Stavefejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg lægger også mærke til alle stavefejl og grammatiske fejl. Det er nok bare en vane, jeg er selv meget perfektionistisk
Men jeg dømmer ikke nogen på grund af stavefejl... men jeg ser dem altid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

ivfmarie

Rumle skriver:

Fuldstændig enig...

I et diskussionsforum som her tænker jeg ikke videre over det. Men hvis jeg modtager en mail med stavefejl via mit arbejde, eller i anden "offentlig" sammenhæng (kommune, skole, læge, avis) efterlader det et dårligt indtryk.

Absolut!!

Anmeld

1. september 2009

Lise

ivfmarie skriver:

Jeg ser alle fejl - men "dømmer" ikke nogen pga stavefejl. Jeg irriteres af fejl som lægge/ligge, og endelser der altid er forkerte - men det er mit problem.

Det her er et diskussionsforum - ikke en retskrivningsklub, så selvfølgelig vil der komme mange fejl når vi skriver i stort set samme tempo som vi taler...

Marie

Samme her!

Anmeld

1. september 2009

Rasmine

Jeg ser også alle fejl. (bevares, slår da selv forkert)
Jeg er så nok (desværre?) én af dem som dømmer lidt, synes faktisk det er trist for dem som er ordblinde, eller ikke staver så godt, MEN jeg tror også meget af det er sjusk.
Jeg springer for det meste indlæg over, hvis de er smækfyldt med stavefejl, orker ikke bruge min tid på at skulle "sdave" mig igennem hvert eneste ord.
Jeg ser også hver endelse som mangler/er for meget ex. køre/kører...

Når det så er sagt, "dømmer" jeg ikke folk mere end jeg sagtens kan debattere/lave spas med dem i et andet indlæg.
(Var det overhovedet forståeligt?)

Mette - som egentlig nok, selv, har et problem, med kommaer, efterhånden,,,,,

Anmeld

1. september 2009

Diana...

Nope tænker ikke over det nu jeg selv ordblind så der kommer skam fejl her fra og nå man sidder og skriver lidt hurtigt kommer der os fejl. 

Diana

Anmeld

1. september 2009

Ni-ko-li-ne

ja jeg lægger mærke til det men jeg dømmer ikke ud fra det.... det falder mig naturligt at lægge mærke til stave fejl, det grammatiske tænker jeg ikke over da jeg godt ved at det går stærkt bag skærmene... jeg tænker heller ikke over min egen grammatik herinde....

men jeg har endnu ikke læst et indlæg jeg ikke forstod trods fejlene...

Anmeld

1. september 2009

Muffinmus

ja..især minge egne når jeg igen læser et indlæg, men det er ofte slåfejl mere end stavefejl..min stavning fejler som intet..det går bare for hurtigt på computeren:-)

Anmeld

1. september 2009

Tynen

ivfmarie skriver:

Jeg ser alle fejl - men "dømmer" ikke nogen pga stavefejl. Jeg irriteres af fejl som lægge/ligge, og endelser der altid er forkerte - men det er mit problem.

Det her er et diskussionsforum - ikke en retskrivningsklub, så selvfølgelig vil der komme mange fejl når vi skriver i stort set samme tempo som vi taler...

Marie

Just what I should tell and say...

Trine - Der er en padde til at sætte kommaer

Anmeld

1. september 2009

mariamiss6

Jeg ser stort set alle stavefejl herinde, og de fleste ser jeg kun, uden sådan at bide mærke i dem, men der er  da også mange som virkelig irriterer mit øje....

de værste fejl er mine egne, jeg laver nemlig rigtig mange tastefejl, og jeg ser dem altid først når jeg har sendt indlægget afsted. det er møgirriterende, og jeg hader at læse tekster der ser ud som mine egne ofte gør hehe....

ud over det så er jeg også en tumpe til kommaer og punktummer  efterhånden, rigtig ofte sætter jeg alt for mange kommaer og alt for få puntummer....

Jeg dømmer ikke folk på deres stavefejl, men jeg kan også godt finde på at holde mig væk fra et indlæg, hvor jeg ved at vedkommende staver rigtig dårligt, hvis jeg kan se det er et langt indlæg, for så kræver det simpelthen for meget energi at læse det, og endnu mere at svare rigtigt på det....

Anmeld

1. september 2009

Heidi.

Mebach skriver:

Jeg ser også alle fejl. (bevares, slår da selv forkert)
Jeg er så nok (desværre?) én af dem som dømmer lidt, synes faktisk det er trist for dem som er ordblinde, eller ikke staver så godt, MEN jeg tror også meget af det er sjusk.
Jeg springer for det meste indlæg over, hvis de er smækfyldt med stavefejl, orker ikke bruge min tid på at skulle "sdave" mig igennem hvert eneste ord.
Jeg ser også hver endelse som mangler/er for meget ex. køre/kører...

Når det så er sagt, "dømmer" jeg ikke folk mere end jeg sagtens kan debattere/lave spas med dem i et andet indlæg.
(Var det overhovedet forståeligt?)

Mette - som egentlig nok, selv, har et problem, med kommaer, efterhånden,,,,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.