Afgangsprøve i mundtlig engelsk i går og i dag, min "egen" 9. klasse. Dygtig klasse, flot resultat - ud af 25 elever fik 13 enten 10 eller 12, resten 7 og 4, så jeg var glad.
En af pigerne så godt nok fornærmet ud, fordi hun "kun" fik 10 - "den fortrinlige præstation med få, uvæsentlige mangler". Censor og jeg var helt enige om karakteren. Pigen har sine ture, så jeg tog det roligt, censor var dog ret fortørnet - kommer fra en skole med en langt svagere elevgruppe.
Efter prøven er der en mail til mig fra pigen - en laaaang smøre om, at hun er vred - at jeg er dybt uprofessionel - at censor havde en ubehagelig attitude - at jeg "burde" have hevet hende op på 12, fordi hun kunne se af censors notater, at hun fik x ved over middel hele vejen (og dermed netop er til 10 eller 12 - eller en "stor" 7´er) - og at hun i næste uge, når hun skal op i dansk - hos mig - vil medbringe et familiemedlem og en ven, så jeg ikke behandler hende forkert!
Hun er meget velkommen til at tage nogen med - jeg har intet at skjule - og jeg får så en repræsentant fra ledelsen med for at sikre, at jeg ikke efterfølgende vil blive anklaget for at have "slagtet" hende. Hun får formentlig 10 eller 12, dygtig og flittig pige - men sæt, hun gør det dårligere end sædvanligt, og der ikke er tvivl om, at hun "kun" skal have 7... Så vil jeg jo kunne høre for, at det er min hævn over hende. :blink:
Min skoleleder har kontaktet forældrene og videresendt mailen til dem. Jeg vil ikke kontaktes af dem - de er vældigt søde, men ligger under for datterens luner, og jeg vil ikke have noget "fnidder" ind over nu. Jeg håber sandelig, de tager en alvorlig snak med hende.
Formentlig har hun nu beklaget sig til sine veninder fra klassen. De har fået 7 og 10 og var glade for dét - og nu kan hun så fortælle dem, at det er en "skodkarakter", og at HUN fortjente bedre.
Måske skal vi afskaffe afgangsprøver og eksamener og bare lade eleverne evaluere sig selv? Det har denne pige åbenbart langt bedre forudsætninger for end censor og jeg tilsammen.
Hvis nogen har lyst til at deltage til danskprøven i næste uge, så sig til - jeg tænker, det kan blive så hyggeligt med publikum fra alle lejre!
CHRIST, hvor er jeg træt af forkælede curlingbørn, der ikke kan bære ikke at være de aller-allerbedste lige netop den dag på lige netop det tidspunkt i lige netop det emne.
For en god ordens skyld: Hvis en elev får en uventet lav karakter, taler jeg GERNE med vedkommende eller forældrene bagefter og uddyber - men at klage over en 10´er er simpelthen for lavt. GRRRRRR!!!! :skrap:
Anmeld