Andre hjemmegående ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2009

Jeamie-vb

Nej synes bestemt heller ikke direktørfrue lyder negativt.... det er jo med et smil på læben... hmmm synes bare det var jeANNE der skrev noget om at hun følte sig set ned på ...a la "gider du virkelig"... etc... Åh nu kan jeg jo ikke finde vedkommende der skrev det :D... Jeg elsker da at gå hjemme, at ha muligheden, men klart jeg møder fordomme og "spidse" spørgsmål. Selv fra (sviger)familien... Manden Jesper, elsker det. Jeg fik valget og føler mig vildt heldig. Undtaget når jeg skal "stå til ansvar", så har jeg nu mest lyst til at sige "hva fanden rager det dig ...?" ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg har det SÅ genialt med at gå hjemme. I begyndelsen tænkte jeg at jeg bare ville taget et år fri, men nu har jeg faktisk besluttet, at jeg ikke vil arbejde mere. Jeg overvejede også en anden uddannelse på et tidspunkt, men det gider jeg heller ikke nu.... Jeg hygger mig VILDT, jeg har besøgt museer jeg ellers aldrig rigtigt har fået set, jeg tager på lange ture og oplever en hel masse, cykler ud i det blå, tager ind til centrum og rå-hygger, spiser på café, går på biblioteket, spiser is ved vandet, sludre med en masse spændende mennesker fra andre lande, oser i forretningerne, er begyndet at få lavet mere komplicerede retter aftensmad, lejer film og hygger mig hvis vejret er dårligt, kan sove et par timer når det passer mig osv.... Føler mig pludselig 10 år yngre :) Sådan her kan jeg sgu leve resten af livet!!

Anmeld

26. juli 2009

Sofies mor-vb

Hold da op en heftig debat der kører her!!! Vil bare sige at jeg da lidt misunder dem der kan gå hjemme ;) Er godt nok direktørfrue men desværre giver det ikke meget økonomisk, så jo efter 1 års barsel er det op på cyklen igen :cheer: Hvordan vi prioriterer her i livet er kun op til os selv, det skylder vi ikke andre at stå til regnskab for. B) Husk det skrevne ord kan forståes meget forskelligt afhængigt af læserens humør, det giver tit misforståelser :dry:

Anmeld

27. juli 2009

Møe-vb

Jeg beundre jer som har mentaliteten til at gå hjemme - jeg ville have det svært i den båd... Var på barsel i 5½ måned, og havde det virkelig dårligt med det efter de første 6-8 uger!!!! Syntes det kunne være skønt, hvis nogen kunne lære mig at NYDE at gå hjemme - føler mig faktisk skyldig over ikke engang at kunne nyde min barsel?? Jeg beundre jer endvidere over, hvordan i økonomisk kan få det til at hænge sammen - kan se at det virkelig pisser nogen af, at man kan tage den økonomiske betragtning med ind over dette emne, og hvorfor egentlig det?? Når man har sådan to helt almindelige inkomster (og ikke er så heldig som HeleneK og har kunne ligge tilside, arvet, får nogen former for social ydelse eller lig.), har hus, bil gerne vil rejse engang imellem osv... er det bare svært at se hvordan... det må da være til at forstå :silly: Ikke nogen negative tanker ellers kommentarer herfra - super meget respekt til JER SOM KAN og VÆLGER DET!!!!!!

Anmeld

27. juli 2009

Det er stadig mig-vb

For mig er det vist noget med alderen. Jeg har aldrig brudt mig om barselstiden, og smed hurtigt bebsen over til Far og tog på arbejde. Og med den først fødte holdt jeg slet ikke barsel, men tog på arbejde dagen efter fødslen, med sønnen i rullevognen (indtil min Mor kunne tage over)... Jeg har altid været typen der blev hurtigt træt af ferier, og egentlig hellere ville på arbejde. Men nu er jeg moden til at gå hjemme!! Det kræver faktisk en hel del, for at gå hjemme. 1). Jeg er ALDRIG hjemme :) 2). Jeg skal fødes med oplevelser HELE TIDEN! 3). Jeg skal føle hver dag at jeg har lært noget nyt. 4). Jeg har mål jeg skal nå mht min personlige udvikling. 5). Hver dag skal leves som var det den sidste! Så den der med 'hjemmegående' er lidt misvisende, da det lugter lidt af morgenkåbe og rengøring. Var jeg hjemmegående på dén måde, så ville jeg ikke holde 14 dage!! For mig er hjemmegående noget med at have frihed til at opleve en masse spændende UDEN for hjemmet! Jeg skal mættes mentalt for at kunne trives med ordningen..... Så på mange områder er jeg mere aktiv nu, end jeg var før, hvilket er pointen. Ja, jeg har været så heldig at kunne lægge penge tilside, så jeg kan klare mig uden indkomst, og har også nogle andre 'puljer' jeg kan dykke ned i....

Anmeld

28. juli 2009

Møe-vb

Så er vi nok lidt af samme støbning... Så kan jeg jo være heldig at det også kommer til mig når jeg bliver "gammel" :laugh: :laugh: :laugh: pt. 26 og lige om lidt 27... :S

Anmeld

28. juli 2009

Det er stadig mig-vb

Jamen så passer regnestykket, hvis du venter 20 år til!!! SÅ skulle du være moden, og blevet pænt træt af at arbejde... :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.