Tandpasta??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.966 visninger
35 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Sweet1978

Hvad bruger i til jeres børn?

Jeg har fået at vide at den eneste forskel på børnetandpasta og voksentandpasta er flourindholdet. At voksne tænder kan tage skade af for lidt, som hvis vi brugte "deres", men at børn ikke tager skade af fra starten at få alm. voksen "colgate" og andre mærker på.

Det vidste jeg ikke da jeg fik Nadia så hun har altid fået de der børnetuper, og er vant til den søde milde smag - det er jo så det jeg har fået at vide kan blive en kamp at vænne hende fra. Over på voksenudgaven, som hun jo SKAL på et tidspunkt.

Så nu med Danielle bruger jeg fra start voksenudgaven, den jeg selv bruger og hun kan godt li det - det er ikke for stærkt, og så får vi ikke problemmer senere.

Hvad gør I ? og er i forberedt på kampen når/hvis de skal skifte....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mira0911

Har fået afvide af en veninde at børnetandpasta er det rene gift....

Anmeld

31. august 2009

Sweet1978

Dutte84 skriver:

Ja, fortryder også Nadia bruger det, men må tage kampen for alvor når jeg får hende permanent tilbage.

Anmeld

31. august 2009

Honningblomst

Her i huset bruger alle zendium...samme slags og den har ikke tilsat skummemiddel som feks colgate da mit tandkød ikke kan tåle det.
Knus Eva.

Anmeld

31. august 2009

LotteGabriella

Dutte84 skriver:

hmm mærkeligt, jeg har fået at vide af SP at man SKAL bruge børnetandpasta når de er små....så det gør vi...og det er Zendium til mælketænder

Anmeld

31. august 2009

Vingummien

Emil får med almindelig smag osv ligesom os, købt på apoteket men der er dog en lille figur på tuben, mest for hyggens skyld, men ellers er der ikke forskel på det.

Anmeld

31. august 2009

lonemus

Jeg spurgte min tandlæge, da jeg fik børn. Han sagde jeg endelig IKKE måtte bruge den alm tandpasta til børn, netop fordi den indeholdt alt for meget fluor.
Den ville simpelthen kunne ødelægge deres tænder.
Så vi har altid brugt Zendium's børnetandpasta og bliver ved med at bruge det...mener det er til de er 5 år. Jeg tror ikke smagen bliver noget problem her, der skal jo ikke bruges særlig meget.

Har I prøvet at smage børnetandpastaen? - føj den smager rædselsfuldt, men børnene kan godt lide den.

Lone

Anmeld

31. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

På hvilken måde??

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

LotteGabriella skriver:

hmm mærkeligt, jeg har fået at vide af SP at man SKAL bruge børnetandpasta når de er små....så det gør vi...og det er Zendium til mælketænder

Man kan ikke forholde sig til noget, der er så mange forskellige meninger om diverse ting...

Det er jo til at blive forvirret af...

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

På hvilken måde??

Hun knævret om det fluor halløj....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.