DF: Børnefamiliers kontanthjælp er for stor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

serinasmor

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

det skal altid kunne betale sig at få et arbejde 

Og her har du hvordan udregningen er lavet - eller må være lavet .

https://m.youtube.com/watch?v=b9KMVD5NnZQ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Valle81

Jeg synes, at det er på sin plads at der bliver kigget på kontanthjælpen.

Jeg har aldrig selv været på det, men har selv haft arbejde siden jeg var 13 år. Kun afbrudt af barsel.

Jeg er uddannet lægesekretær og arbejder på 30 timer og får før skat lige omkring 18000 om mdr., hvilket ligegodt er 216.000 om året.

Når jeg så læser at man på kontanthjælp kan få 173.000, ja så synes jeg ,det er meget h kontanthjælp. Også taget i den betragtning, at jeg mister dyrebare tid med mine børn, som jeg hver dag savner ualmindeligt meget, når jeg er på job. 

Priser mig dog også lykkelig for, at jeg ikke har en sygdom eller andet, der vil tvinge mig på kontanthjælp.

Min mand har alm. Arbejde på fuld tid og alm. løn.

Vi har tre børn og bor til leje og vi kan ikke få hverken boligstøtte eller friplads.

Så ja, jeg kan godt se, hvorfor kontanthjælp kan være attraktivt.

Jeg under kontanthjælpen til alle dem, som virkelig har brug for den. Men der er også mange der ikke har, og ligesom på alle andre felter, så går det altid ud over dem, som godt kender reglerne og følger dem, pga. dem der ikke kan.

Anmeld

3. marts 2015

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

det skal altid kunne betale sig at få et arbejde 

De ville ikke gå ned i løn. Kan desværre ikke finde den udregning andre med en anden agenda end Venstre har lavet, men deres tal er nogen helt andre og en lavtlønnet vil have 20.000 mere om året - her en enlig mor/far. De får præcis samme tilskud, et højere fradrag og en større udbetaling. At 20.000 om året så ikke er meget, kan jo også sige noget om vores mindsteløn i DK er for lav end det siger noget om kontanthjælpen er for høj.

Jeg er ret sikker på Venstres formål med det her ikke er at få loft over dagpengene, men at skabe en mulighed for at presse mindstelønnen ned, så vi ender med en working poor klasse som i fx Tyskland. Og vi hopper lige i med begge ben, fordi det i hvert fald skal kunne betale sig at arbejde. 

Man har lige i overenskomstforhandlinger i stat ikke ønsker at hæve mindstelønnen hvilket jo ellers også vil give et incitament til at arbejde.

Anmeld

3. marts 2015

migxher

Jeg ser gerne at der kommer et loft på de samlede ydelser man kan få. Men nu kender jeg også kun alt for mange enlige der virkelig suger alt til sig hvad de kan få, og ikke kun diverse ting som boligstøtte, friplads osv. nej også andre småting ved siden af. Alt sammen mens de sidder og praler med hvordan det i hvert fald ikke vil kunne betale sig at få et arbejde, fordi så vil de både få mindre penge og mindre tid med deres børn. Så jeg er vist rimelig farvet af det i min holdning, men det er nu stadig sådan jeg har det. 

Anmeld

3. marts 2015

Sissel

Prøv at søge tryllelommeregneren på youtube.. Det er nemlig den de har brugt, for at få det latterligt høje tal frem. 

Det er den samme gamle traver. Kontanthjælpsmodtagere=alle dem der ikke gider arbejde.. Kom, lad os træde på dem der ligger ned. Kontanthjælpsmodtagere er usle, dovne mennesker, der bare sylter systemet.. Magen til generalisering skal man sgu lede længe efter!! 

(Mega surt opstød herfra) ����

Anmeld

3. marts 2015

Snevejr84

Det er til grin!!! Det tal holder ingen steder. De skulle skamme sig.

Anmeld

3. marts 2015

Carina:-)

Valle81 skriver:

Jeg har aldrig selv været på det, men har selv haft arbejde siden jeg var 13 år. Kun afbrudt af barsel.

Jeg er uddannet lægesekretær og arbejder på 30 timer og får før skat lige omkring 18000 om mdr., hvilket ligegodt er 216.000 om året.

