Forældre udlukker barn i 0 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

helle85

Sprit25 skriver:

Det gør de nogen gange de smiley'er Nej, det er korrekt men hvis man nu kan se ens eget barn blive anderledes, til det dårligere, kan man da godt sige de ikke skal lege sammen? 

Hvis min datter bliver en medløber af at lege med et bestemt barn ville jeg også foretrække de ikke skulle lege sammen

min datter er en medløber(gør hvad de andre gør indimellem)

men jeg ville aldrig fortælle hende at hun ikke må lege med de andre i skolen, men fortælle hende hvad hun ikke må og hvad hun må

feks. havde pigerne i min datters klasse en periode, hvor de syntes det var sjovt ikke at komme ind til timerne, hvor min datter også skulle prøve et par gange, den ene gang fik jeg besked af læren på intra.

jeg spurte min datter om der var noget hun ville fortælle mig, hvor vi endte med at få en snak, om at nå hun havde gjort noget hun ikke måtte, så ville jeg heller have at hun kom og fortalte det, for så ville jeg ikke blive lige så sur som hvis hun ikke fortalte det, efterfølgene var hun god til selv at fortælle det, da hun gjorde det et par gange til så lavde vi en aftale med hende at hun ikke fik penge med til frugtboden (hver fredag) de uger hvor hun ikke kom ind til tiden, også gik det hurtigt over, selvom de andre forsatte 

så jeg syntes stadig ikke løsningen er at udlukke andre børn.

det er jo ikke børnene skyld at de er som de er men (tit) forældrenes, så hvorfor straffe børnene???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

FrkGranger

Jeg vil absolut mene at forældrene i en klasse har til opgave, i fællesskab med skolen, at sikre en hod kemi hvor der er plads til alle i klassen. Tror ikke der er nogen forældre der ønsker at deres barn starter med ting eller for den sags skyld, er medløbere. Og tror på ingen måde at der er nogle børn der aldrig gør noget.

Ville aldrig lade mit barn høre negative ting om børn eller forældre, men der imod ville jeg tage kontakt til den/de forældre det drejede sig om eller som her med læreren får at få en fælles slagplan får hvordan alle kan støtte op om klassens sammenhold, og om vi i fællesskab kan støtte de der er i en gal retning.

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg vil fandeme blive gal hvis det var mit barn der blev udelukket på den måde, eller hvis jeg hørte at nogen forældre gjorde det mod et andet barn. Det er jo med til at lære børn at det er ok at holde andre ude, og det er bare forkert at lære børn.

Jeg ville sige til den mor, at hendes dreng altid var velkommen hos os.

Altså jeg regner ikke med at drengen er voldlig overfor andre børn, men bare at han laver måske lidt larm og sådan noget, men ikke at han er til fare for de andre.

Jeg håber da virkelig at den lærer siger noget til de forældre, at den opførsel bare ikke er ok, da det er mobning og det er sku voksnes opgave at lære børn at mobning ikke er ok.

Problemet i klassen er at der er 4-5 drenge, der kan køre hinanden temmelig meget op, hvor de slås osv. Jeg har været med mit barn i skole flere gange, og har set hvordan de opføre sig, og kan sige at denne dreng bestemt ikke er den væreste. Faktisk er det nok mere et par stykker af de andre drenge, der tire ham så meget, at han ender med at slå dem.

Pædagogen de havde i klassen er nu kommet i en ny klasse, hvilket vi havde håbet kunne hjælpe lidt, men nu har de andre drenge forældre rottede sig sammen mod denne dreng, hvilket jeg ikke syntes er ok. Jeg tænker at de jo er nød til at feje for egen dør, inden de retter alt skylden på 1 barn. 

Har også sagt til hans mor at han altid er velkommen her, og at der overhovedet ingen probleme havde været. 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Naturligvis er det træls når et barn bliver udelukket, men nu kender vi jo kun morens side og din drengs. Vi ved jo ikke hvordan diverse lejeaftaler er gået? Kan jo være knægten er en tyran overfor andre? 

