Har I lyst til at slå jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.228 visninger
29 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

Webredaktøren-vb

42 procent af Dansk Folkepartis vælgere synes, at det er fint med fysisk afstraffelse af egne børn. De mener, således at det er ok med f.eks. en syngende lussing for at få børnene til at makke ret. Selv har jeg meget debatterende børn, der til tider kan få min stemmeføring til stige, men det har endnu ikke strejfet mig at gribe til "vold". Umiddelbart tænker jeg, at opfattelsen bunder i en lidt gammeldags måde at opdrage på, men hvad tænker I andre... savner I muligheden for at bruge klør fem i opdragelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Bellis-vb

Nej, nej og atter nej. Nogen gange har jeg haft det sådan, "nu holder du op, ellers får du sgu en røvfuld" - men at gøre det, eller have lov eller lyst til det - NEJ. Børn må ikke slå på børn Børn må ikke slå på voksne Mænd må ikke slå på kvinder Kvinder må ikke slå på mænd Hvorfor i alverden skulle det så være ok, at voksne slår Børn ?? Mange af dem der tænker sådan, de er selv blevet slået - måske endda fået tæsk.Og de tænker "jamen, jeg tog da ikke skade" (øhh jo, når du synes det er ok at slå børn) Min mor fik tæsk som barn - det ville hun ikke give vidre, men endefulde fik jeg, det vil jeg ikke give vidre - og slå IKKE - verbal vold er heller ikke ok. Desuden kan de mennesker, der selv er blevet slået og som synes det er ok - så åbentbart ikke huske hvordan det var. Der er frygteligt - og det gør ondt helt ind i hjertet og maven. De synes ikke at der bør være lovgivning, på området - men det skal der være mod hustruvold og lign. ?? Forstår ikke, at børn altid vejre mindre end voksne - de er da det vigtigste vi har og for dette samfund.

Anmeld

18. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg fik måske fem 'røvfulde' da jeg var barn, og jeg synes både den gang, og i dag, at de var fuldt ud berettiget!:) Selv har jeg aldrig slået mine børn, de har simpelthen aldrig været så stride at jeg har følt afmagt eller frustrationer, de har kun været moderat belastende. Samtidig har jeg et look når jeg bliver vred, der måske indirekte signalerer at der snart er øretæver i luften, hvorfor de ved hvornår de skal stoppe:laugh: Men mine børn er blevet slået af en anden forælder (en Mor fra Irak), og der må jeg indrømme jeg var MEGET TÆT på at hævne børnene da de fortalte om det. Istedet besindede jeg må så og fortalte pædagogerne det i børnehaven og anmeldte hende til de socialemyndigheder (anmeldesen kom den anden gang kun slog et af mine børn!)....hun banker iøvrigt stadige sine egne børn jævnligt, men mine holder hun nalderne fra!!!

Anmeld

18. maj 2009

Ida-s-vb

JA! jeg har dagligt lyst til at stikke dem en ordentlig kindhest Men min sunde fornuft siger mig at det trods alt lønner sig bedre at tale til deres bedre jeg, eller forhandle om belønninger for god opførsel, så jeg holder mig i skindet. Meeen, der kan somme tider blive talt til ti en del gange på en dag. Især når de slås indbyrdes, så får jeg sådan en lyst til at tage den ene og banke den anden mad ( en tilbagevendende trussel i mit barndomshjem, som dog aldrig blev ført ud i livet).

Anmeld

18. maj 2009

Webredaktøren-vb

Jeg taler også (forholdsvis ;) ) pædagogisk til børnene og forklarer stolpe op og stolpe ned, så vi alle er ved at kaste op :X Jeg tror faktisk, at jeg nogle gange forklarer alt for meget, hvorfor det ene og det andet fremfor bare at sige: Sådan er det, slut! Det bliver min nye stil, nu :blink:

Anmeld

18. maj 2009

ano-vb

Jeg har godtnok også af og til haft lyst til at lade hånden tale og vappe de små hyæner en ordentlig én :laugh: Specielt den store kan virkelig sende mig ud i tovene. Hun har et vanskeligt sind kombineret med et heftigt temperament og det er altså en giftig cocktail! Og så har hun haft nogle perioder, værst fra hun var ca. 5 til knap 7 år, hvor hun virkelig har været en prøvelse; skrig og skrål og tuderier over ALT, fra det øjeblik hun slog øjnene op, til hun endelig faldt i søvn om aftenen og der har der altså af og til været situationer, hvor jeg har været så afmægtig, udmattet, frustreret eller bare i underskud, at jeg simpelthen har haft lyst til at slå hende :blush: Jeg har dog aldrig gjort det og kommer heller aldrig til det. Vold er vold, også når det går ud over børn og derfor skal der selvfølgelig være lovgivning på området. At revselsesretten er væk, gør det også lettere som udenforstående at skride ind, når nogen slår deres barn. Når AL vold mod børn er forbudt, er det ikke op til folks egen grumsede gradbøjninger eller skønsmæssige fortolkninger af, hvornår det er "for meget". Det er enten eller, der er ikke noget at være i tvivl om.

Anmeld

18. maj 2009

mørk-vb

Øhh, hvor filan er mit billede blevet af??

Anmeld

18. maj 2009

Charlotte d. 17.-vb

Ja, jeg har haft lyst - og nej, jeg har aldrig gjort det og ønsker bestemt ikke, at det gøres legalt igen. 100 % enig i Bellis´ ræsonnementer - hvorfor i alverden skulle det blåstemples at slå på de allersvageste individer?

Anmeld

18. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Hmmmm, måske var dit billede ikke lige enig i dé udtalelser!!! :laugh: Lige i øjeblikket minder min 6-årige dreng meget om den datter du fortæller om der hyler over det mindste....hvad var det du skrev....mellem 5 og 7! Han fylder 7 til September, håber det driver over allerede i Oktober!!!!:huh:

Anmeld

18. maj 2009

mariamiss6-vb

du var ikke logget ind mørk, og det er jeg pludselig heller ikke nu, selvom min profil påstår jeg er det.... det skete også for mig her den anden dag da jeg ville skrive... og personligt har jeg givet min søn et rap over nallerne et par gange, men det virker ikke, så det holdt vi hurtigt op med igen..... Ellers har jeg tit haft lyst til at klappe ham en så det synger, men har aldrig gjort, og vil heller ikke, da jeg mener det er forkert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.