Tandpasta??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2009

TbCp

Sweet1978 skriver:

Hvad bruger i til jeres børn?

Jeg har fået at vide at den eneste forskel på børnetandpasta og voksentandpasta er flourindholdet. At voksne tænder kan tage skade af for lidt, som hvis vi brugte "deres", men at børn ikke tager skade af fra starten at få alm. voksen "colgate" og andre mærker på.

Det vidste jeg ikke da jeg fik Nadia så hun har altid fået de der børnetuper, og er vant til den søde milde smag - det er jo så det jeg har fået at vide kan blive en kamp at vænne hende fra. Over på voksenudgaven, som hun jo SKAL på et tidspunkt.

Så nu med Danielle bruger jeg fra start voksenudgaven, den jeg selv bruger og hun kan godt li det - det er ikke for stærkt, og så får vi ikke problemmer senere.

Hvad gør I ? og er i forberedt på kampen når/hvis de skal skifte....

Liva og far bruger Zendium..... jeg bruger selv colgate

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mormilla

Min tandlæge sagde at jeg skulle bruge børnetandpasta men dem med sød smag skulle jeg ikke bruge...

Anmeld

31. august 2009

Lone Jakobsen

ved os skifter det lidt. vi bruger dog sjældent de meget søde slags til børnene.

Anmeld

31. august 2009

mariamiss6

Min tandlæge anbefaler altid zendiums børnetandpasta, noget med flour indholdet....

Anmeld

31. august 2009

Kaufie

Eva skriver:

Her i huset bruger alle zendium...samme slags og den har ikke tilsat skummemiddel som feks colgate da mit tandkød ikke kan tåle det.
Knus Eva.

same same

Anmeld

1. september 2009

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

Det er Triclosan som Colgate bruger i nogle af deres tandpastaer.
Det er et bakteriehæmmende/dræbende middel som bl.a . også bruges i nogle rengøringsmidler. Det er som sådan ikke farligt, men unødvendigt.

ha ha ja, Triclosan er bl.a.i mange wc-rens

Anmeld

1. september 2009

Diana...

Her hjemme bruger vi colgate og Lucas voksen alm zendium. 

Klem

Anmeld

1. september 2009

DK

Vi bruger også alle almindelig "voksen" Zendium. Det fik vi anbefalet af en tandplejer fra børnetandplejen i Horsens, som var på visit hos sundhedsplejersken hvor vi havde mødregruppe.

Anmeld

1. september 2009

Mimic

herhjemme bruger vi alle 3 zendium sensitive, fik at vide af tandlægen at det er den der har det mest optimale flour indhold i forhold til hvor meget flour der er i vores drikkevand her i kolding.
så lige fra start har jessica brugt det samme som os...

Linda

Anmeld

1. september 2009

W&M <3

Dutte84 skriver:

Har fået afvide af en veninde at børnetandpasta er det rene gift....

Jeg har fået afvide af en inde fra tandplejen at børnetandpasta må de putte alt i uden der er nogle regler for det, hvor på voksen tandpasta må du ikke bare putte alt i. Så vi skulle bare bruge det samme tandpasta alle sammen der hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.