Anonym skriver:
For det første gøre det rigtigt ondt, at skrive dette opslag
, Så please dem der har en "normale" mor, ikke svare; Ej, hvor er jeg bare heldig at ha den bedste mor i verden osv. Det hjælper ikke på det.
- Det er sådan, at jeg skal ha min første baby til maj 

MEN min mor er ligeglad..... Hun har altid været fraværende, og vred, og ligeglad med mig i min opvækst....
Men jeg troede bare, at hun vilde være glad for mig i min graviditet
MEN igen sårer hun mig med sin ligegyldighed over for mig.
Ingen besøge, ingen opkald over hvordan jeg har det osv.
- vil så gerne give slip på min mor, og komme 100% videre, og ikke forvente noget af hende. MEN det er så sværte.
- Er der andre der har haft ligende oplevelser?
Synes bare det er rigtigt hårdt nu.
Kan starte med at sige, at jeg aldrig har haft det bedste forhold til min mor - og har det stadigvæk ikke, selvom jeg selv er blevet mor..
Det er meget begrænset kontakt vi har. Vi er heldig hvis hun ser sine børnebørn mere end 2 gange om året 
Her det sidste års tid er jeg begyndt at tage mere og mere afstand, for nu har jeg en pige på 4½ der godt ved hvem mormor er, men mormor gider ikke sine børnebørn - hvordan forklarer man en 4½ årig det??... Vi skal komme til dem hver gang de vil se dem (det skal lige siges, at vi skal med det offentlige i 1 times tid med 2 små børn - én af dem køresyg efter 5 min i bus + min mor og stedfar har bil)
Det der gør mest ondt er, at min datter mange gange har spurgt i telefonen, om mormor kommer og henter hende i børnehaven, men mormor snakker udenom