Jeg kan se der ikke er blevet svaret på denntråd i meget lang tid, men jeg vil da alligevel lige komme med et indlæg :-)
Jeg har valgt slet ikke at være i en mødregruppe
Jeg efterspurgte en gruppe, hvor andre havde mistet børn, men efterspørgelsen var ikke stor nok i vores by, heldigvis kan man sige.
Når jeg er i en mødregrupe skal jeg have et behov der hedder at snakke om ALLE mine børn, men det er jo langt fra de fleste der ved hvordan det er at have mistet et barn og ikke alle kan rumme det.
Vi har også fået specielle behov stillet hehjemme fra sundhedsplejersken. Feks skal børn jo ligge på maven, når de er vågen, men det kan jeg bare ikke. Jeg går i panik og tænker våggedød osv med det samme, så vi har fået lov til at øve kranløft med ham istedet, for jeg skal ikke på noget tidpsunkt være utryg med mit barn, for det kan han jo også mærke. Og der er ingen der kan ændre min tankegang, det er bare sådan det er i vores verden. ALT bliver anderledes, når man først har prøvet at miste et barn, ens holdninger, ens måde at være på, ens måde at leve på og ens måde at få dækket sit behov på til sit levende barn, om mange bare ikke kan sætte sig ind i, hvilket jo egenligt er forståeligt nok
Vi har været igennem den tragiske hændelse sammen og derfor vil vi også være sammen om vores levende børn.
Derfor har vi valgt at få tæt tilknyttet sundhedsplejerske, som kommer efter vores behov og hvor vi har hendes privatnummer, hvis der skulle opstå noget i weekenderne osv.
Vi har valgt at deltage i aktiviteter på biblioteker, temamøder på sundhedscenteret, babysalmesange osv, hvor faderen også er velkommen og der får vi stillet de behov, vi føler er egnet for os, så dette kan jeg varmt anbefale til andre der ikke ønsker at være i en mødregrupe, men som samtidig gerne vil have deres børn aktiveret med andre børn ;-)