apropos \"jyde udtryk\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

lib1982 skrev:
Jeg blir også mobbet for at udtale SkAnderborg rigtigt - er ikke derfra, men havde en del venner/bekendte derfra og fra Ry, så lærte det på den HÅRDE måde :woohoo:
Ry - hvornår, hvem? Det er jo lige der, jeg bor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

lib1982-vb

Charlotte d. 17. skrev:
lib1982 skrev:
Jeg blir også mobbet for at udtale SkAnderborg rigtigt - er ikke derfra, men havde en del venner/bekendte derfra og fra Ry, så lærte det på den HÅRDE måde :woohoo:
Ry - hvornår, hvem? Det er jo lige der, jeg bor.
Mine forældre har været fastliggere på Holmens Camping i 100 år (så'n rundt regnet) - stoppede for nogle år siden! Har du nogensinde hørt om 'hattefolket'?? Hvilken årgang er du?

Anmeld

4. marts 2010

Pia S-vb

Og så kommer snobben lige ind og siger, at jeg ikke fatter en bjælde af mange af jeres udtryk! Lukker desværre totalt af når jyderne ruller sig ud. Specielt nordjyder kan jeg ikke greje. De er godt nok lange i spyttet og har nogle mærkelige udtryk. Havde en kollega som en gang sagde, her er godt nok måge(t). Denne dumme kvinde fra Nordsjælland (mig) kiggede glad op i luften, men kunne ikke se en eneste fugl. Fandt senere ud af at det betød beskidt. Jeg siger til gengæld mIdt med tydeligt I og krYdderier og krYdderbolle med tydeligt Y til stor morskab for mine kollegaer!

Anmeld

5. marts 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg er nordjyde med stort N, så meget at min nordjyske mand ofte er flad af grin. Det går helt galt i forsamlinger med de gamle 'dialekt-ryttere' (bedsteforældre etc). Jeg underviser nogle gange i København, og den første halve dag går som regel med eleverne (voksne mennesker) skal vende sig til min 'lyd' og gøre nar af den..

Anmeld

5. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

lib1982 skrev:
Mine forældre har været fastliggere på Holmens Camping i 100 år (så'n rundt regnet) - stoppede for nogle år siden! Har du nogensinde hørt om 'hattefolket'?? Hvilken årgang er du?
Årgang 70. Hattefolket - var det den der klub af hattedamer? Min svigermor var med. Men måske er det et andet hattefolk??

Anmeld

6. marts 2010

Sofies mor-vb

Prøv at bede om en habsdog i jylland.......................det hedder en fransk hotdog :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Anmeld

7. marts 2010

MIKMAR-vb

Ja de tror det er en HAPSI-dog, med hakket kød i, ha ha ha ha. Har prøvet det flere gange, og er det ikke DSB som langerede den i 80'erne som en HAPS-dog?

Anmeld

8. marts 2010

lib1982-vb

Charlotte d. 17. skrev:
lib1982 skrev:
Årgang 70. Hattefolket - var det den der klub af hattedamer? Min svigermor var med. Men måske er det et andet hattefolk??
Nej, ingen damer, men en masse stive unge 'mænd' fra SkAnderborg som var på camping i Ry en gang om året :woohoo: Kommer nok til at lyde 'forkert', men eftersom jeg er 82'er og min søster 76'er, er du nok lidt for 'gammel' (UNDSKYLD :blush: !!!) til at kende de samme :laugh: .. og dog - siger 'Lundsberg' dig noget??

Anmeld

9. marts 2010

Fuzzbox-vb

Jeg kom sådan til at tænke på et ord, som jeg har hørt udtalt på mange forskellige måder (så dejlig mange måder det kan siges på :laugh: ) Penge! Kommer i her nordpå, så udtales det 'pææææææææææææææææææææhng' Tager man til Fyn, er det 'pen-ge' Og København er 'ping!' :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.