Hjælp - hvad skal jeg gøre? LANGT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Helt enig - han har det og godt lige nu. Du er for god til at sidde og vente på sådan en idiot. Du er nødt til at passe på dig selv her - og så længe dine følelser står til fri afbenyttelse så vil han "udnytte" det. Nu kender jeg jer jo ikke, men har du tænkt på om hans intense kram osv kan være et udtryk for dårlig samvittighed mere end et udtryk for kærlighed?

Hvad var hans begrundelse for at gå fra dig? Hvordan var jeres forhold op til?

Mht samvær med de to store så er jeg enig i, at det ikke er din skyld at de har fået mere på spil. Det er ham der har introduceret dem for en ny så hurtigt, hvilket han ikke burde have gjort. Har du overvejet at tale med ham om det? Altså om han har tænkt konsekvenserne igennem på de stores vejne og hvordan han vil tackle det overfor dem, hvis det nu ikke holder med kollegaen?

Jeg er så glad for at høre at du har familie og venner omkring dig - du fortjener simpelthen ikke denne her behandling!

Nej havde ikke lige tænkt over at det måske kunne være dårlig samvittighed, det er selvfølgelig en mulighed.

Hans begrundelse for bruddet var at han synes ikke vi rigtig havde et forhold længere, altså der var gået for meget hverdag i den og så var hans følelser sluppet op.

Jeg holdte vores børn henne længe, for havde det stået til ham havde de mødt hende længe før, men jeg synes ikke de skulle det. Det er jo svært ikke og lade dem møde hende når de nu bor sammen. Han siger han har tænkt over konsekvenserne hvis deres forhold går i stykker og som han siger så ved man aldrig hvad fremtiden bringer. Han er "sikker" på deres forhold nu, men man ved jo aldrig hvad der kan ske (hans ord)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

modesty

For 6 uger siden, lidt over en uge før jeg fødte vores tredje barn, gik min kæreste fra mig.

Allerede efter 1 uge havde han fundet en ny kæreste (kollega), han siger der ikke var noget mellem dem, før efter han gik fra mig. 

Mit hjerte bløder hver dag og tænker på ham konstant. Jeg er glad når jeg ved han er på arbejde, for så ved jeg han ikke er sammen med hende (hun arbejder på en anden afdeling). Jeg nyder når han er herhjemme og have samvær med vores datter på 5 uger, for så ser jeg ham. Men det er også hårdt, da jeg jo er nød til at se han går gang på gang.

Da vores datter var født, fik han kolde fødder og ville faktisk gerne tilbage, men jeg sagde til ham, at jeg synes han skulle tænke over det, da jeg ikke gad og stå i det samme igen om evt. 6 måneder. Jeg fik et indtryk af at han inderst inde havde besluttet sig for at komme hjem igen. Vi kyssede også den dag, da vi sagde "farvel".

Men nogle dage efter kommer han så og siger at han står ved sin beslutning om at være flyttet og sammen med hende den nye.

Der gik mit hjerte lige i stykker IGEN.

Hvergang han er her, kan jeg se i hans øjne at han stadig har følelser for mig (selvom han siger at det har han ikke). Hvergang vi krammer farvel, virker det ret intenst.

Han har frabedt sig at jeg skriver hvad jeg føler og tænker til ham (han bliver forvirret af beskederne og ved ikke hvordan han skal takle dem), men hverdag har jeg bare lyst til at skrive til ham at jeg savner ham og hvor meget jeg har lyst til at kysse ham når vi krammer farvel.

Det store dilemma er også at han er flyttet ind hos hende den nye kæreste og de har indrettet værelse til vores to store piger og "leger" mor, far og børn hveranden uge.  

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre, håber I kan give mig nogle råd.

Jeg synes det lyder meget, meget mærkeligt at der ikke har været noget mellem dem mens I var sammen (og her snakker jeg "hele vejen"). Det ville jeg simpelthen ikke tro på. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre sådan her:

Skrive en mail til ham hvor du siger at det her er sidste gang du skriver til ham om dine følelser. At du stadig elsker ham og gerne vil have ham tilbage. Men at du simpelthen ikke er i stand til kram og venlighed når han har knust dit hjerte og ødelagt jeres familie på så grov og voldsom en måde, på det værst tænkelige tidspunkt. Og at du derfor ønsker at I kun kommunikerer om praktiske ting om børnene pr. mail og evt. telefon om nødvendigt. Og at du ikke er til stede når han besøger baby.

Brug den tid til at komme ud af huset og tank lidt op på energien. Og lad være med at give ham kram ved goddag og farvel.

Han har opført sig som en kodyl idiot. Det kan godt være at der er god tone mellem jer, og at han er sød overfor dig o.s.v. Men hans handling er simpelthen utilstedelig. Man gør bare ikke sin kone og moren til sine to børn gravid, for derefter at skride fra hende ugen før baby kommer til verden. Det GØR man bare ikke! Så holder man det inde og tager sit ansvar og bliver indtil baby er større og der er lidt mere overskud. Men det er selvfølgelig svært hvis der står en anden kvinde og venter, som nok ikke har den store tålmodighed...

