Hvornår anskaffe ting/tøj m.m.? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

modesty

CH2012 skriver:

Hejsa

Jeg er nysgerrig for at høre hvornår i jeres graviditet, I begyndte at skaffe ting/tøj/legetøj/møbler m.m. til baby?

Efter nakkefold begyndte jeg at købe lidt tøj.

Jeg tror jeg var ret langt henne før vi købte udstyr, møbler og ting o.s.v. Efter uge 30 i hvert fald.

Legetøj havde vi intet af de første måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Jj1709

CH2012 skriver:

Hejsa

Jeg er nysgerrig for at høre hvornår i jeres graviditet, I begyndte at skaffe ting/tøj/legetøj/møbler m.m. til baby?

Jeg er i uge 5, og min kæreste er begyndt at købe babytøj  Han har indtil videre købt 4 neutrale bodyer, 1 baby hjelm og en pakke neutrale stofbleer... Jeg hopper personligt først med på vognen efter kønsscanning i uge 14-15 

Anmeld

4. marts 2015

Baby15

For tidligt  

Efter md gik vi igang med børneværelse og købte alt ind. 

Nu har jeg en Tom vugge, barnevogn osv. Næste gang køber jeg intet før barnet er i mine arme .. Det så ulideligt at gå og se på det hele tiden ..  

Anmeld

4. marts 2015

Steffecph

CH2012 skriver:

Hvor hyggeligt...
Det går jeg også og drømmer om 

Var du til en privat kønsscanning?

Ja :-) jeg var til private scanninger både 14+ og 17+ :-)

Anmeld

5. marts 2015

Stimap

CH2012 skriver:

Okay Var det ikk helt vildt svært at vente til uge 27?

Jeg har lyst til at skaffe nogle ting allerede nu - specielt tøj  Og jeg er kun 9+5

Går også og drømmer om at indrette babyværelse 

Jeg synes ikke det var så svært at vente nej, men det tog mig også længe at forstå jeg virkelig skulle være mor 

Men jeg havde det bedst med at vente til efter MD scanningen, hvilket lå i midt november, derefter valgte vi at vente med indkøbene til efter jul og nytår, da vi ønskede os meget af det i julegave...  vi fik dog primært penge gaver, hvilket var lækkert som hjælp til køb af det hele... 

Puslepladsen indrettede jeg først igår og senge området må vente lidt endnu.. Jeg har ikke det store behov for at det skal være færdigt inden han kommer ( ca 3 april).. 

Kan godt forstå du glæder dig og synes da sagtens man kan begynde at købe ind tidligere.. Måske især lidt tøj og andre små ting...Det andet var bare mere rigtigt for mig 

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

Steffecph skriver:

Ja :-) jeg var til private scanninger både 14+ og 17+ :-)

Okay

Hvorfor valgte du en privat scanning 17+ hvis jeg må spørge?

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

Baby15 skriver:

For tidligt  

Efter md gik vi igang med børneværelse og købte alt ind. 

Nu har jeg en Tom vugge, barnevogn osv. Næste gang køber jeg intet før barnet er i mine arme .. Det så ulideligt at gå og se på det hele tiden ..  

Er ked af at høre, at det er gået galt for jer

Ved man hvad der skete? 

Anmeld

5. marts 2015

vsimonev

- En tøjkommode Og klapvogn da det var billigt (ved ikke hvornår)

- Et sæt tøj til ts omkring 9+3..

- lidt efter en wallsticker til over sengen

- Er nu 14+5 og vi er begyndt lidt igen..

- Vi har en aftale om, at en måned før termin skal vi være klar med det hele, hvis nu baby kommer tidligere.. vi vil ikke have stress på, så vi tager lidt af gangen 

Anmeld

5. marts 2015

CH2012

Stimap skriver:

Jeg synes ikke det var så svært at vente nej, men det tog mig også længe at forstå jeg virkelig skulle være mor 

Men jeg havde det bedst med at vente til efter MD scanningen, hvilket lå i midt november, derefter valgte vi at vente med indkøbene til efter jul og nytår, da vi ønskede os meget af det i julegave...  vi fik dog primært penge gaver, hvilket var lækkert som hjælp til køb af det hele... 

Puslepladsen indrettede jeg først igår og senge området må vente lidt endnu.. Jeg har ikke det store behov for at det skal være færdigt inden han kommer ( ca 3 april).. 

Kan godt forstå du glæder dig og synes da sagtens man kan begynde at købe ind tidligere.. Måske især lidt tøj og andre små ting...Det andet var bare mere rigtigt for mig 

Man skal helt sikkert gøre det som man føler for er rigtigt for én selv (og sin partner )

Jeg forstår det heller ikk helt - at jeg skal være mor. Det er surrealistisk at tænke på. Men det er også noget der bringer mig masser af glæde og stolthed af at tænke på 

Men derfor forstår jeg det dog heller ikk helt endnu 

Anmeld

5. marts 2015

Steffecph

CH2012 skriver:

Okay

Hvorfor valgte du en privat scanning 17+ hvis jeg må spørge?

Uh. Der var mange grunde.. for det første har vi mistet en gang før.. så jeg turde slet ikke tro på noget de første mange uger - scanningen var en tidlig gennemsscanning, hvor vi kiggede efter misdannelser. Og så var bonus jo bare at kønnet endnu en gang blev bekræftet. Derudover arbejdede min kæreste i forsvaret - 320 km væk og kunne derfor ikke deltage i sygehusets Misdannelsesscanning.:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.