Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.153 visninger
102 svar
274 synes godt om
2. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Ærlig talt ville jeg ikke gøre det, med mindre papbarnet i samme ombæring er på rejse med sin mor. Jeg kan godt forstå, at man har lyst til at tage afsted med "sin egen" familie, men når man har valgt en mand med barn/børn fra et tidligere forhold, synes jeg, man må tage hele pakken. Og at et barn (ung teenager) skal sidde og tænke på at far er på en lækker rejse til NY med "sin nye familie"... Den tror jeg bare vil gøre lidt ondt.

Hvad siger din mand til det?

Anmeld Citér

2. marts 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Ærlig talt ville jeg ikke gøre det, med mindre papbarnet i samme ombæring er på rejse med sin mor. Jeg kan godt forstå, at man har lyst til at tage afsted med "sin egen" familie, men når man har valgt en mand med barn/børn fra et tidligere forhold, synes jeg, man må tage hele pakken. Og at et barn (ung teenager) skal sidde og tænke på at far er på en lækker rejse til NY med "sin nye familie"... Den tror jeg bare vil gøre lidt ondt.

Hvad siger din mand til det?

Det kan jeg godt følge. Tak for svar. Det var også med den "smerte" i baghovedet at jeg var usikker på om det kunne retfærdiggøres.

Jeg har ikke talt med min kæreste om det endnu, turen skulle lidt være en overraskelse og jeg ville først undersøge om min lyst til kun at have "min egen" familie med skulle leves ud eller ej.

Men ja, som du siger må man tage hele pakken med. Det er nu heller ikke er problem da papbarnet stort set altid er med på ferie og til familie-tamtam. Men det var måske også af samme grund at lysten til at det bare var "min egen" familie der var med kom.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Sprit25

Kort svar: nej det kan du ikke tillade dig! 

Langt svar hvordan ville du have det hvis det var dig som teenager? Og hvordan ville du have det hvis din mand ikke tog jeres fælles barn med?

Anmeld Citér

2. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det kan jeg godt følge. Tak for svar. Det var også med den "smerte" i baghovedet at jeg var usikker på om det kunne retfærdiggøres.

Jeg har ikke talt med min kæreste om det endnu, turen skulle lidt være en overraskelse og jeg ville først undersøge om min lyst til kun at have "min egen" familie med skulle leves ud eller ej.

Men ja, som du siger må man tage hele pakken med. Det er nu heller ikke er problem da papbarnet stort set altid er med på ferie og til familie-tamtam. Men det var måske også af samme grund at lysten til at det bare var "min egen" familie der var med kom.

Jeg kan som sagt sagtens følge dig i dit ønske, men jeg tror bare, at man som teenager ville føle sig lidt udelukket fra "fars nye familie". Og tænk lige hvor sej en bonusmor du kommer til at være, hvis du inviterer din bonusdatter med til NY - du opnår jo heltindestatus i hendes verden så! ;-)

Men hvis det skal være en (semi)overraskelse, så skal du jo nok lige cleare, at det er ok med hendes mor? Ville være ærgerligt at bestille billetter, hvis nu moderen sætter sig imod/har andre planer. Og hvis hun så har andre rejseplaner med datteren, så er "problemet" jo løst.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Babyklokke

Jeg er af den holdning at du sagtens kan tillade dig at tage afsted med din kæreste og jeres to børn. 

Jeg kan huske at min far selv har laver samme nummer og det gjorde mig intet.. :-)

håber ikke at jeg bliver jordet ned nu. Men det er bare min egen mening og sådan jeg ville gøre det :-) 

Anmeld Citér

2. marts 2015

Tranebaer

Det synes jeg ikke du kan tillade dig. Kan godt forstå lysten, men jeg synes det er strengt over for bonusbarnet.

Har selv en veninde der flere gange ikke har været inviteret (både som barn og teenager og selvfølgelig som voksen) pga. familiekonstellationen, lidt a la det samme, og jeg ved at det har gjort meget ondt på hende. Men hun har skjult det og lod som om det var fint. Det er jo ikke rart at blive valgt fra.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Babyklokke skriver:

Jeg er af den holdning at du sagtens kan tillade dig at tage afsted med din kæreste og jeres to børn. 

Jeg kan huske at min far selv har laver samme nummer og det gjorde mig intet.. :-)

håber ikke at jeg bliver jordet ned nu. Men det er bare min egen mening og sådan jeg ville gøre det :-) 

Tak for svar. Det er egentlig meget godt at høre sagen fra flere sider :-) Men det har så ikke rørt dig at din far indimellem har taget med sin kæreste og deres fælles børn på ferie? Har du så været på en tilsvarende ferie med din mor eller lignende så du ikke har følt at "fars nye børn får mere end mig"?

Jeg håber heller ikke du bliver jordet, det ville være rart med en god debat og med tilhørende god tone... Men det er altid lidt et minefelt på det her emne

Anmeld Citér

2. marts 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Jeg synes godt du kan tillade dig det, jeg havde haft lyst til det samme hvis det var mig..  Der er fordele og ulemper ved at være delebarn/børn. jeg går udfra bonus til tider selv er på ferie med sin bio mor ( og jer ) så jeg synes ikke det er et problem i rejser alene.. Man kan jo vende den om og sige at dine børn vel også hører på når bonus fortæller om ferier med sin anden familie. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

IT-nørd

Jeg har en søn på 15 og hans far og jeg har været skilt siden han var 5. 

Faren har giftet sig igen og fået et barn mere. Han er tit på ferie uden min søn og det gør sønnen ikke noget. Han er bare glad på deres vegne. 

Eksmanden er samtidigt rigtig god til at tage afsted med sønnen alene. Det er fast en uge om året og de har rejst i England, Skotland, Kroatien. De sejler også en del, både alene og med papmoren og lillebroren. 

Vi har også været afsted alene, uden sønnike sidste år. Det var et voksent arrangement i udlandet i 3 dage og han tog det helt cool

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.