dårlig form !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
24 svar
5 synes godt om
18. marts 2015

Anonym trådstarter

jeg vælger ano da jeg ikke synes jeg vil kunne genkendes på dette.. 

men sagen er den jeg har igennem 2 år været meget syg ..

,med meget sengeliggene 

så det resulteret i min form er noget værre rod!! begyndte i lørsdags i fitness og kan ikke engang klare 5 min på en crosstrainer uden af være ved at besvime min puls ryger straks op på 160-185 uden belasning niveu 1 !! jeg bliver så dårlig jeg må stå af igen.. hvordan hulen skal jeg nogensinde komme i form når min form er så elendig jeg ikke engang kan træne 10 min!! jeg er så ked af det for virkelig pinligt at gå hjem så  hurtig.. og da det er selvbetjning så er der ingen at få gode råd af så håber der måske er nogle der kan sige mig hvad jeg kan gøre bedre.. mine knæ går helt amok har nemlig dårlige knæ og kan mærke musklerne rundt om slet slet ikke er glade for træning da de jo er dovne af gode grunde.. men er det normalt i dårlig form at ens puls flyver så hurtig op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville starte stille og roligt op med nogle gåture, så du lige får lidt gang i kroppen igen.

Anmeld

18. marts 2015

April-baby

Jeg har dog aldrig trænet i et fitness ceneter da det ikke har være nødvendig for mig " har trænet der hjemme " men ksn forstille mig at nogle lange gåture, måske små løbe ture kan gøre noget? Jeg gik gerne to timer hver anden dag, inden jeg begyndte på at løbe " det fungrede så ik for mig " jeg begyndte så på at cykel 20 km hver anden, det fungerede rigtig godt for mig. Prøv stille og roligt ud til at starte med (: 

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Jeg ville starte stille og roligt op med nogle gåture, så du lige får lidt gang i kroppen igen.

går ture indimellem og går til og fra arbejde hver dag dog er der ikke så langt men alt tæller vel 

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

April-baby skriver:

Jeg har dog aldrig trænet i et fitness ceneter da det ikke har være nødvendig for mig " har trænet der hjemme " men ksn forstille mig at nogle lange gåture, måske små løbe ture kan gøre noget? Jeg gik gerne to timer hver anden dag, inden jeg begyndte på at løbe " det fungrede så ik for mig " jeg begyndte så på at cykel 20 km hver anden, det fungerede rigtig godt for mig. Prøv stille og roligt ud til at starte med (: 

kan ikke løbe pga knæene  men tak for svar 

Anmeld

18. marts 2015

April-baby

Anonym skriver:

kan ikke løbe pga knæene  men tak for svar 

Så gå nogle ture om dagen (:

Anmeld

18. marts 2015

Beem82

Hvad med svømning eller aquagymnastik? At være i vandet aflaster leddene rigtigt godt så du ikke opnår samme belastning som træning på "landjorden". Det behøver jo ikke være flere hundrede meter, men bare de baner du kan holde til. Og så slutte af med en god gang varmtvandsbobler, så du undgår spændinger.

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

Beem82 skriver:

Hvad med svømning eller aquagymnastik? At være i vandet aflaster leddene rigtigt godt så du ikke opnår samme belastning som træning på "landjorden". Det behøver jo ikke være flere hundrede meter, men bare de baner du kan holde til. Og så slutte af med en god gang varmtvandsbobler, så du undgår spændinger.

har faktisk overvejet svømning rigtig meget men det bare såååå dyrt i vores lokale svømmehal og også for 10 turs 

Anmeld

18. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

jeg vælger ano da jeg ikke synes jeg vil kunne genkendes på dette.. 

men sagen er den jeg har igennem 2 år været meget syg ..

,med meget sengeliggene 

så det resulteret i min form er noget værre rod!! begyndte i lørsdags i fitness og kan ikke engang klare 5 min på en crosstrainer uden af være ved at besvime min puls ryger straks op på 160-185 uden belasning niveu 1 !! jeg bliver så dårlig jeg må stå af igen.. hvordan hulen skal jeg nogensinde komme i form når min form er så elendig jeg ikke engang kan træne 10 min!! jeg er så ked af det for virkelig pinligt at gå hjem så  hurtig.. og da det er selvbetjning så er der ingen at få gode råd af så håber der måske er nogle der kan sige mig hvad jeg kan gøre bedre.. mine knæ går helt amok har nemlig dårlige knæ og kan mærke musklerne rundt om slet slet ikke er glade for træning da de jo er dovne af gode grunde.. men er det normalt i dårlig form at ens puls flyver så hurtig op?

Et fitnesscenter er ikke godt at starte med, hvis man  har holdt pause i 2år.

Gåture, og hurtigere, små løbe og så til sidst løbe.

Har du hund eller børn, så tag dem ud på en gåtur. Samme med en kæreste..

Tag det stille og roligt, dine muskler er meget svage efter den lange pause, de kan slet ikke tåle det hårde arbejde, det er de ikke klar til, det er for hårdt. Du vil ødelægge dig selv, hvis du presser dig selv for hårdt,

Så drop fitness for nu.

Anmeld

18. marts 2015

Joan ( Smallie )

Jeg har dårlig knæ og jeg står på rulleskøjter side by side og det træner musklerne rundt om knæetret godt op og det er blevet mit et og alt jeg regner med at skal køre marton i år.

Måske du kan starte med at gå en god tur 3 gange om uden og når du føler dig klar til det kan du jo gå noget mere til og så gøre turen længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.