Jeg går ind for at man giver hinanden rum og plads, og at man kæmper for parforholdet til sidste blodsdråbe når der er børn involveret. Men her må du altså sætte din fod ned og passe på dig selv og din selvrespekt. 

PS: Jeg var blevet rasende, som i RASENDE! over at han skulle flytte ind hos hende og lege hus med børnene så tidligt. Altså, er han 17 år oppe i hovedet eller hvad? Tænker han ikke på sine børn??

Anmeld Citér

28. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Jeg synes det lyder meget, meget mærkeligt at der ikke har været noget mellem dem mens I var sammen (og her snakker jeg "hele vejen"). Det ville jeg simpelthen ikke tro på. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre sådan her:

Skrive en mail til ham hvor du siger at det her er sidste gang du skriver til ham om dine følelser. At du stadig elsker ham og gerne vil have ham tilbage. Men at du simpelthen ikke er i stand til kram og venlighed når han har knust dit hjerte og ødelagt jeres familie på så grov og voldsom en måde, på det værst tænkelige tidspunkt. Og at du derfor ønsker at I kun kommunikerer om praktiske ting om børnene pr. mail og evt. telefon om nødvendigt. Og at du ikke er til stede når han besøger baby.

Brug den tid til at komme ud af huset og tank lidt op på energien. Og lad være med at give ham kram ved goddag og farvel.

Han har opført sig som en kodyl idiot. Det kan godt være at der er god tone mellem jer, og at han er sød overfor dig o.s.v. Men hans handling er simpelthen utilstedelig. Man gør bare ikke sin kone og moren til sine to børn gravid, for derefter at skride fra hende ugen før baby kommer til verden. Det GØR man bare ikke! Så holder man det inde og tager sit ansvar og bliver indtil baby er større og der er lidt mere overskud. Men det er selvfølgelig svært hvis der står en anden kvinde og venter, som nok ikke har den store tålmodighed...

Jeg går ind for at man giver hinanden rum og plads, og at man kæmper for parforholdet til sidste blodsdråbe når der er børn involveret. Men her må du altså sætte din fod ned og passe på dig selv og din selvrespekt. 

PS: Jeg var blevet rasende, som i RASENDE! over at han skulle flytte ind hos hende og lege hus med børnene så tidligt. Altså, er han 17 år oppe i hovedet eller hvad? Tænker han ikke på sine børn??

Helt enig med dig. 

Jeg studsede også over hvor vreden er hos TS

Anmeld Citér

28. marts 2015

Spirrevip

Du får lige et kram 

Anmeld Citér

30. marts 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hvordan ser situationen ud pt...?

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Hvordan ser situationen ud pt...?

Der er ikke sket så meget, da han har haft nattevagter, så der har ikke været den store kontakt, for om aften er han sammen med hende den nye og har derfor ikke mulighed for at snakke eller skrive.

Anmeld Citér

28. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvordan har du det, TS?

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvordan har du det, TS?

Jamen det forholder sig sådan, at jeg lagde ham lidt på is. Begyndte og små flirte med andre osv.

Så en dag fik jeg nok og tænkte nu må det briste eller bære og jeg begyndte at flirte med ham over SMS, da jeg stadig kunne mærke at han ikke var færdig med mig.

Det resulterede i at følelserne hos ham kom mere og mere til syne, han begyndte at savne mig, vores "fælles" hjem og vores piger, så meget at han pludselig kunne se at han havde begået en kæmpe fejl og han rigtig gerne vil have mig tilbage.

Så efter nogle samtaler, endte det med at han gjorde det forbi med hende, flyttede ind igen hos mig og han har nu boet her i over en uge.

Vi er som nyforelskede, ved nu hvor meget vi skal værdsætte hinanden og vores forhold, men har dog også nogle ting der skal arbejdes med. Men denne uges tid, har gået over alt forventning.

Anmeld Citér

28. april 2015

Loa

Anonym skriver:

Jamen det forholder sig sådan, at jeg lagde ham lidt på is. Begyndte og små flirte med andre osv.

Så en dag fik jeg nok og tænkte nu må det briste eller bære og jeg begyndte at flirte med ham over SMS, da jeg stadig kunne mærke at han ikke var færdig med mig.

Det resulterede i at følelserne hos ham kom mere og mere til syne, han begyndte at savne mig, vores "fælles" hjem og vores piger, så meget at han pludselig kunne se at han havde begået en kæmpe fejl og han rigtig gerne vil have mig tilbage.

Så efter nogle samtaler, endte det med at han gjorde det forbi med hende, flyttede ind igen hos mig og han har nu boet her i over en uge.

Vi er som nyforelskede, ved nu hvor meget vi skal værdsætte hinanden og vores forhold, men har dog også nogle ting der skal arbejdes med. Men denne uges tid, har gået over alt forventning.

Wow det var virkelig en happy ending Håber det holder ved og det bare var et wake up call han havde brug for.....

Anmeld Citér

28. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvis det er det du ønsker, så er det jo dejligt! 

Bare lov mig, at du passer på dig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.