Stavefejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2009

1977

Profilbillede for 1977
Det skal være meget slemt før jeg opdager der er stavefejl i et indlæg Selv er jeg rigtig god til at lave en skrive-børge eller to i et indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Tina2

Lægger altid mærke til stavefejl, men dømmer ingen for det..... (er selv ufattelig dårlig til tal, nogle er til bogstaver:-))

Dog kan jeg også tage mig selv i at sende et indlæg afsted, jeg ikke liiige fik rettet for slå-fejl... :-)

Anmeld

1. september 2009

Bom

Anonym skriver:

Bider I mærke i stavefejl i indlæg her på siden? Kan huske en debat for længe siden, hvor mange ytrede, at de "havde fordomme" overfor folk der stavede forkert.
Når man har læst mange indlæg, af samme person, begynder der jo at danne sig et (dog meget unuanceret) billede af folk.

Jeg ligger hellere ikke særlig meget mærke til det, hvis man bare kan læse hvad der står..

Tænkte på, hvorfor er du anonym???

Anmeld

1. september 2009

qp

Anonym skriver:

Bider I mærke i stavefejl i indlæg her på siden? Kan huske en debat for længe siden, hvor mange ytrede, at de "havde fordomme" overfor folk der stavede forkert.
Når man har læst mange indlæg, af samme person, begynder der jo at danne sig et (dog meget unuanceret) billede af folk.

Ja!

Anmeld

1. september 2009

Pige2009

Det springer mig i øjnene, når folk laver stavefejl, fejl med ligge og lægge (ligge er passiv-lægge er aktiv, hvis nogen skulle være i tvivl), fejl med nutids-r og andre ting. For mig er det støj...

Jeg kommenterer dog ikke på det, selvom det er et irritationsmoment.

Anmeld

2. september 2009

Sweet1978

Nej overhovedet ikke selv hvis det er gralt kan man ud fra sammenhængen ofte tyde ordet.... så længe jeg forstår budskabet kommenterer eller spørger jeg ikke ind til det.

Anmeld

2. september 2009

DK

Jeg ser også fejl. Men tilgengæld ved jeg at jeg selv laver MASSER af fejl. Fejl fordi jeg er for hurtig, og fejl fordi jeg er en af dem der har det svært med ligge/lægge og så synes/syntes (af en eller anden grund).

Derudover så er jeg en af de stakler der lærte gammelt komma indtil 7 klasse. Så i 7 og 8 klasse lærte vi det ny, og i 9 klasse og på gym. der måtte vi sådan selv bestemme lidt hvad vi ville. Derfor har jeg aldrig fået helt tjek på det med kommaer og smider dem bare hist og her.

Jeg må indrømme at jeg lige i dette fora ikke gider gøre det store ud af hverken mine slå/stave/kommafejl. Altså det har jeg ikke tid og overskud til. Jeg gemmer det til når jeg skal lave "vigtige" ting som opgaver/eksamner mm. Her på baby.dk så er det vigtigere for mig at lave et indlæg og få det sendt, end at sidde og bruge tid på at tænke over tegnsætning.

Knus

Anmeld

2. september 2009

Mira0911

DK skriver:

Jeg ser også fejl. Men tilgengæld ved jeg at jeg selv laver MASSER af fejl. Fejl fordi jeg er for hurtig, og fejl fordi jeg er en af dem der har det svært med ligge/lægge og så synes/syntes (af en eller anden grund).

De ord har jeg os problemer med... Og jeg får høvl over det på sms... Det er slet ikke rart...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.