Kan spark følels som et hjerteslag i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.861 visninger
21 svar
3 synes godt om
16. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 22 og har længe været i tvivl om det er baby eller hvad det er nede i maven ! efter uge 17-18 har jeg mærket lidt ligesom et hjerteslag i maven men som også kunne følels som en blid spark! jeg har endnu ikke kunne mærke det uden på maven endnu! 

og det kommer enden når jeg er i ro og slapper af, eller når jeg har spist sødt eller drukket koldt!

Men andre siger det skal følels som en fisk men sådan føler jeg det slet ikke? og er derfor i tvivl om hvad det er så der gør det nede i maven  nogen gange kan det godt kilde lidt og andre gange kan det ramme i blæren hvor jeg skal skynde mig og rende af sted på toilet??  

Jeg ved godt det er meget indviduelt fra person til person men ingen har sagt det er sådan de mærker det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

WantingBaby2012

Anonym skriver:

Jeg er i uge 22 og har længe været i tvivl om det er baby eller hvad det er nede i maven ! efter uge 17-18 har jeg mærket lidt ligesom et hjerteslag i maven men som også kunne følels som en blid spark! jeg har endnu ikke kunne mærke det uden på maven endnu! 

og det kommer enden når jeg er i ro og slapper af, eller når jeg har spist sødt eller drukket koldt!

Men andre siger det skal følels som en fisk men sådan føler jeg det slet ikke? og er derfor i tvivl om hvad det er så der gør det nede i maven  nogen gange kan det godt kilde lidt og andre gange kan det ramme i blæren hvor jeg skal skynde mig og rende af sted på toilet??  

Jeg ved godt det er meget indviduelt fra person til person men ingen har sagt det er sådan de mærker det? 

Det kunne meget vel være baby du mærker... 

Jeg vil beskrive den følelse jeg havde, første gang jeg mærkede liv, som en nerve der hoppede  du ved, når der er en nerve i ens øje f.eks der går lidt amok... Jeg mærkede liv i uge 18, men var bare ikke klar over det, fordi jeg var i tvivl ligesom dig. ��

Anmeld Citér

16. marts 2015

Lisette W

Jeg mærkede også den der hjertebanken-fornemmelse i maven som det første. Om det var baby eller min puls ved jeg stadig ikke. Men i dag (er nu i 37. uge) når den kommer er det voldsommer og jeg ved nu, at det er baby der hikker. Om det også var hikke jeg mærkede tideliger i graviditeten ved jeg ikke 

Måden jeg kunne mærke baby på første gang uden at være i tvivl om at det var spark jeg mærkede, var ved at ligge mig på ryggen på gulvet og koncentrere mig 100% om hvad jeg mærkede. 

Anmeld Citér

16. marts 2015

Anonym trådstarter

Præcis det med en nerve ved øjet sådan fik jeg det i uge 14 !!!! 

Men nu er det altså bare blevet til sådan puf hjerteslag ala artigt!!  

Men jeg har også prøvet og mærke TOTAL efter! og ja det kan da også følels som en puls men mere som et lille hjerte der lige giver et slag meget sjov følelse!!  

Men troede bare det kildede helt vild når de var så små og syntes bestemt ikke det kilder altid men det sådan en dejlig følelse når det puffer dernede det lyder helt mærkeligt og sige sådan noget 
men jeg kan godt li følelsen af det haha  

Håber sådan det er baby! <3 
og glæder mig til når jeg kan mærke det uden på så jeg ikke er i tvivl!!!  

Anmeld Citér

16. marts 2015

WantingBaby2012

Anonym skriver:

Præcis det med en nerve ved øjet sådan fik jeg det i uge 14 !!!! 

Men nu er det altså bare blevet til sådan puf hjerteslag ala artigt!!  

Men jeg har også prøvet og mærke TOTAL efter! og ja det kan da også følels som en puls men mere som et lille hjerte der lige giver et slag meget sjov følelse!!  

Men troede bare det kildede helt vild når de var så små og syntes bestemt ikke det kilder altid men det sådan en dejlig følelse når det puffer dernede det lyder helt mærkeligt og sige sådan noget 
men jeg kan godt li følelsen af det haha  

Håber sådan det er baby! <3 
og glæder mig til når jeg kan mærke det uden på så jeg ikke er i tvivl!!!  

Det er da også bare den dejligste følelse, at mærke liv... 

Jeg glæder mig allerede til jeg skal føle det igen en dag 

Anmeld Citér

16. marts 2015

AnnaK89

Mit umiddelbare gæst er at det er hikke

Anmeld Citér

16. marts 2015

Anonym trådstarter

WantingBaby2012 skriver:

Det er da også bare den dejligste følelse, at mærke liv... 

Jeg glæder mig allerede til jeg skal føle det igen en dag 

Det kan jeg godt forstå det så livsbekræftende og fantastisk noget kan skabes derinde 

Anmeld Citér

16. marts 2015

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Mit umiddelbare gæst er at det er hikke

Ja jeg har også tænkt lidt over det ! Mærkede rigtigt godt efter her for lidt tid siden og det følels også lidt som om det i ryggen og maven på samme tid og tænker vi som om vi hikker mærkes det også som det

Anmeld Citér

18. marts 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Altså de der fisk alle taler om.... Jeg følte ikke fisk, jeg følte nærmest det var en nerve der sad i klemme 

Anmeld Citér

18. marts 2015

Dorthe1986

Jeg mærkede altså heller ikke noget til en fisk, da jeg ventede min søn. Nærmere små puf eller som du siger hjerteslag

Så er da helt sikker på at det er den bette du mærker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.