Hvorlænge på hospital efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.671 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Webredaktøren-vb

Hvor lang tid var I på hospitalet efter jeres fødsel?

Jeg fik lov at blive et par dage, for der var ikke voldsomt travlt, og selv om der ikke var komplikationer gav det en vis tryghed.

De tider er for mange forbi, og mange sendes hjem få timer efter fødslen.

Hvor lang tid fik I lov at blive og var det passende længde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

als-vb

Jeg var indlagt med tøsen først på neonatal og derefter børneafdelingen så det blev til 14 dage. Det passede vidst, hun skulle jo lige først overhovedet blive stabil, så selv trække vejret, så ud af alle slangerne og så skulle mor og barn lære at være 'selv' sammen. Så jo passede vidst meget godt.

Anmeld

6. september 2011

maj84-vb

Min første søn blev født 5 uger før termin, så vi var indlagt i 14 dage efter fødslen og blev udskrevet, da han havde lært at spise selv og nået en passende vægt. Anden og tredje gang fødte jeg ambulant og fik lov til at tage hjem efter få timer - helt efter eget valg. Jeg ved ikke, hvor længe jeg måske kunne have fået lov til at blive, for jeg har det bedst med at komme hjem og slappe af. Jeg ser ikke noget problem i, at man som flergangsfødende udskrives kort efter fødslen, hvis den ellers er forløbet uden problemer, og hvis man ved, hvordan amningen kan etableres. Men selvfølgelig handler det om at være tryg...

Anmeld

6. september 2011

desirefinck-vb

Tøsen blev født kl 18.14 men jeg mistede meget blod da moderkagen ikke ville ud, så jeg kom først op på stuen igen kl 22.30 efter at ha fået den fjernet så jeg sov på sygehuset til næste morgen. Jeg måtte ellers godt ha blevet et par dage. men eftersom jeg ikke kan li at være på sygehuse så fik jeg lov til at tag hjem den morgen efter stuegang.

Anmeld

6. september 2011

Polyp-vb

Jeg fødte en onsdag formiddag (1 md før termin) - og var egentlig klar til at tage hjem efter et par timer; men så fik faderen et epileptisk anfald og knaldede hovedet ind i hospitalssengen, så han endte på skadestuen med hul i hovedet samt indlæggelse til observation for hjernerystelse...og så blev jeg lige 2 dage mere til der var ro på igen :laugh:

Anmeld

6. september 2011

Spunk-vb

Der var jo en del komplikationer under og efter spunkens fødsel, så vi blev i 3 dage. Jeg følte mig ikke helt tryg ved at tage hjem og tror egentlig at jeg godt kunne være blevet længere, men manden ville gerne hjem og jeg er ikke sikker på at jeg havde været mere tryg efter 5 dage - det var et plaster der skulle rives af.

Hvis vi skal have flere, har jeg nok ikke noget imod at tage hjem kort tid efter fødslen hvis der ingen komplikationer er. Jeg synes dog at det er alt for dårligt at folk skal sendes hjem efter 3 eller 6 timer selv hvis de har født sent om aftenen eller midt om natten.

Anmeld

6. september 2011

Elverpigen-vb

Da vi havde fået Sigrid, var vi på sygehuset i ca 1,5 døgn og tog selv hjem, vi syntes ikke at vi gad være der længere. Det skal siges at det havde været en nem fødsel og amningen var godt i gang. Patienthotellet på Herlev er ikke så hyggeligt som ens eget hjem, og på det tidspunkt boede vi i Herlev, så hvis der skulle ske noget så var vi ikke langt fra sygehuset.

Da Dina kom til verdenen, var det ambulant. Hun er født kl 15:15, og vi var hjemme ca kl 19. Jeg var frisk efter en nem fødsel, og for mig var det ikke noget problem at tage hjem hurtigt.

Men jeg kan godt  se at der er mange der vil have det svært når de mere eller mindre bliver sparket ud efter få timer. Det værste jeg hørte i dag, var at man i sønder jylland (tror jeg nok), vil have at første gangs fødende skal føde ambulant. Er de ude på at få endnu flere genindlæggelser, fordi amningen ikke kommer i gang, og de stakkels forældre ikke ved hvad der er normalt og ikke er normalt, for en lille nyfødt? Jeg syntes at det er det helt forkerte sted at spare!

Anmeld

6. september 2011

Johannamor-vb

Begge mine unger er født ved kejsersnit, og jeg har vist haft tre overnatninger på hospitalet med dem begge. Det var meget passende, da fødslerne havde været hårde og jeg tængte til at hvile. Første gang var det hårdt at skulle hjem, syntes jeg - men da først jeg var hjemme gik alt, som det skulle. Anden gang var jeg helt parat til at tage hjem - der havde jeg jo også en dreng, der ventede på sin mor derhjemme.

Anmeld

7. september 2011

Laurie-vb

Min søn blev født med kejsersnit i akut, så blev jeg en uge ca. Mener jeg. Det er også 23 år siden...

Nr. 2 blev født en 4. januar... jeg skulle have været hjem den 9. januar, og blev en uge ekstra pga. astma anfald (voldsom).

Min 3... tja... kan man glemme det? blev nogle dage, som normalt. Husker ikke præcist. Hverken kejsersnit eller astma anfald... 

Det passede mig fint hver gang... trængede til ro, og faderen var ikke den mest hjælpsom i verden jo...

Anmeld

10. september 2011

MetteNB-vb

Første gang mener jeg, det var otte dage bl.a. pga. ophold på neonnatal. Anden gang kejsersnit og fem dage på sygehuset!! Så jeg synes, jeg har været der længe begge gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.