Hvor er forskellen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

Stimap

April-baby skriver:

Han sagde bare han ikke vil ha det, da han vil være passelig. Men så kan jeg jo endelig bare sidde her hjemme og kigge indtil jeg har født et sted jo (: han er ikke bange, tror bare ik han vil ha jeg skal gå i fødsel mens han spiller, da han mener det nok snart sker grundet mine mange smerter (:

Du behøver ikke sidde hjemme og lave ingenting... Så må du bare finde på noget andet at lave i mens... Fortælle ham det er okay, hvis han ikke vil have dig med ud til fodbold - men hvad du ellers finder på, bestemmer du da helt selv...

Ja, du føder muligvis i morgen, men du kan ligeså godt føde om en uge, eller måske endda gå én hel uge eller mere over termin - også selvom du har mange smerter og jeg kan godt forstå hvis ikke du gider sidde hjemme og kukkelure... :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Steffecph

Hovedet stod aldrig fast her :-p 

Men jeg synes du skal tage med.. på trods af at hovedet ikke stod fast - så rendte jeg da til alt muligt.. Det er jo ikke værre end at i må tage hjem hvis du skulle gå i fødsel - det ville da blive nogle kedelige uger hvis du skulle holde dig fra alt det sjove, fordi du muligvis ville gå i fødsel :-) 

Anmeld Citér

22. marts 2015

April-baby

Steffecph skriver:

Hovedet stod aldrig fast her :-p 

Men jeg synes du skal tage med.. på trods af at hovedet ikke stod fast - så rendte jeg da til alt muligt.. Det er jo ikke værre end at i må tage hjem hvis du skulle gå i fødsel - det ville da blive nogle kedelige uger hvis du skulle holde dig fra alt det sjove, fordi du muligvis ville gå i fødsel :-) 

Præcis, har os en lille mistænke om han måske er blevet træt af mig, selvom jeg kun har været hjemme to dage af denne her uge, det skulle ikke være noget nyt. Men nå, håber bare snart at føde (: så må vi jo se hvornår det sker (: 

ja, hun sad lavt helt fra uge 30+? Til uge 36+3/4 hvor hun så satte sig fast (: og er nu i uge 38+1.

Anmeld Citér

22. marts 2015

lineog4

Skulle vandet gå eller du får veer kan der jo gå laaaaaaaang tid før du overhovedet er i aktiv fødsel og sandsynligheden for at du kan se et par fodboldkampe færdige er stor 

Når det er sagt var min køre husbond heller ikke glad for alle mine ideer som højgravid, men jeg var dejlig ligeglad for skulle jo leve, plus man kan jo føde alle vegne.

Med den 4. Havde jeg to lynfødsler (under en time) i bagagen, men havde termin i sommerferien og de andre unger skulle jo også have det sjovt. Så i de sidste to uger (gik en uge over termin) var jeg både i ZOO, bon bon land, sagnlandet, skovtur osv.

Anmeld Citér

22. marts 2015

April-baby

lineog4 skriver:

Skulle vandet gå eller du får veer kan der jo gå laaaaaaaang tid før du overhovedet er i aktiv fødsel og sandsynligheden for at du kan se et par fodboldkampe færdige er stor 

Når det er sagt var min køre husbond heller ikke glad for alle mine ideer som højgravid, men jeg var dejlig ligeglad for skulle jo leve, plus man kan jo føde alle vegne.

Med den 4. Havde jeg to lynfødsler (under en time) i bagagen, men havde termin i sommerferien og de andre unger skulle jo også have det sjovt. Så i de sidste to uger (gik en uge over termin) var jeg både i ZOO, bon bon land, sagnlandet, skovtur osv.

Det er jo det, man ved aldrig hvornår jeg går i fødsel. Os må det være dejligt for ham at jeg er der, for når jeg så skriver eller ringer kan han hverken tage mobilen eller svare for han spiller jo. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Frk.S

At hovedet har sat sig fast, er ikke et tegn på snarlig fødsel.

