Hvornår anskaffe ting/tøj m.m.? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

CH2012

vsimonev skriver:

- En tøjkommode Og klapvogn da det var billigt (ved ikke hvornår)

- Et sæt tøj til ts omkring 9+3..

- lidt efter en wallsticker til over sengen

- Er nu 14+5 og vi er begyndt lidt igen..

- Vi har en aftale om, at en måned før termin skal vi være klar med det hele, hvis nu baby kommer tidligere.. vi vil ikke have stress på, så vi tager lidt af gangen 

Jeg vil nok også gerne have at tingene er klar en lille måneds tid før. Har heller ikk lyst til at stresse over tingene Jeg er også sådan en type der kan lave lister over forskellige ting, så jeg føler, jeg har bedre overblik osv.

Hvornår er du sat til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

CH2012

Steffecph skriver:

Uh. Der var mange grunde.. for det første har vi mistet en gang før.. så jeg turde slet ikke tro på noget de første mange uger - scanningen var en tidlig gennemsscanning, hvor vi kiggede efter misdannelser. Og så var bonus jo bare at kønnet endnu en gang blev bekræftet. Derudover arbejdede min kæreste i forsvaret - 320 km væk og kunne derfor ikke deltage i sygehusets Misdannelsesscanning.:-) 

Det forstår jeg godt... Vi valgte også at tage til to tryghedsscanninger pga. vi også har mistet før. Indtil videre føles det hele dog meget mere rigtigt, heldigvis Men nu har vi valgt at tage til en privat kønsscanning når jeg er 14+5

Anmeld

5. marts 2015

lineog4

Er nok en af de underlige, men første gang vi skulle være forældre købte jeg ikke meget. Vi købte barnevogn da jeg var 6 mnd henne fordi den lige stod der brugt og billig. Vi lavede en kommode om til en pusleplads og så lånte vi en babyseng (ikke vugge men mindre end en tremmeseng) og den syede jeg nogen sider til og et dynebetræk der passede. Min mor købte dynen og en bamse og så var det det. Nej løgn jeg købte en lyseblå alla flyverdragt som hun fik på en gang 

Alt andet købte vi efter jeg havde født.

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

lineog4 skriver:

Er nok en af de underlige, men første gang vi skulle være forældre købte jeg ikke meget. Vi købte barnevogn da jeg var 6 mnd henne fordi den lige stod der brugt og billig. Vi lavede en kommode om til en pusleplads og så lånte vi en babyseng (ikke vugge men mindre end en tremmeseng) og den syede jeg nogen sider til og et dynebetræk der passede. Min mor købte dynen og en bamse og så var det det. Nej løgn jeg købte en lyseblå alla flyverdragt som hun fik på en gang 

Alt andet købte vi efter jeg havde født.

Synes nu ikk det er underligt - vi er bare alle forskellige Egentlig har man jo heller ikk brug for en masse mere...

Jeg er sådan en type der meget hurtig bygger rede, så at sige. Og så synes jeg det er svært at forstå, at jeg rent faktisk skal være mor, - men hvis nu jeg køber nogle ting (lige nu er lysten allermest til at købe tøj ), så er det måske mere virkeligt...

Anmeld

5. marts 2015

lineog4

CH2012 skriver:

Synes nu ikk det er underligt - vi er bare alle forskellige Egentlig har man jo heller ikk brug for en masse mere...

Jeg er sådan en type der meget hurtig bygger rede, så at sige. Og så synes jeg det er svært at forstå, at jeg rent faktisk skal være mor, - men hvis nu jeg køber nogle ting (lige nu er lysten allermest til at købe tøj ), så er det måske mere virkeligt...

Jeg forstod nu heller ikke jeg skulle være mor, tænkte mere på det som en kattekilling 

Men derfor kunne jeg slet heller ikke købe tøj - stod til januarudsalg med alle de små mærkelige tøjstykker og var lige ved at græde i butikken, for det var så forvirrende, hvad skulle jeg købe uld eller bomuld, størrelse øhhh. Min kære mand så helt mærkelig ud i hovedet da jeg nu havde hevet ham derind og så med en dum lyseblå flyverdragt i hænderne sagde: nu går vi og betaler for den her og så går vi ud for ellers græder jeg....

og reden var der jo med en lille sød seng og en plade sat på kommoden.

Ar det så nok også forresten var super godt jeg ike havde brugt mine sparsomme penge til tøj fordi min datter startede i str 62 og vi fik kun tøj i barselsgave, det er en anden historie 

Har nu 4 børn, og har aldrig lavet et babyværelse....

Anmeld

5. marts 2015

Baby15

CH2012 skriver:

Er ked af at høre, at det er gået galt for jer

Ved man hvad der skete? 

Indtil videre er svaret vuggedød ��

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

Baby15 skriver:

Indtil videre er svaret vuggedød ��

Hvor gammel var jeres baby? 

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

lineog4 skriver:

Jeg forstod nu heller ikke jeg skulle være mor, tænkte mere på det som en kattekilling 

Men derfor kunne jeg slet heller ikke købe tøj - stod til januarudsalg med alle de små mærkelige tøjstykker og var lige ved at græde i butikken, for det var så forvirrende, hvad skulle jeg købe uld eller bomuld, størrelse øhhh. Min kære mand så helt mærkelig ud i hovedet da jeg nu havde hevet ham derind og så med en dum lyseblå flyverdragt i hænderne sagde: nu går vi og betaler for den her og så går vi ud for ellers græder jeg....

og reden var der jo med en lille sød seng og en plade sat på kommoden.

Ar det så nok også forresten var super godt jeg ike havde brugt mine sparsomme penge til tøj fordi min datter startede i str 62 og vi fik kun tøj i barselsgave, det er en anden historie 

Har nu 4 børn, og har aldrig lavet et babyværelse....

Det er jo også enormt overvældende... Jeg kan godt forstå det. Jeg synes også det er overvældende ind imellem. Så er det rart at have en familie som tager det hele stille og roligt og sætter det hele op på et pedistal hvor man ikk kan nå... Og en søster som også er åben i forhold til både de positive og negative sider... 

Vi er så heldige at have værelse til baby værelse,  så derfor er det meget naturligt for os at indrette værelse. Men hvis ikk vi havde det ekstra værelse, så var det jo bare sådan... 

Anmeld

5. marts 2015

Baby15

CH2012 skriver:

Hvor gammel var jeres baby? 

23 uger ��

perfekt md og nf, så er helt uforstående overfor det her ��

Der  var heller intet at se da han blev født .. 

Anmeld

5. marts 2015

vsimonev

CH2012 skriver:

Jeg vil nok også gerne have at tingene er klar en lille måneds tid før. Har heller ikk lyst til at stresse over tingene Jeg er også sådan en type der kan lave lister over forskellige ting, så jeg føler, jeg har bedre overblik osv.

Hvornår er du sat til?

29/8 

- Hvad med dig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.