Hvornår og Hvordan fortalte i nyheden ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2015

MorTilN

Nu jeg ikke gravid endnu men vi enige om at vi først fortæller familie og de allernærmeste venner om graviditeten efter NF og så resten af vennekredsen og længere ude i familierne når vi møder dem der efter, men ikke skrive noget på facebook overhovedet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2015

Emilie91

Vi var i new York med hele min familie .. Og da vi fandt et godt tidspunkt var det meningen vi skulle sige det. Så da tidspunktet kom begyndte jeg pludselig at græde (af glæde) så de forstod ikke hvad jeg sagde  ... Jeg ville gerne sige "vi er så heldige vi skal være forældre til april" .. Men de forstod det ikke.  Så min mand siger "hun er gravid - så hun græder hele tiden" .... Også vidste de det  .... 

Anmeld Citér

3. april 2015

MHB

I første graviditet fortalte vi det først efter NF og vi fortalte det tilbedsteforældrene ved at sende en pakke til hvert hold bedsteforældre med kopper hvor der stod verdens sejeste farfar/dejligste mormor/sødeste farmor ect. Og så regnede de den selv ud.

Her anden gang havde vu været til selvbetalt scanning inden jul og fortalte det til jul (omkring 9 uger henne) ved at gaven fra storebror var en lys med et billede af sønnen hvor der stod "Jeg skal være storebror"! 

Første gang skrev vi intet ud på FB og anden gang har jeg skrevet det efter MD  

Anmeld Citér

4. april 2015

S*DD

Til sviger familien i uge 9, og størstedelen af min familie i uge 11. Vi mangler stadig nogle, men det bliver først efter nf. Vi synes det ville være synd at de ikke må sige det til nogen, da min mormor har drømt om at blive olde i mange år

Anmeld Citér

4. april 2015

Kløver

Hvad med at tage tryghedsscanning når du er 7 uger og så fortælle det der så er der ikke så længe til, og risikoen er meget lille for at abortere når først man har set hjerteblink  

uanset kunne i måske møjes med dine forældre og hans forældre  

Anmeld Citér

5. april 2015

Mettefpigen

Min familie fik det afvide med det samme, eks familie i uge 11 og resten i uge 11...

Anmeld Citér

5. april 2015

ErDetSnartNU

Langt de fleste af vores tætte venner ved det nu, og har vidst det et par uger - jeg er 9+0 i dag. Mine forældre fik det at vide dagen efter jeg havde testet, og mine svigerforældre, som bor langt væk, får det at vide på tirsdag, når vi skal se dem. 

Den ene del af min familie (min fars side) får det at vide til påskefrokosten i dag - vi har købt en "I can't keep calm, I'm going to be a daddy!"-t-shirt til min kæreste, som han skal have på under en blazer i dag, og så må vi se hvor opmærksomme folk er   Om ikke andet bliver jeg nok afsløret når jeg ikke drikker vin eller snaps, for det plejer jeg at sige jatak til. Desuden ved de at vi prøver, såeh

Vi så hjerteblink 7+2 og derefter er abortrisikoen på 4-3% så vi føler os ret sikre på at der nok skal komme en baby ud af det nu - og hvis uheldet skulle være ude, så er det (for os) rart at folk ved, hvad der er sket, så vi ikke skal gå med sorgen selv. 

Anmeld Citér

5. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvornår og hvordan offentlig gjorde i graviditeten for venner og familie.??

Jeg er i uge 4, og noget i mig vil rigtig gerne vente til efter nf. Men eftersom vi mistede en i uge 8, og dengang ingen havde fortalt det til, kunne det måske være en fordel at fortælle de kommende bedsteforældre det.

Jeg er virkelig meget i tvivl, for et eller andet sted tænker jeg det  ville være rart at sige det nu, men man ved også, hvor ked man gør folk, hvis det går i vasken. 

Men seriøst vi er ved at revne af glæde, og det ville bare være så rart at dele det med nogen, specielt min mor, da hun jo self har prøvet det før, og jeg så ville kunne spørge hende ind til ting. 

jeg havde en rigtig grim SA hvor mine forældre var meget støttende mens min svigermor var meget kold, så da jeg blev gravid med min søn fortalte jeg det til mine forældre kort efter jeg havde opdaget det (ca. 6+0) mens min svigermor ikke fik noget at vide før jeg var 12+0... begge gange var når vi alligevel var på besøg hos dem...

da jeg blev gravid med min datter fik hele familien det at vide da de kom til fødselsdag hos os, så der var jeg 7+4...

Anmeld Citér

12. april 2015

Cama

Anonym skriver:

Jeg er i uge 4, og noget i mig vil rigtig gerne vente til efter nf. Men eftersom vi mistede en i uge 8, og dengang ingen havde fortalt det til, kunne det måske være en fordel at fortælle de kommende bedsteforældre det.

Jeg er virkelig meget i tvivl, for et eller andet sted tænker jeg det  ville være rart at sige det nu, men man ved også, hvor ked man gør folk, hvis det går i vasken. 

Men seriøst vi er ved at revne af glæde, og det ville bare være så rart at dele det med nogen, specielt min mor, da hun jo self har prøvet det før, og jeg så ville kunne spørge hende ind til ting. 

Jeg er i uge 9+5 og for 4uger siden sagde jeg at jeg ville vente til efter første skanning fordi en del af mig ville se bevis - men har opgivet det nu familien få det af vide om nogle dage da jeg vil have de skal glæde sig sammen med mig og hvis jeg har behov for en skulder støtte mig i svære tider - 

Anmeld Citér

12. april 2015

hmg86

Anonym skriver:

Vi fortalte familien det efter en tryghedsscanning i uge 9. Så har tætte venner fået det at vide løbende og vi gjorde det officielt her et par dage efter nf hvor jeg så er 13+5..

min søster fik et scanningsbillede i fødselsdagsgave foran familien. Svigermor fik en blomst med en sut i en aften hvor svigerfamilien var samlet.

Alle andre har set vedhæftede foto..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.