Jeg har godtnok også af og til haft lyst til at lade hånden tale og vappe de små hyæner en ordentlig én :laugh:
Specielt den store kan virkelig sende mig ud i tovene. Hun har et vanskeligt sind kombineret med et heftigt temperament og det er altså en giftig cocktail! Og så har hun haft nogle perioder, værst fra hun var ca. 5 til knap 7 år, hvor hun virkelig har været en prøvelse; skrig og skrål og tuderier over ALT, fra det øjeblik hun slog øjnene op, til hun endelig faldt i søvn om aftenen og der har der altså af og til været situationer, hvor jeg har været så afmægtig, udmattet, frustreret eller bare i underskud, at jeg simpelthen har haft lyst til at slå hende :blush:
Jeg har dog aldrig gjort det og kommer heller aldrig til det. Vold er vold, også når det går ud over børn og derfor skal der selvfølgelig være lovgivning på området. At revselsesretten er væk, gør det også lettere som udenforstående at skride ind, når nogen slår deres barn. Når AL vold mod børn er forbudt, er det ikke op til folks egen grumsede gradbøjninger eller skønsmæssige fortolkninger af, hvornår det er "for meget". Det er enten eller, der er ikke noget at være i tvivl om.
Anmeld