Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Vi har været på ferie uden bonus, men mest fordi biomor ikke synes bonus skulle holde et par dage fri fra 0. Kl. Men det var de dage vi var afsted og var inviteret af min mor. Så det kunne ikke ændres. 

Bonus følte sig tilsidesat. Men hun var så afsted et par dage efter i forlænget weekend med sin bedste veninde i Lalandia (tror jeg det var) og det hjalp lidt på det.

Specielt en ung teen kan være følsomt og føle sig tilsidesat. Jeg ville altid tage det som en selvfølge at tage bonus med, om hun så vil og må for bio må jo afgøre det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

IT-nørd

Hvis ikke jeg var tydelig i mit svar, så mener jeg bestemt du kan tillade dig det

Anmeld Citér

2. marts 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Jeg ville godt nok blive skuffet som papsøn, hvis ikke jeg blev inviteret med. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

Soffy27

Åh den er svær - er selv bonusmor med egne fælles børn, og jeg synes godt nok at det kan være svært at gøre alle ting op engang imellem 

Du er velkommen til at skrive privat hvis du har brug for at snakke. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

Nhbk

Jeg kan kun snakke form mig selv og af egen erfaring og mening. Jeg er skilsmisse barn. Jeg er 23 år og har en lillebror. Fars nye kæreste har ingen børn her så på den måde kan jeg ikke samligne. Men jeg kan sige om det er en dreng eller pige så er en sur og jaloux teenager som bliver holdt udenfor fars nye forhold og ikke inviteret med er ikke en god kombi. Du får mere ud af at bruge 12000 ekstra på ham/hende og invitere h'n med end at h'n må blive hjemme og se sig tilsidesat af sin familie. Det er ikke sjovt. Tror du vinder meget mere ved at tage h'n med. 

Det kan godt være du hellere vil være en kernefamilien uden fars barn, men du har ikke ret til at vælge det barn fra, det syntes jeg er rigtig tarveligt og egoistisk af dig. Jeg er sikker på far også gerne vil have sit andet ligeså rigtige barn med på ferie!

Anmeld Citér

2. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Nhbk skriver:

Jeg kan kun snakke form mig selv og af egen erfaring og mening. Jeg er skilsmisse barn. Jeg er 23 år og har en lillebror. Fars nye kæreste har ingen børn her så på den måde kan jeg ikke samligne. Men jeg kan sige om det er en dreng eller pige så er en sur og jaloux teenager som bliver holdt udenfor fars nye forhold og ikke inviteret med er ikke en god kombi. Du får mere ud af at bruge 12000 ekstra på ham/hende og invitere h'n med end at h'n må blive hjemme og se sig tilsidesat af sin familie. Det er ikke sjovt. Tror du vinder meget mere ved at tage h'n med. 

Det kan godt være du hellere vil være en kernefamilien uden fars barn, men du har ikke ret til at vælge det barn fra, det syntes jeg er rigtig tarveligt og egoistisk af dig. Jeg er sikker på far også gerne vil have sit andet ligeså rigtige barn med på ferie!

Hov hov, jeg synes ikke, vi skal kalde trådstarter tarvelig og egostisk. Jeg synes, det fremgår med alt tydelighed, at trådstarter IKKE ønsker at gøre nogen kede af det og derfor spørger, hvorvidt en pige i den alder ville føle sig overset ved ikke at blive taget med.

Anmeld Citér

2. marts 2015

FruK

Anonym skriver:

Hej.

Ekstra info:

Nu har jeg ingen papbørn, men er mor til en søn på 12, som bor hhv hos os og hos sin far.

Hvis min mand inviterede mig og vores datter til New York uden min søn, ville jeg sige nej tak. 

Jeg tænker at I har masser af tid til at nyde jeres "rigtige" familie - men en tur til New York ville være så stor en oplevelse for en teen, det ville jeg ikke udelukke ham fra!

Jeg ville være bange for at han kom til at føle, at han ikke var en "rigtig" del af familien - og det er han her.

Hvad tror du din mand vil sige - det er jo hans rigtige barn lige så meget som jeres fælles? Jeg ville nok blive lidt ked af det, hvis min mand kom med det forslag. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

Moar2011

Jeg vil som mor til et delebarn VIRKELIG blive så knust og VRED hvis min søns fars kæreste vil på ferie for "hendes" penge og hende familie ..

groft sagt får kvalme ved at man kan tænke sådan  

så nej synes bestemt ikke du kan undlade delebarn . 

Go tur til jer

Anmeld Citér

2. marts 2015

Nhbk

PUHK skriver:

Hov hov, jeg synes ikke, vi skal kalde trådstarter tarvelig og egostisk. Jeg synes, det fremgår med alt tydelighed, at trådstarter IKKE ønsker at gøre nogen kede af det og derfor spørger, hvorvidt en pige i den alder ville føle sig overset ved ikke at blive taget med.

Det bestemt Ikke for at fornærme og skabe dårlig stemning. OVERHOVEDET!! Jeg syntes bare det var ret alvorligt at hun overvejede ikke at tage bonusbarnet med og lade det være hjemme som om det ikke er en del af familien. Det kunne skabe utrolig mange problemer, som jeg kan læse mig frem til hun heller ikke ønsker. Der er ingen negativ Vibe fra mig, jeg svarede blot på det spørgsmål som hun stillede. Thats all.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Babyklokke

Anonym skriver:

Tak for svar. Det er egentlig meget godt at høre sagen fra flere sider :-) Men det har så ikke rørt dig at din far indimellem har taget med sin kæreste og deres fælles børn på ferie? Har du så været på en tilsvarende ferie med din mor eller lignende så du ikke har følt at "fars nye børn får mere end mig"?

Jeg håber heller ikke du bliver jordet, det ville være rart med en god debat og med tilhørende god tone... Men det er altid lidt et minefelt på det her emne

Det rørte mig ikke. Jeg oplevede jo noget andet med min mor eller på andre tidspunkter, så jeg har ikke følt mig jaolux. 

Jeg er selv sammen med en mand som har tre børn fra tidligere forhold. Nu venter jeg min den første sammen med ham. Og når den tid kommer hvor jeg kan rejse med min egen, så vil jeg helt klart rejse uden de andre børn. Altså for at opleve noget 'os tre'. De andre børn, har jo også mulighed for at rejse og opleve noget med deres mor, som mit barn ikke oplever. Så syntes ikke nogen kan tillade sig at være jaolux. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.