Kage tilbehørs butikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2011

Spunk-vb

Vi lavede en til spunkens navnefest, og der bagte vi selv kagebunde. En anden gang vil jeg købe nogle lækre fra bageren - så sparer man også lidt tid.

Vi lavede også marshmallowfondant, og den var nem at lave og smagte også fint, men jeg synes, at den var meget svær at udrulle og få rigtigt på kagen - vi endte med en klippe-klistre-løsning. Hvis jeg var dig ville jeg nok købe et færdigudrullet marcipanlåg, hvis du aldrig har prøvet det før. Jeg var i hvert fald dybt frustreret og endte med at overdrage opgaven til min mand som er langt mere tålmodig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Heidi Nielsen-vb

Tusind tak mariamiss 6 og spunk.... Mariamiss...her er min mail....heidinielsen37@gmail.com Randers og Århus ligger rimelig langt fra Kolding så der kommer jeg ikke lige i nærheden af de næste mange dage :P Kan se man kan købe fondant i panduro....er det noget værd...hvis nu man ikke tør lave det selv den første gang.... Hvad med det creme jeg skal have i mellem bundende....skal det laves dagen før eller???? det er tobleronecreme og hindbærmousse :P

Anmeld

18. september 2011

mariamiss6-vb

Heidi Nielsen skrev:
Tusind tak mariamiss 6 og spunk.... Mariamiss...her er min mail.... heidinielsen37@gmail.com Randers og Århus ligger rimelig langt fra Kolding så der kommer jeg ikke lige i nærheden af de næste mange dage :P Kan se man kan købe fondant i panduro....er det noget værd...hvis nu man ikke tør lave det selv den første gang.... Hvad med det creme jeg skal have i mellem bundende....skal det laves dagen før eller???? det er tobleronecreme og hindbærmousse :P
Hindbærmoussen laver du umiddelbart før brug, det samme med smørcremen eller hvad du nu smører op med.... Chokoladecremen skal du lave minimum et halvt døgn før du skal bruge det, for det skal blive HELT koldt inden du kan piske det stift.... Jeg sender hæftet :)

Anmeld

19. september 2011

als-vb

Det lille kagehus i vejle. det er ikke så langt væk, hun har lidt af hvert.

Anmeld

19. september 2011

Heidi Nielsen-vb

Tuuuusind tak for kagehæftet Maria...det er jo guld værd :) Takker for info Als....skal faktisk til vejle i løbet af ugen så det kunne være man skulle kigge inden for i det lille kagehus :)

Anmeld

19. september 2011

Titte-vb

Jeg bruger de gode lagkage bunde fra Mariamiss's opskriftshæfte hun har sendt dig via mail. Bag dem gerne et oar dage før og frys dem. Flæk dem evt inden bagning! Jeg får to gode bunde af en portion, sådan kan jeg bedst lide det! Når du har lagt kagen sammen med de forskellige slags fyld, kan du med fordel lige sætte den i fryseren en halv time til en time, så er den nemmere at smøre op med smørcremen! Fondant kan du så lave mens den er i fryseren. Jeg laver altid fondant over vandbad, har ikke prøvet micro for det andet fungerer god for mig. Brug gerne en metal skål til at smelte det i, og gør dig selv den tjeneste at investere i pastafarver, det giver et godt resultat. Pøj pøj og lad os se det endelige resultat! Jeg skal selv lave to i weekenden til børnefødselsdage :0) :lol:

Anmeld

19. september 2011

Titte-vb

Heidi Nielsen skrev:
Findes der en / nogen butikker i eller omkring Kolding hvor man kan købe fondant, sukkerbilleder osv. ?? Ved godt det kan bestilles over nettet men vil gerne ind og se det fysisk hvis dette er muligt. Jeg ved der er nogen stykker herinde der kan det der med kager......hvornår skal man gå igang med at lave sådan en kage ?? Jeg skal bruge den på lørdag ?? På forhånd mange tak for hjælpen ;)
Heidi, vi har faktisk en butik her i Esbjerg, hvis du vil køre herover, den hedder den dansende kop og ligger i Kirkegade....... Hun sælger både the og en masse godt tilbehør til kageproduktion......

Anmeld

19. september 2011

Heidi Nielsen-vb

Takker Titte....kan altid bruge flere gode råd så kom bare med dem..... Regner med at lave tobleronemoussen fredag formiddag og så får den lov at stå i køleskabet til fredag aften eller lørdag formiddag. Overvejer at køre til Esbjerg....er det ikke i Esbjerg der er en afdeling af special købmanden ??? Skal nok lægge et billede ind når den er lavet :P

Anmeld

19. september 2011

Titte-vb

Heidi Nielsen skrev:
Takker Titte....kan altid bruge flere gode råd så kom bare med dem..... Regner med at lave tobleronemoussen fredag formiddag og så får den lov at stå i køleskabet til fredag aften eller lørdag formiddag. Overvejer at køre til Esbjerg....er det ikke i Esbjerg der er en afdeling af special købmanden ??? Skal nok lægge et billede ind når den er lavet :P
Jo, det er i den føromtalte butik !! Der kan du købe færdig fondant og pastafarver og en amsse gode redskaber man bare slet ikke kan undvære!! Den dansende kop hedder butikken

Anmeld

20. september 2011

GSS-vb

Mariamiss - kunne jeg lokke dit opskrifthæfte ud af dig også? :huh: gitte@rudekuvert.dk Jeg er selv newbee og suger alt inspiration til mig :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.