Sprit25 skriver:
Inspireret af en anden tråd åbner jeg simpelthen der her.
I tråden giver flere udtryk for at mor er primær omsorgsperson ALTID! At far ikke er "god nok" og kun ses som en legeonkel, der ikke kan bruges til noget før barnet bliver ældre. Men hvorfor?
Da jeg fødte blev jeg mødt med holdninger at hud mod hud KUN skulle være ved moren, tilnøds faren og hvis han røg måtte han slet ikke rører sit barn. Jeg møder kvinder der hele tiden irrettesætter deres mand og mændende nærmest skal tvinge sig til lidt tid med baby. Igen hvorfor? Hvis far er velfungerende og ellers en fast del i sit barns liv er han vel mindst ligeså vigtigt som moren?
Jeg diskuterede det faktisk med en fyr, der sagde at faren ikke kunne bruges før barnet var ældre. Det var moren der lærte barnet alt, altså spise, gå og sådan nogle ting.
Hvor jeg skrev tilbage, hvorfor? Jamen det var da fordi at barnet var mest knyttet til moren.. Fik da lige fortalt ham nogle ting, men det var fordi det var sådan han troede det var, at far ikke var så vigtigt for barnet, at det kun var mor der kunne de ting.
Her er det far der gør alt, lave mad, bader, putter, leger.. Mor er der, men ikke rigtigt. telefonen er vigtigere. Jo hun viser dem frem, eller spiller den fantastisk mor når man er ude, men i hjemmet, nope. Der er det deres far og mig.
Anmeld