Han leger ret tit med en af de andre drenge, som bor på samme vej som ham. 

Jeg har været med i skole, som hjælper flere gange, så ved hvordan han fungere i klassen. Jeg har oplevet at de andre drenge tire ham, så han ender med at slå dem osv. Dog ligger problemet i en del af drenge gruppe, som er ret gode til at piske en stemning op, og der oplever jeg at han trækker sig, hvorefter de opsøger ham igen.

Mit problem ligger i at en gruppe forældre bare bestemmer sig for at han er et problem, siger til deres børn at de ikke må lege med ham osv, uden endten at tage emne op endten med klasselæren eller snakker med hans forældre omkring det inden. Det syntes jeg slet ikke er ok! 

Anmeld

2. marts 2015

MysteriousAngel

Jeg har en aftale med klasselæreren i min datters klasse at hun ikke må være sammen med en anden pige i klassen. De 2 er ikke gode sammen. De søger hinanden og jeg har tit sagt nej til lege-aftaler herhjemme også.

Selvfølgelig skal man ikke holde bestemte børn udenfor, ej heller tale grimt om dem derhjemme. Men vi har sagt til vores datter at de 2 ikke er gode sammen i perioder. Derfor må de ikke lege sammen. 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

mortilnoahogmelina skriver:

Nu har jeg ikke Selv børn

i skole alderen endnu , men det du beskriver startet allerede i børnehaven , min søn er faktisk en

meget stille

ph rolig dreng , men han er bestemt os dreng med stort d , så han kan os lave ballade , de kalder ham dog en medløber i børnehaven når jeg snakket med dem , det vil jo sige nogen andre starter det og han løber med , jeg vil slet ikke pudse glorien på mit barn da han ikke er perfekt og os laver ballade , som alle børn gør .. 

Men så er der den her når her , hvis søn simpelthen er så streng og laver så meget ballade , men søn elsker t lege med den dreng her , og det mp han os gerne ... Min søn spøger flere gange om drengen må komme hjem og lege imens moren høre det hvor hun enten ignorer min søn eller siger nej i skal iike lege sammen , 

undskyld men hvad eR det for en opførsel fra en mor om jeg må spøger ??? 

Jeg er så forarget pg min søn utrolig ked af det ... 

Jeg syntes bare heller ikke det er ok opførsel! 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Linkae skriver:

Voksne forældre er skyld i deres børn bliver mobbere...! Magen til kedelig udvikling. Det er det samme her hos os, har selv prøvet det på egen krop at en mor var helt urimelig og sagde til hendes datter at hun ikke måtte lege med min datter ej heller i skoletiden! Jeg tog kontakt til skolen og gjorde opmærksom på dette. Hendes datter var dybt ulykkelig og sagde direkte til min datter vi er nød til at stoppe med at lege nu for min mor kommer snart 

Jeg kan mærke mit blodtryk stiger ville gerne ha skrevet en lang beretning, men skal ud af døren. Stakkels børn også dem som bliver afholdt af deres forældre og påvirket til at blive et barn uden rummelighed.

Ja jeg tænker helt sikkert også at det er synd for de børn, som bliver påduttet en holdning på den måde! Det er ebre ikke ok! 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ej blev bare lige nysgerrig: går de i klub?

Nå sidespring: fantastisk lærer/pædagog (for var det ikke i den 0. Klasse hvor der var en pædagog/børnehaveklasseleder alene?) tager affære med det samme. Og jeg håber der er tale om børn der har misforstået noget for ellers virker det meget gennemtænkt og grumt. Og at det forældresamarbejde virkelig er op af bakke. 

Husker dit skriv, hvor du skrev at andre forældre havde bedt dig om at være med i klassen. Jeg husker også jeg opponerede mod forældre som medlærere, eller netop som observatører i klassen - og de to indlæg kædet sammen så ringer mine alarmklokken. Ikke for dig, for det lyder som du gør det hele af et godt hjerte, men over en forældregruppe der i bund og grund er utilfreds med klassesammensætningen og måske også med skolens håndtering (ved selvsagt ikke om det er de samme forældre der har spurgt om du kunne deltage og om mener deres drenge ikke skal lege med en specifik).

