Hvornår og Hvordan fortalte i nyheden ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.772 visninger
22 svar
4 synes godt om
30. marts 2015

Anonym trådstarter

Hvornår og hvordan offentlig gjorde i graviditeten for venner og familie.??

Jeg er i uge 4, og noget i mig vil rigtig gerne vente til efter nf. Men eftersom vi mistede en i uge 8, og dengang ingen havde fortalt det til, kunne det måske være en fordel at fortælle de kommende bedsteforældre det.

Jeg er virkelig meget i tvivl, for et eller andet sted tænker jeg det  ville være rart at sige det nu, men man ved også, hvor ked man gør folk, hvis det går i vasken. 

Men seriøst vi er ved at revne af glæde, og det ville bare være så rart at dele det med nogen, specielt min mor, da hun jo self har prøvet det før, og jeg så ville kunne spørge hende ind til ting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

Goggelogge

Vi fortalte det da jeg var 7 - 8 uger henne i julen

vi sagde bare at vi fik brug for deres hjælp til et nyt værelse i det nye år, vi vidste bare ikke om det skulle være lyserødt eller lyseblåt før til august

Anmeld Citér

30. marts 2015

FrkC

Jeg var meget i tvivl !! Er 9+4 og har fortalt det til nærmeste familie .. De første fik det at vide i uge 8, da vi var på ferie og det var lidt svært at bortforklare at jeg stod i baren (fyldt med lækre flotte drinks) den første aften med et glas Sprite  Vi fortalte det bare og de blev rigtig glade .. Jeg vil ikke have noget på fb før efter nf, men hvis folk spørger så svarer vi ærligt  Det er efterhånden sluppet meget ud da vi var til 30 års fødselsdag i weekenden og folk lagde efterhånden 2 og 2 sammen da jeg ikke drak alkohol for 2. fest i træk  Jeg ville rigtig gerne have ventet  til nf, men den blev lidt svær i vores tilfælde 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Vi fortalte det da jeg var 7 - 8 uger henne i julen

vi sagde bare at vi fik brug for deres hjælp til et nyt værelse i det nye år, vi vidste bare ikke om det skulle være lyserødt eller lyseblåt før til august

Det var da en fin måde, at sige det på. 

Jeg ved bare ikke om jeg tør at fortælle det, hvis nu jeg mister igen :/

Anmeld Citér

30. marts 2015

Olaf

Vi har også mistet et par gange. Men vi valgte at fortælle det til vores forældre i uge 9, og vores søskende i uge 16, venner er først begyndt at få det afvide nu , er 23+0 i dag.. Vi har valgt det overhovedet ikke skal på facebook  

Anmeld Citér

30. marts 2015

Tullemulle

Anonym skriver:

Hvornår og hvordan offentlig gjorde i graviditeten for venner og familie.??

Jeg er i uge 4, og noget i mig vil rigtig gerne vente til efter nf. Men eftersom vi mistede en i uge 8, og dengang ingen havde fortalt det til, kunne det måske være en fordel at fortælle de kommende bedsteforældre det.

Jeg er virkelig meget i tvivl, for et eller andet sted tænker jeg det  ville være rart at sige det nu, men man ved også, hvor ked man gør folk, hvis det går i vasken. 

Men seriøst vi er ved at revne af glæde, og det ville bare være så rart at dele det med nogen, specielt min mor, da hun jo self har prøvet det før, og jeg så ville kunne spørge hende ind til ting. 

Jeg har været gravid to gange, første gang sagde jeg det til ALLE sammen, men i uge 7+2 tabte jeg det jeg blev så gravid igen, og der fortalte jeg det til min familie og min kærestes familie, og da jeg var over uge 12 fik rasten af venner det afvide..hilsen mig!

13+5 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

Tullemulle skriver:

Jeg har været gravid to gange, første gang sagde jeg det til ALLE sammen, men i uge 7+2 tabte jeg det jeg blev så gravid igen, og der fortalte jeg det til min familie og min kærestes familie, og da jeg var over uge 12 fik rasten af venner det afvide..hilsen mig!

13+5 

Det var også lidt det jeg havde tænkt vi kunne gør. Det er hvertfald ikke fedt alle ens venner ved et hvis man mister.  Men sammen tid tror jeg, det kan være rart at ens forældre kan bakke en op ☺

Anmeld Citér

3. april 2015

Anonym trådstarter

Flere der kan byde ind 

Anmeld Citér

3. april 2015

Beem82

Både første gang og den her gang havde jeg behov for at fortælle mine forældre det ansigt til ansigt (vi bor i hver vores ende af landet). Derfor fik de det først at vide i uge 7, ellers havde de fået det at vide nærmest med det samme.

Jeg lavede et lille brev med et scanningsbillede og en hilsen fra Lille Spire. Det blev godt modtaget

Svigermor fik det at vide lidt før og ellers fortæller vi det efterhånden som vi "kommer rundt". Arbejdet har også fået det at vide.

Jeg har ikke som sådan et behov for at holde det hemmeligt, især ikke familien, da jeg vil få brug for dem hvis vi mister. Men vi mistede så også vores første i uge 33 så alle kender vores situation og ved hvor mange følelser der er involveret. Og den støtte og opbakning er bare uundværlig!

Anmeld Citér

3. april 2015

mulle85

Er i uge 7 nu, vores nærmeste familier og venner ved det, men sætter det først på facebook efter nf bare for en sikkerheds skyld vil jeg vente til efter!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.