Bedste bog til rejsetasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2009

Frunett-vb

Berlinerpoplerne, Eremitkrebsen og vi lå i grønne enge af ... Ragde (kan ikke lige huske fornavnet) Super gode bøger. Har selv lige fået den sidste nye krimi med/om Harry Bosch af Michael Connely, en af mine favorit krimi serier. Har også lige købt to krimier af Jussi Adler Olsen, har endnu ikke læst noget af ham, men fået dem anbefalet så de ligger og venter.... Glæder mig selv til en uendelig sommerferie, med mulighed for at læse læse læse B)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

mørk-vb

Frunett skrev:
Berlinerpoplerne, Eremitkrebsen og vi lå i grønne enge af ... Ragde (kan ikke lige huske fornavnet) Super gode bøger.
Hun hedder Anne B. Ragde :) Jeg synes, de første 2 var rigtig gode og slugte dem i et ruf, men 3'eren skuffede lidt. Synes, den var lidt tam ift. de andre.

Anmeld

5. juni 2009

Lars F-vb

I afdelingen for rigtig sommerunderholdning kan jeg anbefale "Damernes Detektivbureau Nr. 1" af Alexande McCall Smith. De foregår i Botswana og er fulde af gode historier og dejlig varm humor. Ellers er fx Helle Helle ("Rødby-Putgarten", "Ned til hundene") rigtig fine. Eller hvad med nogen gode danske noveller, f.eks. Katrine Marie Guldager ("Killemanjaro", "København"), Jan Stage ("Radiator" m.fl.), Ida Jessen ("Den anden side af havet", eller hendes roman "Den der lyver"). Der er så meget god nyere dansk litteratur. Hvad med Ursula Andkjær Olsen ("Ægteskabet mellem vejen og udvejen", "Atlas over huller i verden")? Dai Sijie "Balzac og den lille kinesiske skrædderinde" er en formidabel og smuk bog fra den kinesiske kulturrevolution, fuld af uventet poesi og humor. Eller hvad med "FLyvere i natten" af Saint-Exupéry. Drama og poesi, fortættet på bare 100 sider. Og så har jeg altid syn's at Steinbeck var rigtige ferie-bøger - "Rejse med Charlie", "Perlen", "Mus og mænd", og naturligvis "Øst for paradis".

Anmeld

15. juni 2009

Ida-s-vb

Og så fik jeg også læst "Drageløberen". Titlen får mig ikke lige op af stolen, så jeg har ikke haft specielt travlt med at få den læst. Men så stod den lige foran mig, da jeg kom på biblioteket og for søren da det er en god bog. Den bedste jeg har læst længe - kan varmt anbefales!

Anmeld

15. juni 2009

mørk-vb

Enig! Jeg havde den med på en solotur til Berlin for et stykke tid siden og en af dagene, kom jeg dårligt nok ud ad døren og på opdagelse, fordi jeg hele tiden skulle have "bare eet kapitel mere" og eet til og eet til.., mens tårene trillede ned ad kinderne på mig i en lind strøm :) Det er en fantastisk bog

Anmeld

15. juni 2009

kongster-vb

Jeg benytter ofte ferie til at få læst alle de klassikere jeg "mangler". Når jeg ikke har så meget med i kufferten at vælge imellem er det nemmere at få startet på klassikerne. Så i år har jeg pakket "Vredens druer", "Krig og Fred" og måske kommer Ovid også med :-) Helle Helle kan jeg også varmt anbefale! Af klassikere (som jeg så har læst :-) ) anbefaler jeg klart "Greven af Monte Cristo" af Dumas, "Hærværk" af Tom Kristensen (er det en klassiker - det burde det være), ALT af Steen Steensen Blicher, Decameron af Boccasio (fabelagtige italienske erotiske noveller fra renæssancen) Af nyere lit anbefaler jeg "Den lukkede bog" af en dansk debutant, som jeg ikke kan huske hvad hedder og "A prayer for Owen Meany" af John Irving. Og så ALT af David Lodge, men mest "Thinks". Fabelagtigt sjovt!!

Anmeld

15. juni 2009

mørk-vb

kongster skrev:
Af nyere lit anbefaler jeg "Den lukkede bog" af en dansk debutant, som jeg ikke kan huske hvad hedder
Hun hedder Jette A. Kaarsbøl

Anmeld

15. juni 2009

kongster-vb

Det gør hun da også! Tak!!

Anmeld

15. juni 2009

kongster-vb

Og Christian Jungersens har også skrevet "Krat" som er ligeså god som "Undtagelsen" dog med en lidt tam slutning så vidt jeg husker..

Anmeld

15. juni 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg har lige fået Liza Marklunds ”Røde Ulv” så den kommer nok med på ferie, hvis altså ikke jeg får læst den inden. – Og ja, jeg har fået den, fordi jeg købte ugebladet Søndag. Det er lige gået op for mig, jeg stort set kun læser de bøger, der kommer med damebladene. Hvad siger det liiige om mit intellekt? Ok, det er ikke et spørgsmål, der skal svares på!!! Køber du også altid de ugeblade, der har bøger som bonusgave? WebDebattør jeANNE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.