caidas-vb

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, havde jeg foreslået at opkalde pigerne efter min mands mormor ASTA og min farmor AGNES. Men jeg er samtidig imod at tvillinger har ens begyndelsesbogstav, da de så ligesom hænger sammen.

Anmeld

19. juni 2009

Willysmor-vb

Ja det er meget moderne at gi sit barn et lidt gammeldaws navn men familie relateret

Anmeld

19. juni 2009

Ajna-vb

Min den ældste hedder Victor, og det kom han til at hedde allerede inden han blev født. Vi kendte ikke kønnet, men havde kun et drengenavn klar, så heldigt, at han nu var en dreng :) Den mellemste hedder Oliver - Ham vidste vi blev en dreng men kunne alligevel ikke finde et navn til. Da han blev født, kaldte vi ham Tobias i en uges tid, men det var bare ikke rigtigt, så vi endte med at kalde ham Oliver; Og nu kan han selvfølgelig ikke hedde andet. Min yngste hedder Rosa - Og det krævede noget overtalelse at få min mand med på den :laugh: Vi vidste godt, at vi skulle have en pige, men kunne ikke blive enige. Den dag hun blev født, sendte min mand en sms rundt, hvori han kaldte hende Rosa, så det hedder hun nu. For os har det været vigtigt med et to-stavelses navn. Vi fandt ud af med Oliver, at det faktisk er lidt langt at sige, og at man let forkorter det - Han bliver til dagligt kaldt Olli. Jeg synes at de tre navne klinger godt sammen, og det betyder noget for mig, at de lyder pænt sammen.

Anmeld

19. juni 2009

KristineLorenzen-vb

Da jeg var i 4.-5. uge og lige havde opdaget at jeg var gravid, diskuterede vi kort navne og vi blev enige om Eugene - siden der har talen kun drejet sig om mellemnavnet. I den første tid var det svært at blive enige. Vi besluttede os for 3, der sidenhen blev til eet, men da faren synes at det ikke klingede og at jeg havde brugt det for meget (var begyndt at bruge det om maven) så ændredes det i femte måned. 14 dage før fødslen, havde tvivlen endnu engang meldt sig hos faren, der pludseligt hostede op med en masse andre alternativer. Jeg bad ham indskrænke disse til tre, og så valgte jeg derfra Theodore - dog med forbehold for at kunne bruge et af de andre to, hvis baby ikke var en Theo/Teddy. Da vi først så ham i søndags, var der dog ingen tvivl, så nu har vi en Eugene Theodore.

Anmeld

19. juni 2009

mørk-vb

Vores den ældste hedder Karla og det hed hun allerede inden hun blev født. Jeg faldt over navnet i en navnebog og den eneste Karla jeg kunne komme i tanke om, var en ældre dame fra min barndoms somre i Løkken. Hun var slægtning til mine bedsteforældres nabo og ferierede deroppe hver sommer. En herlig cerutrygende madamme fra København, med rødligt hår, farvestrålende kitler, slæbende tøfler og en højlydt skærebrænderstemme. Og da jeg var overbevist om at min kommende datter ville have brune øjne og rødt hår og gerne måtte have et strejf Københavner-Karla, kunne det ikke være anderledes. (ungen fik så blågrønne øjne og mørkt hår, men nu synes jeg selvfølgelig at det er sådan en Karla skal se ud) Den yngste hedder Rosa. Jeg havde egentlig efter længere tids bearbejdning, fået min mand med på navnet Alma, men kort tid inden fødslen faldt jeg over navnet Rosa i et blad og syntes pludselig, at det skulle være dét istedet. Han var ikke helt med på den og vi blev ved med at køre rundt i det uden at nå til enighed. Jeg føder lidt pludseligt efter at være blevet sat i gang et par uger inden termin og ungen ligner hverken det ene eller det andet ved første øjekast. Efter at jeg er blevet syet osv. skal jeg på toilettet og de ringer efter en sygeplejerske, der skal hjælpe mig derud. Ind kommer en jeg ikke tidligere havde set (og heller ikke ser senere), hun er tydeligvis sydamerikaner og bærer navneskiltet "Rosa". Så var dén ligesom ikke længere :) Af drengenavne nåede vi aldrig længere end til Aksel. Men Linus er supersødt, det havde jeg bare aldrig hørt dengang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.