DF: Børnefamiliers kontanthjælp er for stor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.507 visninger
24 svar
90 synes godt om
3. marts 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Kontanthjælpen er ikke for høj for en enlig mand, som ikke forsørger børn. Men der skal lægges et loft over de samlede sociale ydelser, når et ægtepar med tre børn ifølge Venstre får 454.215 kroner om året i kontanthjælp inklusive børnecheck, boligsikring og friplads i dagtilbud.

Det siger Dansk Folkepartis finansordfører, René Christensen. Han vil som Venstre lægge et samlet loft over sociale ydelser.

- Ydelserne bliver alt for høje, når de lægges oven i hinanden. Så kan det ikke betale sig at gå på arbejde. Der er ikke den enkelte ydelse, der er et problem. Det er den samlede ydelse. Vi vil meget gerne kigge på et kontanthjælpsloft, siger René Christensen.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Kløver

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

det skal altid kunne betale sig at få et arbejde 

Anmeld

3. marts 2015

bla89

Årgangs Mor skriver:

Det er godt nok også vildt, de familier vil jo gå ned i indkomst hvis de får et lavlønnet arbejde 

Enig, synes også det er vildt at det i nogle tilfælde ikke kan betale sig at arbejde men istedet gå hjemme 

Det burde være omvendt så dem der ikke VIL arbejde pga lav løn, rent faktisk ville få mere ud af at arbejde end at gå hjemme og få en masse ydelser...

Anmeld

3. marts 2015

Kløver

bla89 skriver:

Enig, synes også det er vildt at det i nogle tilfælde ikke kan betale sig at arbejde men istedet gå hjemme 

Det burde være omvendt så dem der ikke VIL arbejde pga lav løn, rent faktisk ville få mere ud af at arbejde end at gå hjemme og få en masse ydelser...

Enig og man ved jo godt at nogle går ufrivilligt men jeg synes det er at holde de der arbejder for nar, når de går og har mindre pr mdr end en der ikke arbejder. 

Anmeld

3. marts 2015

Mimic

de tal er manipulerede, så det batter.

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2571275/faktatjek-kun-en-broekdel-paa-kontanthjaelp-mister-penge-ved-at-arbejde/

/ http://politiken.dk/debat/profiler/pelledragsted/ECE2570663/venstre-manipulerer-groft-i-sin-kampagne-mod-de-svageste/

http://www.ae.dk/kommentarer/fordrejet-debat-om-kontanthjaelp

er lidt øv over at der skal køres hetz mod kontanthjælpsmodtagere igen igen, Nej vi kan ikke spare op på vores kontanthjælp (kommer vi over en vi beløbsgrænse skal vi leve af dem da det så er en formue)

og nej vi får absolut ikke den mængde penge der her er tale om.

og ja, her er alle ydelser regnet med i (børnepenge, boligsikring og friplads ligeså, penge som også de der har lavtlønsarbejde kan få del i)

Anmeld

3. marts 2015

Mimic

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Kontanthjælpen er ikke for høj for en enlig mand, som ikke forsørger børn. Men der skal lægges et loft over de samlede sociale ydelser, når et ægtepar med tre børn ifølge Venstre får 454.215 kroner om året i kontanthjælp inklusive børnecheck, boligsikring og friplads i dagtilbud.

Det siger Dansk Folkepartis finansordfører, René Christensen. Han vil som Venstre lægge et samlet loft over sociale ydelser.

- Ydelserne bliver alt for høje, når de lægges oven i hinanden. Så kan det ikke betale sig at gå på arbejde. Der er ikke den enkelte ydelse, der er et problem. Det er den samlede ydelse. Vi vil meget gerne kigge på et kontanthjælpsloft, siger René Christensen.

Læs resten

husk lige baggrunden for artiklen:

http://www.b.dk/din-mening/manipulation-med-kontanthjaelp

Anmeld

3. marts 2015

serinasmor

Årgangs Mor skriver:

Undrer mig rigtigt meget over hvorfra du har at de går ned i indkomst ved at tage job. Jeg har nærlæst artiklen og der står det ikke ... Udregningen er venstres og de har virkelig jongleret med tallene for at få dette beløb - det Er politisk matematik når det er værst .. Det har dog intet med virkeligheden at gøre 

Anmeld

3. marts 2015

MorTil4<3

Ejjj er det ikke snart NOK! 

jeg er ikke selv på KH, men ÆJ hvor er jeg træt af at høre at folk virkelig gang på gang skal forsvare og kæmpe for den skide KH. 

stop dog det hetz og lad vær  

Anmeld

3. marts 2015

Sprit25

SnartMorTil>4 skriver:

Ejjj er det ikke snart NOK! 

jeg er ikke selv på KH, men ÆJ hvor er jeg træt af at høre at folk virkelig gang på gang skal forsvare og kæmpe for den skide KH. 

stop dog det hetz og lad vær  

Naturligvis skal man arbejde for sin KH. Ellers ville det da være latterligt 

Anmeld

3. marts 2015

Babee

Tallene er blevet manipuleret med, så det ser rigtig overdrevet ud. I skal altså huske på at der er tale om 5 mennesker her.! Venstre burde skamme sig over den måde de har valgt at sætte beløbet op på, for vi ved jo godt at det kun er beløbet folk hæfter sig ved, og ikke detaljerne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.