Skulle du så bure dig inde fra nu af og indtil fødslen går i gang... måske først om flere uger? Nej vel?
Hos langt de fleste går der jo altså også lang tid fra første ve (som fødslen oftest starter med) eller vandafgang til baby rent faktisk kigger ud.

Der er ingen der ved hvornår det starter - og livet går ikke i stå indtil da. Så kom du bare ud som du har lyst.... og har han ikke lyst til at have dig med til fodbold, må han jo sige dét, så kan du finde på noget andet. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

lineog4

April-baby skriver:

Det er jo det, man ved aldrig hvornår jeg går i fødsel. Os må det være dejligt for ham at jeg er der, for når jeg så skriver eller ringer kan han hverken tage mobilen eller svare for han spiller jo. 

Men han behøver heller ikke komme med det samme. Tænker du er førstegangsfødende og der er størst sandsynlighed for der så går en rum tid med veer før du overhovedet er i aktiv fødsel (4 cm åben) og derefter også en rum tid før baby overhovedet får hovedet til at titte frem. 

Der er størst sandsynlighed for han kan spille en fodboldkamp færdig, nå i bad osv. Før du overhovedet har brug for at blive tjekket hos jordemoder. Selv hvis vandet går og hovedet står fast vil de bede dig om at vente med at komme. Med min nummer to gik vandet, hun stod ikke helt fast. Havde ingen veer, så de ønskede først at se mig 4 timer efter for der vidste de, at de ikke havde travlt. 

Kan godt selv huske mine tanker før fødslen med den første, tænkt hvis han ikke hørte telefonen, tænk om... Men jeg skulle blive klogere og ved nu en fødsel tager tid (endda selvom mine sidste har været meget hurtige) og de kære mænd når 99% af gangene hjem i meget god tid.

så hvorvidt du skal med til fodbold, skal ikke handle om fødsel om graviditet men ønsker om at være sammen eller ej

Anmeld Citér

22. marts 2015

April-baby

Frk.S skriver:

At hovedet har sat sig fast, er ikke et tegn på snarlig fødsel.

Skulle du så bure dig inde fra nu af og indtil fødslen går i gang... måske først om flere uger? Nej vel?
Hos langt de fleste går der jo altså også lang tid fra første ve (som fødslen oftest starter med) eller vandafgang til baby rent faktisk kigger ud.

Der er ingen der ved hvornår det starter - og livet går ikke i stå indtil da. Så kom du bare ud som du har lyst.... og har han ikke lyst til at have dig med til fodbold, må han jo sige dét, så kan du finde på noget andet. 

Lige præcis! (: 

Det noget helt andet at jeg gerne vil ha det snart skal ske. Men det betyder jo ikke at det snart sker. Tror bare at han tror når hovedet står fast så er risikoen større for at man føder . Bare det var tilfældes

Anmeld Citér

22. marts 2015

modesty

Ja okay, men tænker os bare man kan jo os gå i fødsel hvis hun ikke stod fast. Men han vil bare ikke ha jeg tager med ud og kigger nu hvor hun sidder fast.

Sådan kan man altså ikke tænke. Der kan gå måneder fra hovedet sætter sig fast og til fødslen går i gang.

Og hvad så hvis fødslen gik i gang mens du var ude at se fodbold? Må du så heller ikke gå i supermarkedet? Eller i biografen?

Det er nu engang sådan det er at blive gravid, det er jo de færreste kvinder der føder nul komma fem efter de får veer.

Jeg var aktiv og rundt omkring både med arbejde og socialt helt op til dagen for min fødsel. Min søns hoved sad fast omkring uge 36 og jeg fødte 40+3.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Frk.S

April-baby skriver:

Lige præcis! (: 

Det noget helt andet at jeg gerne vil ha det snart skal ske. Men det betyder jo ikke at det snart sker. Tror bare at han tror når hovedet står fast så er risikoen større for at man føder . Bare det var tilfældes

Altså ved min første satte hovedet sig ikke helt fast før jeg rent faktisk fik veer.

Jeg har da også hørt om mange, hvor hovedet sætter sig fast MANGE uger før termin.... og som stadig er gået tiden ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.