Dårlig mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.830 visninger
28 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

ano-vb

Har nogen af jer oplevet at I bare ikke passede ind i mødregruppen? Før jeg fik min datter gik jeg og glædede mig til at komme i mødregruppe fordi mine veninder har fortalt om hvor godt det er og mange af dem ser stadig deres mødregrupper selv om børnene er blevet store. Men min mødregruppe viste sig at være mærkeligt sat sammen. De andre i gruppen var allesammen meget ældre end mig. De boede i store huse og havde aupairpiger og mange af dem havde mere end et barn. Jeg bor i en lille lejlighed og var blevet mor for første gang. De andre havde også børn der var mere eller mindre syge. En havde en dreng med en hjertefejl og en havde et barn med hareskår og en havde en pige som ikke ville spise og så var det svært at komme med helt almindelige problemer med at mit barn havde lidt mavekneb eller ikke ville sove. Samtidig var jeg ikke særlig glad for sundhedsplejersken og følte ikke at hun rigtig forstod hvad jeg spurgte om. Så jeg droppede mødregruppen ret hurtigt men jeg synes det er ærgerligt. Har andre oplevet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

kongster-vb

Min første mødregruppe var jeg rigtig glad for og vi sås ofte (dog ikke efter børnene var blevet et års tid og vi alle vendte tilbage til job og uddannelse igen) Min anden mødregruppe var anderledes. Jeg syntes ikke rigtigt jeg havde noget tilfælles med de andre eller swingede godt med dem. Så den droppede jeg hurtigt igen. Måske du kan skifte sundhedsplejeske og evt også komme i en anden mødregruppe? Det kan jo være rart at have nogen at dele det hele med når man er førstegangs-mor..

Anmeld

27. marts 2009

Heidi Nielsen-vb

Min mødregruppe var heller ikke ret god og jeg droppede også ret hurtig ud.... Det var nogle meget fine piger jeg var kommet i gruppe med...de kunne virkelig ikke tåle at få jord under neglene....en af pigerne brugte handsker hver gang hun skulle skifte en lorte ble....og hun fejlede altså ikke noget....eksem eller noget havde hun ikke...og så var de noget yngre end mig så snakken der var i gruppen var heller såååå interessant :dry: Jeg skiftede også sundhedsplejerske da kemien mellem den første og mig ikke var så god...og det var altså ikke noget problem af få en ny og hende jeg fik var rigtig god....

Anmeld

27. marts 2009

Webredaktøren-vb

Jeg har været super heldig med min mødregruppe, og kan kun opfordre alle til at give det et forsøg. Måske svinger man ikke - måske får man fantastiske venner :P Vores børn har stor glæde af hinanden, men især os voksne finder både på spontane arrangementer - uden børn - så som øl og sushi til langt ud på natten. :drink: Tiden med babybio er forbi, og nu er vi fire meget sludrende typer tilbage, der stadig har stor glæde af hinanden. Krydser fingre for, at de kommende mødre på dette site får glæde af deres mødregruppe - både på nettet og i 'virkelighedens' verden :skriv:

Anmeld

27. marts 2009

Rita-vb

Jeg har ikke været i en IRL mødregruppe - det siger mig slet ikke noget - men jeg tror det er meget forskelligt hvor meget man får ud af det og hvor heldig man lige er med gruppen :) Jeg har til gengæld været rigtig glad for de netmødregrupper jeg har været i :)

Anmeld

27. marts 2009

Heidi Nielsen-vb

Net mødregrupperne har jeg også været glad for....og så må jeg sige at man igennem debatten her på sitet får svar på rigtig mange spørgsmål...så det har jeg været rigtig glad for :cheer:

Anmeld

29. marts 2009

Caidas-vb

Som sådan har jeg været vældig tilfreds, men... jeg gik i mødregruppe med 5 andre, som alle boede 3 km fra mig, som ikke har kørekort. Og var den eneste der havde tvillinger. Ingen gad besvære sig de par km, selv om alle ellers kørte i bil. Undtagen hvis de var naboer. Jeg stoppede da pigerne var 8 mdr, men skal dog passe 2 af de andre børn i børnehaven om nogle mdr.

Anmeld

15. april 2009

ano-vb

Det du skriver lyder som en side i min dagbog.... jeg har haft nøjagtig samme problematik m gruppen. ( og en underlig sp der ikke har været til megen hjælp m de problemer.. eller spørgsmål jeg har haft... ikke mange men for mig relevante) jeg er også droppet ud af gruppen da jeg ikke følte jeg hørte hjemme i gruppen og fordi der ikke var interesse i at være der for hinanden men åbenbart kun læsse af og komme med ammestue råd.... LÆS ubrugelige uvidenskablige råd)

Anmeld

22. april 2009

Laurie-vb

Det er lidt kedeligt, når SP ikke kan samle folk som nogenlunde passer sammen... altså førstegangsmødre sammen for eks... Jeg har været tilfreds med alle tre mødregrupper... der har dog været et eller andet i mødregruppe nr.2... (har tre børn)... mest stemningen. Det var ikke så godt. Kunne være sjovt, 20 år senere, at møde dem fra mødregruppe nr.1... nogle af dem møder jeg nogle gange i byen... nej.. hvor blev de store, de små!! (børn)

Anmeld

23. april 2009

ano-vb

Jeg syntes ikke jeg passede ind i min mødregruppe, men vi var også 7 voksne med 8 spædbørn og det var alt for mange til at kunne have en samtale hvor alle var med. Dem jeg kender, der har været glade for deres mødregrupper har kun været 4 eller 5. Jeg blev gravid ved et uheld, mens de fleste andre i min mødregruppe havde prøvet i mange år og fået hjælp til at blive gravide; allerede dét gjorde at vi havde en ret forskellig tilgang til hele situationen. Da min søn var ca. 4 mdr stoppede jeg med mødregruppen fordi jeg simpelthen ikke syntes det fungerede og det var jeg ret ærgelig over, for jeg havde glædet mig til at møde nogle piger i samme situation og måske få nye venner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.