Hvor er forskellen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
31 svar
9 synes godt om
21. marts 2015

April-baby

Ja, vi sidder her og snakker om hvor forskellen er henne. Om overs datter sidder fast eller ej. Da min kæreste ikke ville ha jeg tager med til fodbold da det jo kan være at jeg får i fødslen. Men hvor er forskellen om hun sidder fast eller ej? (: 

håber nogle kan svare på det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

Beem82

Hvis baby slet ikke står fast og vandet går kan navlestrengen risikere at ryge med vandet ud og derved komme i klemme. Så  man skal ligge sig ned med det samme. Ryger navlestrengen med ud skal en anden sørge for at holde hovedet "tilbage" for at undgå afklemning. Og det er ikke en situation man har lyst til at stå i ude i offentligheden. Men det er dog sjældent det kommer dertil, oftest er det nok man ligger sig ned.

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Beem82 skriver:

Hvis baby slet ikke står fast og vandet går kan navlestrengen risikere at ryge med vandet ud og derved komme i klemme. Så  man skal ligge sig ned med det samme. Ryger navlestrengen med ud skal en anden sørge for at holde hovedet "tilbage" for at undgå afklemning. Og det er ikke en situation man har lyst til at stå i ude i offentligheden. Men det er dog sjældent det kommer dertil, oftest er det nok man ligger sig ned.

Ja okay, men tænker os bare man kan jo os gå i fødsel hvis hun ikke stod fast. Men han vil bare ikke ha jeg tager med ud og kigger nu hvor hun sidder fast.

Anmeld Citér

21. marts 2015

Laksen

Det er jo meget forskelligt hvornår i forløbet babys hoved sætter sig fast. Det kan ske ugevis inden termin og har ikke nødvendigvis noget at gøre med hvornår man føder. Synes da bare han skal være ærlig og indrømme hvis han hellere vil have drengene med til fodbold 

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Laksen skriver:

Det er jo meget forskelligt hvornår i forløbet babys hoved sætter sig fast. Det kan ske ugevis inden termin og har ikke nødvendigvis noget at gøre med hvornår man føder. Synes da bare han skal være ærlig og indrømme hvis han hellere vil have drengene med til fodbold 

Ja, tror bare han tænker på at når hovedet står fast så er chancen for at man føder større..

tror ik det har så meget at gøre med han hellere vil være selv med drengene, for før altså inden vi fandt ud af jeg var gravid. Da vil han ha mig med .

Anmeld Citér

21. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
April-baby skriver:

Ja, vi sidder her og snakker om hvor forskellen er henne. Om overs datter sidder fast eller ej. Da min kæreste ikke ville ha jeg tager med til fodbold da det jo kan være at jeg får i fødslen. Men hvor er forskellen om hun sidder fast eller ej? (: 

håber nogle kan svare på det.

Er det ikke ligemeget om I er på fodboldbanen, derhjemme, i Netto eller andet? Det betyder jo ikke, at du skal lægge dig ned og føde på fodboldbanen. Der er som regel masser af tid fra første spæde ve/vandet går, til I overhovedet skal tænke på at tage afsted på hospitalet..

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

PUHK skriver:

Er det ikke ligemeget om I er på fodboldbanen, derhjemme, i Netto eller andet? Det betyder jo ikke, at du skal lægge dig ned og føde på fodboldbanen. Der er som regel masser af tid fra første spæde ve/vandet går, til I overhovedet skal tænke på at tage afsted på hospitalet..

Tænker præcis det samme, plus han heller ikke høre mobilen hvis jeg tænker, når han jo så spiller fodbold..

Anmeld Citér

21. marts 2015

Stimap

Altså hovedet kan jo sætte sig fast mange uger før fødslen starter.. Og en spontan fødsel kan ske når som helst, om hovedet står fast eller ej, du er med ude at se fodbold, i er ude at handle, mens han er på arbejde osv osv ...

Men hvis han ikke føler sig tryg ved at du skal med, fordi han er bange for du skulle gå i fødsel der - så synes jeg bare det skal respekteres, trods det måske er lidt fjollet, men det er nu engang sådan han har det.. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Stimap skriver:

Altså hovedet kan jo sætte sig fast mange uger før fødslen starter.. Og en spontan fødsel kan ske når som helst, om hovedet står fast eller ej, du er med ude at se fodbold, i er ude at handle, mens han er på arbejde osv osv ...

Men hvis han ikke føler sig tryg ved at du skal med, fordi han er bange for du skulle gå i fødsel der - så synes jeg bare det skal respekteres, trods det måske er lidt fjollet, men det er nu engang sådan han har det.. 

Han sagde bare han ikke vil ha det, da han vil være passelig. Men så kan jeg jo endelig bare sidde her hjemme og kigge indtil jeg har født et sted jo (: han er ikke bange, tror bare ik han vil ha jeg skal gå i fødsel mens han spiller, da han mener det nok snart sker grundet mine mange smerter (:

Anmeld Citér

21. marts 2015

jenny4

Men hvis baby står fast så er der jo ingen fare på færde (ift hvis den ikke gjorde). Men tænker - skulle du gå i fødsel må det da være bedre at han er tæt på end at du sidder alene derhjemme. Du kan jo ikke bure dig selv inde resten af tiden.. Hvis han ikke vil have dig med, så lav en aftale med en veninde om en tur på cafe eller noget andet hyggeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.