MariaE skriver:
Kan sagtens se der er manipuleret..
Men, vi andre får ingen ydelser tip bolig, vi betaler for benzin til jobbet hver dag, vi i vores hus, betaler pt ca 60.000 årligt tilinstitutioner. Det er satme mange penge at komme af med. Muligt min årlige Indkomst er på 190.000 pt, og min mands er ca 300.000. Dvs samlet set 490.000 plus familieydelsen naturligvis. Men så er det jo vi skal trække fra til transport til arbejdet hvilket er mange tusinde hver måned. Det 60.000 i udgifter pasning...
Så, ja, tallene er baseret på manglende udtalelser, men det er sgu immervæk mange penge man kan få- OG spare påKH med børn.
Er du lavt lønnet begge to, så får du altså de samme tilskud som på kontanthjælp. De tilskud kontanthjælpsmodtagere modtager er altså ikke lavet til kontanthjælpsmodtagere men til lavtlønnede fordi vi har vurderet i DK at for at kunne betale husleje, daginstitution skal man have en hvis indkomst.
At vi så har så lave lønninger og så så høje huslejer og institutionspriser så de ikke passer sammen er jo en anden historie og en prioritering hvor vi som kan betaler en skjult skat eller tilskud til den fælles kasse.
ja det skal kunne betale sig at arbejde, men man kunne jo også kæmpe for en højere mindsteløn ville jo også gøre forskellen større. Det har man lige sagt nej til i OK med stat.
Venstres kampagne har de blandt andet lige sagt primært handler om indvandrere og flygtninge (virkelig en dejlig holdning ironi kan forkomme). Men tror nu også det handler om en helt anden ting som selv Jyllands posten som jeg læser som liberal pointerer, nemlig muligheden for at presse lønninger ned. Jo lavere kontanthjælp og loft på offentlige ydelser, ja jo mindre lønninger kan man også give....
Anmeld