Jeg har en veninde, som har været lidt i samme situation som dig.
Hun flyttede efter lang tid sammen med en kæreste, som havde tvillingedøtre på 18 år - selv var hun 24.
Det kom faktisk til at gå helt fint.
Hun har på intet tidspunkt påtaget sig en voksenrolle over for dem. Som hun siger, har de sin egen mor, og hun er kun i huset som kæreste til deres far. Ikke noget mere end det. Pigerne har forholdt sig til sin far i alle sager og aksepteret, at hun er der i tillæg.
Jeg tror muligvis ikke, det var så smart, at din kæreste snakkede med store ord til sin datter. Hvad skal det tjene til? Om noget, så trækker det vel bare fronterne stærkere op. Ja, hun har opført sig uhøfligt, men når hun er 20 år hjælper det ikke at blæse sig op og forsøge at bruge magt på den måde. Det kan i værste fald bare skubbe hende længere væk. Hun er jo voksen.
Min anbefaling er, at du tager en snak selv med hende - uden hendes far - og fortæller, at du er ked af, at ting er kommet skævt ud, at du ikke helt ved, hvorfor det er sket og spørger, om I kan forsøge at finde en måde at få ting til fungere på igen, for du har ikke lyst til, at detteher skal ødelægge noget i forholdet mellem hende og hendes far.
Anmeld