Stavefejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Anonym trådstarter

Bider I mærke i stavefejl i indlæg her på siden? Kan huske en debat for længe siden, hvor mange ytrede, at de "havde fordomme" overfor folk der stavede forkert.
Når man har læst mange indlæg, af samme person, begynder der jo at danne sig et (dog meget unuanceret) billede af folk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Miamaja

Ja, jeg bider maerke i stavefejl.

Anmeld

1. september 2009

Mira0911

Jeg tænker ikke over at der er stavefejl i indlæg... Nogen er ordblinde og staver ikke så godt...  Og det kan vi ikke gøre noget ved...

Folk staver som de gør og skal have lov til det....

Anmeld

1. september 2009

Becks

Nej jeg bider ikke maerke i dem, hvis der er noget jeg ikke forstaar, saa skriver jeg til den paagaeldende person og spoerger...

Anmeld

1. september 2009

Honningblomst

Jeg tænker ikke over det...nogle laver mange slåfejl og lidt-for-hurtigt-skrevet-fejl, det gør jeg selv rigtig meget...så er der nogen der laver mange stavefejl, men altså, efter lang tid herinde, så tænker jeg ikke rigtig over det. Meningen kommer jo igennem...smiler

Anmeld

1. september 2009

iln

Jeg lægger mærke til alt fra stavefejl til generelle tegnsætningsfejl (-mangler). Det er bestemt ikke bevidst men som uddannet dansklærer, falder det mig bare i øjnene. Dog er jeg nu ligeglad med det, da nogle har problemer med det, andre sjusker bare osv., så vil ikke dømme nogen.

Jeg vil også godt indrømme at det er yderst sjældent, jeg læser mine indlæg igennem, inden jeg publicerer dem (jeg sjusker) - så har garanteret masser af fejl selv.

Anmeld

1. september 2009

ivfmarie

Jeg ser alle fejl - men "dømmer" ikke nogen pga stavefejl. Jeg irriteres af fejl som lægge/ligge, og endelser der altid er forkerte - men det er mit problem.

Det her er et diskussionsforum - ikke en retskrivningsklub, så selvfølgelig vil der komme mange fejl når vi skriver i stort set samme tempo som vi taler...

Marie

Anmeld

1. september 2009

Moar'en

Jeg ligger ikke mærke til det, men nu er jeg vist os en af dem der lave mange af dem

Anmeld

1. september 2009

RumlesMor

ivfmarie skriver:

Jeg ser alle fejl - men "dømmer" ikke nogen pga stavefejl. Jeg irriteres af fejl som lægge/ligge, og endelser der altid er forkerte - men det er mit problem.

Det her er et diskussionsforum - ikke en retskrivningsklub, så selvfølgelig vil der komme mange fejl når vi skriver i stort set samme tempo som vi taler...

Marie

Fuldstændig enig...

I et diskussionsforum som her tænker jeg ikke videre over det. Men hvis jeg modtager en mail med stavefejl via mit arbejde, eller i anden "offentlig" sammenhæng (kommune, skole, læge, avis) efterlader det et dårligt indtryk.

Anmeld

1. september 2009

oo

ja jeg lægger mærke til dem, men jeg lægger også mærke til "dialektfejl" eller hvad man skal kalde dem, fx at folk siger lagt istedet for ligget eller "i tiden" istedet for "for tiden". men alle skriver jo på deres måde og der er sikkert også ting ved min måde at skrive på, der springer i øjnene på nogen. det er heldigvis meget meget få der skriver så dårligt, at man simpelthen overhovedet ikke kan forstå deres indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.