I hvert fald hvis jeg fik de 2 historier som lærer om en klasse jeg havde, ville jeg vide der skulle arbejdes ikke bare med de skønne elever men også med den store forældregruppe. Og at skole/hjem samarbejdet virkelig skulle opbygges, forældregruppen skulle opbygges. Og jeg ville straks være hos min leder og bede om lov til at lave ekstra ordinæreforældremøder, søge hjælp hos min AKT vejleder eller andre med ekspertise så vi kunne få rystet jer forældre godt sammen.

håber for din søn og hans klasse at det vitterlig er en misforståelse og hvis det ikke er, at I får et konstruktivt møde, og en konstruktiv proces fremadrettet

Jo det var mig med den anden tråd også.

Tror bare de kalder det klub. I mit barns børnehave hedder det fritteren

Det er ikke de samme forældre der spurte om jeg kunne tage om i klassen og hjælpe, som de forældre der nu har sagt til deres drenge, at de ikke må lege med denne her dreng.

De forældre der ikke vil have at deres drenge leger med denne dreng er nogle af dem, der har de 2 vildeste af klassen drenge, de andre forældre bliver bare påvirket af dem, er jeg bange for.

Jeg er også glad for at læren har handlet så hurtigt. Pædagogen er jo stoppet i klassen, så de har fået en ny de har haft et par gange. 

Tænker helt sikkert at de skal have noget hjælp for at komme godt vidre.

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg tænker lidt at man kun høre en side af sagen, samt hvad du har oplevet.. 

Jeg tænker at der måske ligger nogle oplevelser og erfaringer bag deres valg?

Ikke at jeg siger det er ok, det som er sket.. 

Men nogle gange kan forældre på baggrund af gentagende negative oplevelser og dårlig indflydelse på eget barn måske se sig nødsaget til at mindske kontakten til et barn... fordi et barn måske har negativ indflydelse eller legeaftaler måske ikke er positive oplevelser... 

Ikke at det er tilfældet her, men nogle forældre kan altså godt være blinde for deres egne børns opførsel, og de konflikter de muligvis skaber.. og ligger ansvar fra sig og kaster "problemerne og fejl" over på de andre børn og deres forældre... 

det største problem ser jeg hvis forældre og skole ikke arbejder sammen, eller går med halv vind... og især den ene part af forældrene ikke ser problemerne eller kaster ansvaret fra sig...

Det er her meget små konflikter eller problemer får lov at vokse sig store, og udvikler sig til kæmpe ting hvor det kunne være undgået meget nemt og effektivt 

Du har fuldstændig ret i det du skriver. 

Det der bekymre mig, er at en flok drenge forældre har lavet en aftale med deres børn om at holde et andet barn udenfor, og derved udelukker det barn fra det sociale i klassen og efter skolen. At disse forældre ikke tager problemet op med læren eller tager en snak med barnets forældre, som vi på det store fælles forældremøde i janura var blevet eninge om på klassen.

De løser jo ingen problemer ved at holde deres mund og gå bag om ryggen på folk osv. Syntes det i reglen er bedst at feje for egen dør i den man peger finger af andre. 

Jeg har oplevet at disse drenge tire drengen, så han til sidst feks slår dem osv, men at han faktisk prøver på at trække sig når der er optræk til ballade, men at de så opsøger ham. Da han var her var der overhovet ingen problemer og ungerne hyggede sig helt vildt. 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

selvom lege aftalerne ikke er gået godt, så behøver man jo ikke at forbyde børnene at lege sammen i skolen/ sfo for msn kan jo bare lade være med at invitere det barn med hjem hvis man ikke har overskud til det

Det er nemlig også det jeg tænker! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.