Forkælede unge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Frede-vb

Ja,du har ret... jeg er jo selv ny i faget, så jeg tilhører selv én af de der forvildede sjæle, der ikke ved, hvilket ben jeg skal stå på for at gøre det hele så godt som muligt - og som kan få en hel weekend splittet af en enkelt forælder, der lige fik placeret en træls kommentar på et velvalgt tidspunkt. Jeg regner dog med, at det kun varer til, jeg får fyldt rygsækken op med viden og erfaring, jeg efterhånden kan gribe ned i, når jeg får brug for det. Jeg har heldigvis alderen med mig, så jeg stresser dog ikke mere, end jeg stadig kan få fodfæste. Men hold op, hvor ser jeg mange af mine yngre og nyuddannede kollegaer give den gas! De fortæller om nætter, hvor de har ligget vågne et par timer, fordi de lige fik nogle gode idéer, eller fordi de lige skulle ligge og vende nogle problemer i forb. med deres arbejde. Jeg tænker tit på, hvor længe de mon holder i branchen. Vores leder har tydeligt pointeret, at det er for egen regning (og risiko), hvis vi går til nogle forældrearrangerede arrangementer, vi ikke har fået timer til. Alligevel er der flere lærere, der deltager i dem. Vi har også fået at vide, at vi ikke skal bruge tid på at give børn, der skal på ferie uden for skoleferien, lektier for. Alligevel er der lærere, der gør det. Sådan noget forstår jeg så ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Willysmor-vb

Det var dog en ubehagelige oplevelse, hvis forældrene har noget at klage over, burde de starte med at læse lektier med datteren, så ville hun ik ha fået den "gode" karaktere, jeg syntes at det er en flot karaktere, jeg kan ik se problemet eller forstå hvorfor de brokker sig.. så må det være forældre der har et problem med datterens intelligent og ik dig

Anmeld

20. juni 2009

Johannamor-vb

Jamen, hun fik jo sit velfortjente 12-tal for en meget, meget flot præstation helt uden slinger i valsen. Og selv om jeg på forhånd "i smug" havde tænkt, at det ikke ville gøre noget, hvis hendes præstation "kun" var til 10, så havde jeg det meget fint med, da jeg havde givet hende karakteren og begrundelsen, at række hende hånden, smile og sige "Til lykke, det var flot!". Og det mente jeg jo. Hun og forældrene har fået at vide af min skoleleder, at hendes opførsel var helt uacceptabel, og det er fint for mig, at vi kom videre uden mere bøvl. I øvrigt sagde en af mine kolleger om hendes klage-mail, at hun godt nok var usædvanligt velformuleret - hvortil jeg svarede, at æren for det vel blandt andet måtte tilkomme hendes dansklærer
Jeg håber, at tøsen har haft rigtig ondt i maven over at skulle konfrontere dig igen. Og jeg håber, at hun og hendes forældre har fået en rigtigt god snak om, hvordan man opfører sig. Jeg er glad for at du har fået den støtte, du havde brug for - og først og fremmmest er jeg glad for at du - trods presset - har kunnet opføre dig så professionelt, at du bagefter vil kunne tænke tilbage på klagen med oprejst pande!!! Tillykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.