Ja,du har ret... jeg er jo selv ny i faget, så jeg tilhører selv én af de der forvildede sjæle, der ikke ved, hvilket ben jeg skal stå på for at gøre det hele så godt som muligt - og som kan få en hel weekend splittet af en enkelt forælder, der lige fik placeret en træls kommentar på et velvalgt tidspunkt.
Jeg regner dog med, at det kun varer til, jeg får fyldt rygsækken op med viden og erfaring, jeg efterhånden kan gribe ned i, når jeg får brug for det.
Jeg har heldigvis alderen med mig, så jeg stresser dog ikke mere, end jeg stadig kan få fodfæste. Men hold op, hvor ser jeg mange af mine yngre og nyuddannede kollegaer give den gas! De fortæller om nætter, hvor de har ligget vågne et par timer, fordi de lige fik nogle gode idéer, eller fordi de lige skulle ligge og vende nogle problemer i forb. med deres arbejde. Jeg tænker tit på, hvor længe de mon holder i branchen.
Vores leder har tydeligt pointeret, at det er for egen regning (og risiko), hvis vi går til nogle forældrearrangerede arrangementer, vi ikke har fået timer til. Alligevel er der flere lærere, der deltager i dem. Vi har også fået at vide, at vi ikke skal bruge tid på at give børn, der skal på ferie uden for skoleferien, lektier for. Alligevel er der lærere, der gør det. Sådan noget forstår jeg så ikke...
Anmeld