Når jeg så læser at man på kontanthjælp kan få 173.000, ja så synes jeg ,det er meget h kontanthjælp. Også taget i den betragtning, at jeg mister dyrebare tid med mine børn, som jeg hver dag savner ualmindeligt meget, når jeg er på job. 

Priser mig dog også lykkelig for, at jeg ikke har en sygdom eller andet, der vil tvinge mig på kontanthjælp.

Vi har tre børn og bor til leje og vi kan ikke få hverken boligstøtte eller friplads.

Jeg under kontanthjælpen til alle dem, som virkelig har brug for den. Men der er også mange der ikke har, og ligesom på alle andre felter, så går det altid ud over dem, som godt kender reglerne og følger dem, pga. dem der ikke kan.

Enig og når du så medregner friplads til dine 3 børn - arbejdesmarkedebidrag på 8% af din bruttoløn-transport og boligsikring- ja så er du jo til grin fordi du gr på job  ihvertfald økonomisk set - 

Og det burde der kigges på -og mon ikke også det sker 

Anmeld

3. marts 2015

Valle81

Carina:-) skriver:

Enig og når du så medregner friplads til dine 3 børn - arbejdesmarkedebidrag på 8% af din bruttoløn-transport og boligsikring- ja så er du jo til grin fordi du gr på job  ihvertfald økonomisk set - 

Og det burde der kigges på -og mon ikke også det sker 

Nemlig, man kan godt føle sig ret meget til grin��

Anmeld

3. marts 2015

Mom2

Valle81 skriver:

Det der med at du mister tid med dine børn, det gør folk på kh altså også, da man skal i aktivering 37 timer om ugen medmindre du fejler noget, så den kan du altså godt pakke væk...

Og bare til info, er det ikke alle på kh der kan få friplads eller boligstøtte...

Hvis det giver lidt bedre perspektiv, så kan jeg fortælle, at jeg da gensidig forsørgerpligt trådte i kraft sidste år kun fik 2990.- om måneden fordi min kronisk syge mand, fik mere end 10.000 udbetalt om måneden. Vi kunne få 400.- i boligstøtte, men ingen friplads. Det var ingen fest, skal jeg hilse at sige! Havde der ikke været gensidigforsørgerpligt og de bare havde ændet på min kh efter de nye regler, havde jeg fået 5800.- udbetalt, da jeg er under 30 uden færdig uddannelse. Synes du det er for meget? Jeg ville skulle i aktivering 37 timer om ugen for det beløb og dermed arbejde mere end dig...

Anmeld

3. marts 2015

Muffinmus

Mimic skriver:

de tal er manipulerede, så det batter.

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2571275/faktatjek-kun-en-broekdel-paa-kontanthjaelp-mister-penge-ved-at-arbejde/

/ http://politiken.dk/debat/profiler/pelledragsted/ECE2570663/venstre-manipulerer-groft-i-sin-kampagne-mod-de-svageste/

http://www.ae.dk/kommentarer/fordrejet-debat-om-kontanthjaelp

er lidt øv over at der skal køres hetz mod kontanthjælpsmodtagere igen igen, Nej vi kan ikke spare op på vores kontanthjælp (kommer vi over en vi beløbsgrænse skal vi leve af dem da det så er en formue)

og nej vi får absolut ikke den mængde penge der her er tale om.

og ja, her er alle ydelser regnet med i (børnepenge, boligsikring og friplads ligeså, penge som også de der har lavtlønsarbejde kan få del i)

Kan sagtens se der er manipuleret..

Men, vi andre får ingen ydelser tip bolig, vi betaler for benzin til jobbet hver dag, vi i vores hus, betaler pt ca 60.000 årligt tilinstitutioner. Det er satme mange penge at komme af med. Muligt min årlige Indkomst er på 190.000 pt, og min mands er ca 300.000. Dvs samlet set 490.000 plus familieydelsen naturligvis. Men så er det jo vi skal trække fra til transport til arbejdet hvilket er mange tusinde hver måned. Det 60.000 i udgifter pasning... 

Så, ja, tallene er baseret på manglende udtalelser,  men det er sgu immervæk mange penge man kan få- OG spare påKH med børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.