DF: Børnefamiliers kontanthjælp er for stor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

serinasmor

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

det skal altid kunne betale sig at få et arbejde 

Og her har du hvordan udregningen er lavet - eller må være lavet .

https://m.youtube.com/watch?v=b9KMVD5NnZQ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Valle81

Jeg synes, at det er på sin plads at der bliver kigget på kontanthjælpen.

Jeg har aldrig selv været på det, men har selv haft arbejde siden jeg var 13 år. Kun afbrudt af barsel.

Jeg er uddannet lægesekretær og arbejder på 30 timer og får før skat lige omkring 18000 om mdr., hvilket ligegodt er 216.000 om året.

Når jeg så læser at man på kontanthjælp kan få 173.000, ja så synes jeg ,det er meget h kontanthjælp. Også taget i den betragtning, at jeg mister dyrebare tid med mine børn, som jeg hver dag savner ualmindeligt meget, når jeg er på job. 

Priser mig dog også lykkelig for, at jeg ikke har en sygdom eller andet, der vil tvinge mig på kontanthjælp.

Min mand har alm. Arbejde på fuld tid og alm. løn.

Vi har tre børn og bor til leje og vi kan ikke få hverken boligstøtte eller friplads.

Så ja, jeg kan godt se, hvorfor kontanthjælp kan være attraktivt.

Jeg under kontanthjælpen til alle dem, som virkelig har brug for den. Men der er også mange der ikke har, og ligesom på alle andre felter, så går det altid ud over dem, som godt kender reglerne og følger dem, pga. dem der ikke kan.

Anmeld

3. marts 2015

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

det skal altid kunne betale sig at få et arbejde