Spireren skriver:
Har været inde på og spørge hende om der var noget hun var bange for når hun skulle på toilet men det var der ikke..
hun glemmer det simpelthen bare, og til at starte med var det kun i skolen at hun glemte det, men det sker også her hjemme nu...
For mig lyder det ikke som glemsel hvis hun går ud til toilettet og retur uden at tisse. Der er jo masser af fokus og remindere på det.
det kunne desværre godt lyde som et trivsels spørgsmål - altså måske der er noget på skolen eller toiletterne hun ikke er glad for, og denne måde er så hendes måde at vise det på.
jeg har også hørt om børn der (ubevidst) gør det i trods fordi der er så mange ting i deres hverdag de ikke kan styre, men det kan de med dette. Selvom man fysisk kan sætte dem på toilettet kan man jo ikke tvinge dem til at tisse/lave stort. Det er lidt samme mekanisme med de børn der ikke vil spise - det handler om kontrol og er en psykisk reaktion på et eller andet uhensigtmæssigt i deres dagligdag.
jeg ved ikke om det kunne være sådan noget med din datter, men måske det kunne være en ide at drøfte det med skolens sundhedsplejerske eller en børnepsykolog. Om ikke andet så for at udelukke det.. Pøj pøj
Anmeld