Tandpasta??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Hun knævret om det fluor halløj....

Okay....jeg ved ikke så meget om det, andet end hvad min tandlæge sagde...der ikke var så meget fluor i børneudgaven, mens der er meget i voksenudgaven.

Tror du ikke hun mente voksenudgaven var gift for børn og ikke omvendt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Okay....jeg ved ikke så meget om det, andet end hvad min tandlæge sagde...der ikke var så meget fluor i børneudgaven, mens der er meget i voksenudgaven.

Tror du ikke hun mente voksenudgaven var gift for børn og ikke omvendt??

Hun havde været ved tandlæge med hendes barn idag.. Og tandlægen sagde at hun skulle bruge børnetandpastaen... Hvor hun har hørt henne at børneudgaven er det rene gift - Det ved jeg ikke noget om...

Anmeld

31. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Hun havde været ved tandlæge med hendes barn idag.. Og tandlægen sagde at hun skulle bruge børnetandpastaen... Hvor hun har hørt henne at børneudgaven er det rene gift - Det ved jeg ikke noget om...

Okay.....næ, det er da heller ikke til at huske det hele, vel?

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Okay.....næ, det er da heller ikke til at huske det hele, vel?

Nej... alderen der trykker...

Anmeld

31. august 2009

A.

vi bruger kun zendium har altid fået af vide at bærnetandpaste er ikke egnet til børn lol og så bagefter skal man vende dem fra den sød tandpasta til  voksen og det kan give problemer...og i en af det kende mærker er tilsat det samme som i toilet rens kan bare ikke huske hvilken det var men tro at det var i colgate

Anmeld

31. august 2009

A.

Dutte84 skriver:

Man kan ikke forholde sig til noget, der er så mange forskellige meninger om diverse ting...

Det er jo til at blive forvirret af...

har også fået af vide fra tandlægen og sp at man burde ikke bruge børnetandpasta bla fordi der er ikke nok fluor i og smager af sød

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

agnieszka skriver:

har også fået af vide fra tandlægen og sp at man burde ikke bruge børnetandpasta bla fordi der er ikke nok fluor i og smager af sød

Det er ikke til at blive klog på...

Anmeld

31. august 2009

ekzunz

agnieszka skriver:

vi bruger kun zendium har altid fået af vide at bærnetandpaste er ikke egnet til børn lol og så bagefter skal man vende dem fra den sød tandpasta til  voksen og det kan give problemer...og i en af det kende mærker er tilsat det samme som i toilet rens kan bare ikke huske hvilken det var men tro at det var i colgate

Det er Triclosan som Colgate bruger i nogle af deres tandpastaer.
Det er et bakteriehæmmende/dræbende middel som bl.a . også bruges i nogle rengøringsmidler. Det er som sådan ikke farligt, men unødvendigt.

Anmeld

31. august 2009

Kloster

Sweet1978 skriver:

Hvad bruger i til jeres børn?

Jeg har fået at vide at den eneste forskel på børnetandpasta og voksentandpasta er flourindholdet. At voksne tænder kan tage skade af for lidt, som hvis vi brugte "deres", men at børn ikke tager skade af fra starten at få alm. voksen "colgate" og andre mærker på.

Det vidste jeg ikke da jeg fik Nadia så hun har altid fået de der børnetuper, og er vant til den søde milde smag - det er jo så det jeg har fået at vide kan blive en kamp at vænne hende fra. Over på voksenudgaven, som hun jo SKAL på et tidspunkt.

Så nu med Danielle bruger jeg fra start voksenudgaven, den jeg selv bruger og hun kan godt li det - det er ikke for stærkt, og så får vi ikke problemmer senere.

Hvad gør I ? og er i forberedt på kampen når/hvis de skal skifte....

Hej.

Vi har altid brugt alm "voksen" tandpasta til drengene. Den vi bruger er heller ikke så stærk. Har dog fået købt noget stærkt engang, men så får de bare extra lidt på tandbørsten.

Jeg er slet ikke til de klamme lugtende børnetandpastaer. Føj...

Kloster

Anmeld

31. august 2009

Sweet1978

Tak for alle svar, var lige henne og spise og tråden var jo eksploderet - smiler.

Lidt pudsigt at der er så mange forskellige udmeldinger fra forskellige fagfolk, men jeg tror nu mest på den der med at børneudgaven "er gift" ikke i ordets forstand selvfølgelig de bliver jo ikke syge af det eller noget, men at det er noget sødt stads, med for lidt flour til at gøre nogen gavn.

Ser frem til at få Nadia vænnet af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.