Uheld i bukserne dagligt mest tis men også afførin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2015

S*DD

lineog4 skriver:

Har du spurgt hende om hun er bange for toiletterne? 

Det er min erfaring at eleverne i de små klasser kan være bange for toiletterne af forskellige årsager: edderkopper (rengøringen på skolerne er virkelig ikke i top), hvis de ligger på gangen og de deler dem med ældre elever, bange for at låse men også bange for nogen åbner døren mens de sidder der.

hvis problemet kun er i skole/SFO så ville jeg tro det handler om enten bange eller glemme fordi der er så meget nyt og ikke om problemer med at holde på vandet.

Jeg sad med samme tanker som dig og skulle til at skrive det, da jeg så du havde skrevet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

jenny4

Spireren skriver:

Har været inde på og spørge hende om der var noget hun var bange for når hun skulle på toilet men det var der ikke..

hun glemmer det simpelthen bare, og til at starte med var det kun i skolen at hun glemte det, men det sker også her hjemme nu... 

For mig lyder det ikke som glemsel hvis hun går ud til toilettet og retur uden at tisse. Der er jo masser af fokus og remindere på det.

det kunne desværre godt lyde som et trivsels spørgsmål - altså måske der er noget på skolen eller toiletterne hun ikke er glad for, og denne måde er så hendes måde at vise det på.

jeg har også hørt om børn der (ubevidst) gør det i trods fordi der er så mange ting i deres hverdag de ikke kan styre, men det kan de med dette. Selvom man fysisk kan sætte dem på toilettet kan man jo ikke tvinge dem til at tisse/lave stort. Det er lidt samme mekanisme med de børn der ikke vil spise - det handler om kontrol og er en psykisk reaktion på et eller andet uhensigtmæssigt i deres dagligdag.

jeg ved ikke om det kunne være sådan noget med din datter, men måske det kunne være en ide at drøfte det med skolens sundhedsplejerske eller en børnepsykolog. Om ikke andet så for at udelukke det.. Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.