Min den ældste hedder Victor, og det kom han til at hedde allerede inden han blev født. Vi kendte ikke kønnet, men havde kun et drengenavn klar, så heldigt, at han nu var en dreng :)
Den mellemste hedder Oliver - Ham vidste vi blev en dreng men kunne alligevel ikke finde et navn til. Da han blev født, kaldte vi ham Tobias i en uges tid, men det var bare ikke rigtigt, så vi endte med at kalde ham Oliver; Og nu kan han selvfølgelig ikke hedde andet.
Min yngste hedder Rosa - Og det krævede noget overtalelse at få min mand med på den :laugh:
Vi vidste godt, at vi skulle have en pige, men kunne ikke blive enige. Den dag hun blev født, sendte min mand en sms rundt, hvori han kaldte hende Rosa, så det hedder hun nu.
For os har det været vigtigt med et to-stavelses navn. Vi fandt ud af med Oliver, at det faktisk er lidt langt at sige, og at man let forkorter det - Han bliver til dagligt kaldt Olli.
Jeg synes at de tre navne klinger godt sammen, og det betyder noget for mig, at de lyder pænt sammen.
Anmeld